דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזעת יתר אצל ילדים ? מה עושים עם זה 

מאת    [ 17/07/2006 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 15211 פעמים ]

הורים רבים טועים לחשוב שהזעת היתר של ילדם היא תוצאה של "השתוללות" ההורמונים בגיל העשרה וש"הכל יעבור עד החתונה". ד"ר אילן ארז, מנהל המחלקה לכירורגית ילדים במרכז הרפואי מאיר, מתאר את התופעה ככזו שאינה קשורה לבעיות הורמונליות ומציע ניתוח טורקוסקופי לשיפור איכות החיים של הילד כבר מגיל צעיר.

לתהליך ההזעה בגוף תפקיד חשוב באיזון הטמפרטורה הפנימית בגוף האדם. ההזעה נגרמת ע"י פעילות לא רצונית במערכת העצבים הקרויה סימפטטית.גירוי עצבי מועבר, באמצעות שרשרות עצביות הממוקמות משני צדי עמוד השדרה, אל קולטנים בבלוטות הזיעה בעור,ואלו מפרישות זיעה . ד"ר אילן ארז, מנהל המחלקה לכירורגית ילדים במרכז הרפואי מאיר מסביר:

התופעה של הזעת-יתר ידועה ומוכרת לעולם הרפואיונגרמת עקב פעילות יתר של המערכת (הרבה מעבר למה שנדרש) וגורמת להופעת עור לח וקר באזורים כגון: כפות ידיים, כפות רגליים, בתיהשחי, פנים ועוד. התופעה המטרידה מגיעה עד לכדי הגרה ממש של טיפות זעה מכפות הידיים וללא קשר לטמפרטורת הסביבה.

למרות שקיימת מודעות לתופעה המביכה בין המבוגרים, דווקא בקרב ילדים ונוער התופעה אינה זוכהלהתייחסות מספקת מסיבות שונות וביניהן המחשבה שזוהי בעיה מסיבה הורמונלית חולפת של גיל העשרה.

התופעה של הזעת- יתר בקרב ילדים ובני נוער, בנים ובנות, שכיחה למדי , כ- 5אחוזסובלים ממנה בדרגות שונות של חומרה. הבעיה בולטת בקרב גילאי בית הספר כאשר כתב היד "נמרח" במחברות והילדים מתלוננים על קשיים במבחנים, הפרעה בריכוז, קשיים במשחקי כדור, חפצים הנשמטים מידיהם ובעיקר על מבוכה בחיי החברה.הזעת יתר עלולה לגרום למצב רוח ירוד, לירידה במוטיבציה, הסתגרות, ביישנות יתר ואף דיכאון. ילדים ונוער נוהגים להסתיר את בעייתם ונותרים במצוקה שאין מרבים לשוחח עליה.

דר' ארז חושב שאין סיבה לתת לילד לסבול עד הגיעו לגיל מבוגר. "ההשלכות על איכות חייו והתפתחותו הנפשית והרגשית של הילד משמעותיותולכן חשוב שההורים יאתרו את הבעיה המציקה לילדם בזמן וידעו כי יש כיום פתרון טוב ופשוט לילד הסובל מהזעת יתר".

בעבר, הניתוח לטיפול בתופעה כלל פתיחה ניתוחית מלאה של דופן בית החזה וניתוק השרשרות העצביות הגורמות להזעת היתר. ניתוח כזה היה ארוך, הצריך אשפוז ממושך ותוצאותיו לא תמיד מספקות ואף לוו באחוז סיבוכים לא קטן.

הניתוח, כיום, נעשה בשיטה טורקוסקופית. בשיטה זו הפעולה הפולשנית מינימלית ונעשית באמצעות מצלמה ומכשירי ניתוח זעירים המוחדרים דרך חתך קטנטן, בגודל 1-0.5 ס"מ, באזור בית השחי. דרך צינור עדין ותוך צפייה במסך טלוויזיה מתבצעת פעולת ניתוק השרשרת העצבית. פעולה זו הנעשית משני הצדדים באותו ניתוח אורכת בין חצי שעה לשעה. תוצאות הניתוח מיידיות וכבר במהלכו ניתן למשש כפות ידיים יבשות וחמות.

אחוזי ההצלחה של הניתוח מתקרבים ל 100% וההחלמה מהירה וקלה.

חובה לציין שבחלק מהמקרים, לאחר הניתוח, מופיעה הזעת-יתר מפצה במקום אחר בגוף,כגון: כפות הרגליים או הגב אך זו מטרידה הרבה פחות ומתפוגגת ברוב המקרים לאחר מס' חודשים.

שביעות הרצון מתוצאות הניתוח, בקרב הילדים, גבוהה ביותר.
האתר "להיות בריא" מגיש לכם כתבות במיגוון תחומי התמחות רפואיים, רובן מפרי עטם של רופאים מומחים בכירים, ומאפשר לכם לשאול שאלות את מיטב הרופאים.
http://www.2b-bari.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב