דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הומאופתיה קלאסית- גישה אחרת לטיפול בילדים 

מאת    [ 21/06/2009 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 2400 פעמים ]

אתם הרי יודעים... ילדים, במיוחד בשנות חייהם הראשונות, נוטים לפתח מגוון של בעיות רפואיות אשר חוזרות על עצמן בהתמדה. כמענה, אנו ההורים, נאלצים לספק להם תרופות, אשר לרוב אינן משיגות תוצאות משכנעות לאורך זמן. מי מאיתנו לא נתקל בפריחה עקשנית על העור שמתפרצת שוב ושוב למרות מריחת משחות למיניהן... או בדלקות אוזניים התובעות מתן של אנטיביוטיקה אחת לחודשיים. יש האומרים כי "אין מה לעשות, ככה ילדים גדלים" או ש"תרופות הן הכרח המציאות". אך האם זה באמת נכון? האם זה מצב איתו אנו אמורים להשלים? האם אין רפואה אחרת?

הומאופתיה קלאסית היא שיטת ריפוי טבעית ואמינה המהווה חלופה אמיתית לשם טיפול בילדים. שיטה זו מזהה את הקשר ההדוק שבין כל חלקי הגוף והנפש ומתמקדת בנטיותיו ורגישויותיו האישיות של כל מטופל. הטיפול ההומאופתי מחזק את המערכת החיסונית של הילד ובכך מסייע לו להימנע ממחלות נוספות בעתיד.

על פי הגישה ההומאופתית, ילדים לא אמורים לסבול ממחלות חוזרות ונשנות. הסיבה שגורמת לכך לקרות, היא שיש בהם איזו רגישות שעדיין לא באה לכדי פתרון. כיוון שבכל ילד קיימת רגישות אחרת, ילדים שונים יטו לחלות עקב חשיפה לגורמי מחלה (פיזיים או נפשיים) הנבדלים זה מזה. דבר נוסף אותו מכתיבה הרגישות האישית של כל ילד, הוא האופן שבו המחלה תתבטא, כלומר, באיזה איבר היא תופיע, באיזו עוצמה וכו'. נמחיש זאת בעזרת דוגמא- יעל היא ילדה סגורה וביישנית, כבר בינקותה בכתה בהיסטריה בכל פעם שזר ניגש לעברה. כאשר משחקת בגן השעשועים, תמיד בוחרת במתקן המרוחק ביותר משאר הילדים ומקפידה שלא לאבד קשר עין עם אימה. מאז שהצטרפה לגן הילדים, בכל פעם שאחד מהם מצטנן, היא נדבקת ממנו ומפתחת על רקע זה גם דלקת גרון, מה שמקשה עליה את הדיבור. לעומתה, נועה היא ילדה מאוד עצמאית ודעתנית, היא לא מוכנה להישמע להוראותיה של אימה ותמיד תהיה זו שתגיד את המילה האחרונה. מאז שהצטרפה לגן הילדים, בכל פעם שאחד מהם מצטנן, היא נדבקת ממנו ומפתחת על רקע זה גם דלקת אוזניים, מה שגורם לה לירידה באיכות השמיעה.
בשני המקרים הללו, המחלות אשר הבנות מפתחות, נובעות מהרגישות האישית של כל אחת מהן. יעל מפתחת דלקת גרון, אשר מאפשרת לה שלא לתקשר עם הסביבה ואילו נועה מפתחת דלקת אוזניים, אשר מספקת לה תירוץ שלא להקשיב להוראות הגננת.
בכדי לפטור את הבנות מנטייתן לחלות, יש לפנות אל השורש ולטפל ברגישות של כל אחת מהן. במקרה של יעל, המטרה תהיה לחזק את ביטחונה העצמי, מה שיפחית את חשדנותה כלפי העולם ויאפשר לה לתקשר ביתר קלות. במקרה של נועה, המטרה תהיה לגרום לה להיות פחות מרוכזת בעצמה, מה שיאפשר לה להפסיק להתבצר בעמדותיה ולנהל דיאלוג פורה יותר עם סביבתה.

מהניסיון הקליני עולה, כי ילדים נוטים להיעזר ביתר קלות מהטיפול ההומאופתי, זאת בשל מצבם הבסיסי הבריא יחסית, שמאפשר להם להגיב באופן טבעי וישיר יותר לגירויים. כפי שילדים נוחים לצחוק או לבכות מרשמים חיצוניים, כך הם גם נוטים להגיב בנקל לאפקט שיוצרת הרמדי (ההכנה) ההומאופתית.


?אם מעניין אתכם לדעת עוד, ניתן להזמין הרצאה בנושא- "הומאופתיה קלאסית, גישה אחרת לטיפול בילדים" ואני אגיע אליכם. ההרצאה מיועדת להורים ואפשר לקיימה בגן הילדים או כחוג בית. משך ההרצאה כשעה וחצי, היא מועברת בשפה ברורה ובליווי מצגת, תוך כדי עידוד שאלות מהקהל ושילוב דוגמאות מהקליניקה לשם המחשה.
יקיר רינגורט
הומאופת קלאסי RCHom,Rcp
מטפל בקליניקות בשד' בן ציון 15 תל אביב וברח' רוטשילד 46 כפ"ס
כתובת האתר http://homeopati.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב