דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיני עבודה: במיוחד עכשיו 

מאת    [ 15/06/2009 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2946 פעמים ]

בימים של משבר כלכלי, כשחברות מפטרות את עובדיהן חדשות לבקרים, מזנק השימוש באלה המבקשים לדעת את הזכויות המוקנות להם מתוקף דיני עבודה בחוק. יתרה מכך, יש מי שבשעתו חתם על חוזה עבודה מפלה, או שכעת מתבקש לחתום בשנית על חוזה עבודה "מתוקן", ובכך למעשה להרע את תנאיו בעל כורחו. מה עושים אז? עורכי דין? לא תמיד. התמצאות ובקיאות בכמה דיני עבודה בסיסיים, יכולה להקדים תרופה למכה או לפחות להקל על ההתמודדות איתה.

דיני עבודה וזכויות עובדים הבה נתחיל בבסיס, הלא הוא שכר המינימום. עובד בן 18 ומעלה זכאי לקבלת שכר מינימום, בתנאי שהוא מועסק במשרה מלאה כמקובל במקום העבודה שלו. שכר המינימום נכון להיום הינו 3585.18 שקל לחודש, או 19.28 שקל לשעה. ברור הוא שמעסיק שבוחר לשלם יותר, רשאי לעשות זאת.

עניין נוסף שמהוגן באותם דיני עבודה הוא מקום העבודה. מקום העבודה שלכם מרוחק יותר משלוש תחנות מהבית? אתם זכאים לדמי נסיעות מהמעסיק. השתתפותו המרבית של המעסיק בכך נקובה בסכום של 21.14 שקל ליום עבודה. יש לכם הסעה מאורגנת מהעבודה? אתם לא זכאים לדמי נסיעה. הוא האמור גם לגבי עובד שהחסיר ימי עבודה.

דיני עבודה שאיגד משרד התמ"ת מקנות לעובד זכות להפסקה של שלושת רבעי השעה לפחות, במהלך יום עבודה בן שש שעות ויותר. ההפסקה אינה נחשבת כשעת עבודה, אלא אם העובד נדרש להישאר במקום העבודה בזמן ההפסקה.

נמשיך במסע של דיני עבודה לכיוון של עבודה חדשה. מצאתם עבודה חדשה? מזל טוב. המעסיק חייב להציג בפניכם את הסכם ההעסקה, החוזה או כל הודעה בכתב אחרת, המפרטת את תנאי העסקתכם. בהסכם יכתבו תאריך תחילת העבודה, הגבלת טווח זמן ההתקשרות ביניכם אם ישנו, עיסוקו של העובד, תאור התפקיד, שכרו, פרטי המעביד ועוד סעיפים לפרטי פרטים רלוונטיים.

דיני עבודה: שכר, שעות נוספות ודמי הבראה
דיני עבודה מחייבים את המעסיק בתשלום שכר העובד בתום החודש שבו עבד, ולא יאוחר מהתשעה בחודש שלאחריו. תשלום שכר לאחר מועד זה מזכה את העובד בפיצויים בגין הלנת שכר.
במידה ועבדתם שעות נוספות, מעבר למקובל במשמרות שבמקום העבודה שלכם, אתם זכאים לתשלום נוסף בגינן. שבוע עבודה, לצורך הגדרת שעות נוספות בחוק, לא יעלה על 43 שעות לכל היותר. כל שעה מעבר לשעות הינה בגדר שעות נוספות על-פי חוק.
צברתם ותק של יותר משנה אחת באותו מקום עבודה? דיני עבודה בחוק קובעים שהמעביד ישלם לכם דמי הבראה, שעומדים כיום על סך של 318 שקל ליום. בשנה הראשונה תקבלו דמי הבראה עבור חמישה ימים (כפול 318 שקל), על השנה השניה והשלישית תקבלו שישה ימים, ושבעה ימים בגין השנה הרביעית עד השנה העשירית.

דיני עבודה נאכפים (או אמורים להיאכף) על-ידי אגף אכיפת חוקי העבודה של משרד התמ"ת. במקרים של פגיעה בזכויות העובדים, יש לפנות לממונה המחוזי במנהל האכיפה, בהתאם למקום המגורים ולהעזר בשירותיהם של עורכי דין דיני עבודה.
דיני עבודה - משרד עורכי דין אריק שלו ושות'



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב