דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרנות נאמנות 

מאת    [ 17/06/2009 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 3262 פעמים ]

קרנות הנאמנות קיימות מאז המאה ה-18 ועדיין הן הכלי הנפוץ והנוח ביותר להשקעה בניירות ערך עבור הציבור הרחב, מכיוון שההשקעות מנוהלות ע"י גורם מקצועי ולא נדרש השקעה של זמן או ידע מצד המשקיע.
קרנות נאמנות המנוהלות היטב מניבות תשואה גבוהה לאורך זמן, והן נסחרות בבורסה, כך שניתן למכור אותן ולממש את הנכסים בכל עת, בניגוד לפיקדונות וחסכונות אשר המשקיע נשאר מחויב להן לטווח ארוך. קרן המשקיעה בהשקעות בענף מסוים תהיה חשופה לסיכון ותנודות בענף לעומתה קרן המפזרת את השקעותיה בניירות ערך של חברות מענפים שונים, רווחיה יהיו קרובות לרווחים בשוק. קרן נאמנות מורכבת מיחידות השתתפות, כל יחידה מקנה לבעליה זכות שווה בנכסי הקרן.
סוגי קרנות נאמנות
ישנם סוגים שונים של קרנות נאמנות שהנפוצות שבהן הן המנייתיות, האג"חיות וקרנות המט"ח. קרנות נאמנות מסווגות ע"פ מדיניות ההשקעה שלהן, למשל קרנות מנייתיות הן קרנות אשר מדיניות ההשקעה שלהם היא להשקיע שיעור גבוה מסך הנכסים שלהן במניות, קרנות נאמנות המתמקדות באפיקי השקעה אחרים יסווגו ע"פ אפיקי ההשקעה העיקריים שלהן כגון: קרנות אג"ח, אופציות, מדדים מט"ח ועוד.
איך בוחרים קרן נאמנות?
יש כמה כלים הבאים לעזרתו של המשקיע בעת בחירת קרנות נאמנות. ראשית כדאי להבין שקרן נאמנות היא השקעה לתקופה ארוכה ולא מתאימה להתנסות קצרה בבורסה. בניגוד לחסכון או פקידון, בקרן נאמנות ישנו גם סיכון והיא יכולה להפסיד כמו שהיא רק מרוויחה. אחד הכלים המקובלים לבחינת קרן נאמנות הוא בחינת רווחי הקרן בעבר, בהנחה שקרן שהניבה תשואות גבוהות היא קרן טובה יותר. יש לקחת בחשבון שאת התשואות יש לבדוק לאורך זמן כי כאמור, קרנות נאמנות הן השקעה לטווח הארוך. כלי בסיסי זה של בחירת קרן נאמנות מורכב יותר מכפי שהוא נשמע מכיוון שיש כמה משתנים שצריך לבדוק אותם לעומק, למשל, איזו תקופת זמן לבדוק, אם במשך התקופה הנ"ל השתנתה מדיניות ההשקעה אזי יש לבחון את ביצועי הקרן מיום השינוי, האם הקרן עדיין מנוהלת ע"י אותם גורמים שהביאו להצלחתה בעבר?
בחירת אפיקי ההשקעה
דרך נוספת לבחירת קרנות נאמנות היא ע"פ אפיק ההשקעה. יש לבחור את האפיק בו רוצים להשקיע, אפיק שקלי, מט"ח או אפיק מנייתי. האפיק השקלי פחות אטרקטיבי לטווח הקצר, אך למשקיע הסולידי המבקש להשקיע לטווח הארוך כדאי לבחון את האפיק הזה. לאלו שצופים פיחות, יתאים להשקיע באפיק המט"חי, אוהבי הסיכונים יעדיפו אפיק השקעה מנייתי. רמת הסיכון גם היא צריכה להילקח בחשבון בעת בחינת קרנות נאמנות, האם התשואות הגבוהות של הקרן הושגו תוך לקיחת סיכון גבוה? דמי ניהול גבוהים גורמים לירידה בתשואה הריאלית של הקרן, על כן יש לבחון את נושא דמי הניהול ולקחת בחשבון שאליהם מתווספות עמלות הרכישה והמכירה של ניירות הערך בקרן.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב