דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדרך לחתונה 

מאת    [ 18/07/2006 ]

מילים במאמר: 997   [ נצפה 3485 פעמים ]


בדרך לחתונה בלי לחץ - אימון אישי (coaching) לפני חתונה

מאת: עדנה איש שלום - מאמנת אישית ועסקית מומחית לפריצות דרך
www.edencoaching.co.il


את מאושרת, בעננים, הוא הבחירה הנכונה עבורך.
אתה מהלך כטווס, מרגיש מלך, היא הבחירה הנכונה עבורך.
אתם מחליטים להתחתן ומתחילים לתכנן את עתידכם המשותף - את הביחד החדש שלכם.

זה מתחיל במעמד המרגש של הצעת הנישואין, בשיתוף ההורים, בגישושים הראשונים לקראת סגירת המקום לאירוע, ולאחר מכן - הדי. ג'יי, הטעימות, השמלה, הבגדים, ההזמנות, ההורים, האחים, ההכנות...

ובשעה שהחתונה קורמת עור וגידים מתחיל להיווצר מתח קטן באוויר.
השינוי המהותי בלהפוך משני יחידים למשפחה, על הבחירה הצפוייה - "האם אני עושה את ההחלטה הנכונה?" פתאום צצים חילוקי דעות, פתאום היא רואה את השוני, הוא מבין שנדרשים ויתור, פשרה, הליכה לקראת. ואיך עושים זאת הלכה למעשה?
המעגל מורחב, ומעורבות בו שתי משפחות, שלעתים מושכות לכיוונים שונים, החברים שמאוד רוצים לעזור לפעמים נותנים עצות סותרות וגם שאלות מהותיות מתחילות להופיע - על הזוגיות, החיים המשותפים...

ולפעמים אין אויר...

כמו שלא נולדנו עם דף הוראות לחיים, כך גם איש מאיתנו לא קיבל מדריך מפורט כיצד לנהל מערכות יחסים וכיצד להתחתן. היה נחמד אם היה לנו כזה...
דווקא במקום רגיש ומהותי בחיינו, כשאנחנו נדרשים לקבלת החלטות חשובות, פעמים רבות אנחנו נוטים לתת לחיים לנהל אותנו, מתגלגלים בין אהבה גדולה למריבות על חיי היום-יום, מרצון לבנות משהו משותף לחילוקי דעות מהותיים על המשפחה שנקים, ממריבה להשלמה ומחוויות משותפות למפחי נפש וחוסר אונים. ופעמים רבות מגיעים לאחד הרגעים הגדולים בחיים - עייפים, מותשים וחסרי אנרגיות.

אז איך אפשר אחרת? ומה כדאי לעשות כדי להגיע לחתונה ולדרך הזוגית החדשה בשמחה, בהתלהבות ??

עד לפני שנים ספורות עברו נשים את חווית הלידה לבדן וללא מידע מוקדם על התהליך.
כיום, מתוך מחוייבות לאיכות חיים חדשה ומימוש אפשרויות בחירה חדשות, מקובלים מאוד קורסים משותפים לשני בני-הזוג של הכנה ללידה, בחירה משותפת של מקום הלידה, אמצעי האילחוש וקבלת החלטות משותפות אשר קשורות לכך. הוא והיא לומדים ומתכוננים פיזית ונפשית לאתגר וכתוצאה מהכנה זו חווים אותו בדרך עוצמתית יותר ומבהילה פחות.
כיום זה נראה לכולנו מובן מאליו שזוג בהריון לילד ראשון יעבור קורס זה - איך יכולנו קודם בלעדיו?

באופן דומה נדרשת כיום הכנה לחיים המשותפים. אנו עדים לעלייה דרמטית במספר המתגרשים בכלל ובתוך השנתיים הראשונות לנישואין בפרט, המחוייבות להמשיך בנישואין אינה מוחלטת כפי שהיתה בעבר, היא מותנית בהצלחת הקשר לספק במידה סבירה את ציפיותיהם של כל אחד מבני הזוג. גורם נוסף שאינו מקל על הקשר הזוגי הוא השאיפה לשיויוניות בין האשה לגבר.
רובם הגדול של הזוגות בימינו הם בני זוג ששניהם עובדים לפרנסת המשפחה ומצפים לשיתוף פעולה הדדי בעבודות הבית ובהורות. קיימת עלייה במפלס האלימות המילולית והפיזית בין בני-זוג שחווים את חוסר הידע שלהם בניהול קונפליקטים. וכמה טוב היה אילו היה אפשר למנוע את כל אלו, ולהגיע לחתונה רגועים ושלווים...

רחלי ודורון (שמות בדויים) הגיעו לאימון לקראת חתונה לאחר שהמתח ביחסים ביניהם עלה, והפך בלתי נסבל עבורם. הם הגיעו כועסים ומבולבלים. כחודשיים לפני כן, החליטו למסד את הקשר ביניהם ולהתחתן ומאותו הרגע החלו ויכוחים ודיונים סוערים סביב ארגון החתונה - כיצד היא תראה, היכן תתקיים, כמה כסף יוציאו עליה ומאיזה חשבון, לאן יסעו לירח דבש ולכמה זמן. במקביל עלה אצל כל-אחד מהם בנפרד החשש שהויכוחים על הדברים הקטנים מייצגים פער ביניהם שלא הכירו עד אז ועוד יותר חששו מכך שנדמה להם שהאהבה הגדולה שהיתה ביניהם הולכת ונעלמת ככל שהחתונה מתקרבת - מה שהגביר עוד יותר את המתח והחרדה לקראת היום הגדול.

האימון החל עם הרבה שאלות מהותיות שהטרידו אותם על החתונה, הזוגיות ועל כל אחד מהם בתוכה. לאחר שהרגעתי אותם והם נזכרו קצת בסיבות שהביאו אותם להחלטה למסד את הקשר ביניהם, (וחזרו לגעת זה בזו במהלך המפגש), נוצרה אוירה אופטימית שאיפשרה התחלת עבודה.

כשלב ראשון באימון נתתי להם משימה - לשבת בבית קפה על שפת הים ולהקשיב לפנטזיה של כל אחד על החיים המשותפים. בעקבות מפגש זה התחלנו ליצור את תמונת העתיד המשותפת שלהם הכוללת החלטות על מגורים, מספר הילדים שהם מתכננים, הערכים הבסיסיים שחשובים להם ולפיהם ירצו לגדל את ילדיהם, ההתפתחות האישית והמקצועית של כל אחד מהם בתוך הזוגיות וגם החלטות הקשורות לניהול חיי היום יום שלהם.

במקביל עסקנו בהכנות לחתונה ובמציאת פשרות יצירתיות לרצונות המנוגדים לגבי הארוע. דורון רצה אירוע רב-משתתפים במקום מכובד, עם חליפה ועם מתן ביטוי מלא ליכולותיו המוזיקליות. רחלי רצתה חתונה צנועה מאוד, מועטת משתתפים בג'ינס וטריקו והעיקר לנסוע לירח דבש ארוך ומיוחד.
באימון התנסו בני הזוג בהקשבה ותקשורת פתוחה והגיעו לפתרונות שסיפקו את שניהם.

בתהליך הדרגתי וממוקד, חקרו והתאמנו בני הזוג כיצד לנהל את הקונפליקטים ביניהם וקבעו את נורמות ההתנהגות הנראות להן הכרחיות בזמן מריבה (כמו לא מקללים, הולכים לישון מפוייסים וכו').
רחלי ודורון סיפרו זה לזה מה הם מצפים בתחומי שונים כמו נאמנות, תמיכה, גילויי אהבה, יחסי מין, בטחון, חלוקת תפקידים, בילוי משותף - ולמדו לעשות הבחנה בין ציפיות מציאותיות וכאלו שאינן מציאותיות, בין אם הן מודעות או לא, ולמדו גם כיצד לבטא את הציפיות שלהם כך שתהיינה ברורות, גלויות, גמישות, מתואמות, הדדיות וללא סתירות.

האימון מתחיל מספר חודשים לפני הרגע הגדול, ומסתיים מעט לאחריו. מטרתו היא להביא את שני בני-הזוג לחתונה רגועים ושלמים עם החלטותיהם, מצויידים בידע וכלים שתורגלו באופן מעשי בתחומי התקשורת, קבלת החלטות, ניהול קונפליקטים, ניהול זמן משותף במסגרת תוכנית שבועית. ניהול תקציב ומעבר מניהול תקציב אישי לניהול תקציב משפחתי (חשבון משותף), בירור יחסם לנושא לרכוש ?ולהסכם ממון.

במהלך האימון יצרו איתי רחלי ודורון קשר טלפוני סביב מצוקות שעלו במהלך השבוע - מתח סביב בקשות ודרישות ההורים או מתח ודאגה ביניהם - בשיחות עימי היו פתוחים לשמוע ולנסות לצאת מהתקיעויות בהן נמצאו. האמון והפתיחות שהיו בינינו היוו מנוף מצויין לטרנספורמציה ביחסים ביניהם ובין סביבתם.

אימון לפני חתונה הוא דרך עוצמתית וחשובה להגיע אל היום החשוב רגועים ושלווים, לאחר שכל הנושאים שעלו מרגע ההחלטה החשובה להינשא ועד לרגעים הראשונים כזוג נשוי טרי - דוברו, לובנו וטופלו.
לאחר עשרים שנות נישואין והכרות מעמיקה עם נושא הזוגיות דרך עיניהם של מטופלים ומתאמנים אני מאמינה שהכנה נכונה לחיים המשותפים תוך שימוש במתודת האימון היא הדרך המתאימה ביותר לצורך כך

רחלי ודורון התחתנו בחתונה צנועה ומיוחדת שהיתה פשרה יצירתית בין רצונות שניהם ויצאו לירח דבש ארוך אך מוגבל תקציבית (ישנו באוהל..) שממנו חזרו מאושרים ומרוצים עם חיבור חזק יותר ביניהם. כיום הם נשואים באושר, מנהלים את התא המשפחתי הקטן שלהם ומתמודדים כצוות עם החיים ומה שהם מזמנים.

שיהיה במזל טוב !!





עדנה איש שלום מאמנת אישית ועיסקית
מומחית לפריצות דרך
אשה חמה ומלאת שמחת חיים
הכנסו לאתר ותכירו אותי מקרוב !!
www.edencoaching.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב