דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכניקה עוזרת להגשמת מטרות 

מאת    [ 15/06/2009 ]

מילים במאמר: 968   [ נצפה 2165 פעמים ]

בוודאי תוכלו לחשוב בקלות על דברים רבים שהייתם רוצים להגשים בחייכם, אבל גם אם הרצון עצמו קיים, זה משום מה לא קורה. לפחות בחלק מהמקרים (הרי אתם בכל זאת מגשימים דברים כל הזמן, לא?).

במאמר זה מוצגת טכניקה פשוטה אך יסודית המיועדת להגדיל את הסיכויים להגשים מצב מסוים. הטכניקה מאפשרת לעשות סדר פנימי בכל הנוגע למאמצים שלנו כדי להגיע למטרה מסוימת. הרעיון מאחוריה הוא כי במידה ובאמת נפנה משאבים לאורך זמן בכיוון מסוים, אין כמעט ספק שנחווה התקדמות. הבעיה היא שאנחנו לרוב לא מצליחים להתמקד או ליצור מצב של עבודה רצופה בכיוון מסוים. או שאין לנו רעיונות איך להגיע לשם, או שאם יש לנו, הם נשכחים אחרי זמן מה, אחרי שעלו התירוצים "למה לא" או ה"בלתי צפויים" של החיים.

הטכניקה הבאה מאפשרת להתחיל באבחון יעיל וכללי של המצב. בהמשך, היא גם מאפשרת לעבוד עם המצב הנוכחי בצורה מודעת וטובה יותר, וזאת כדי להגיע אל המצב הבא, המבוקש.

 

הטכניקה עובדת כך (הפרטים הטכניים המדויקים זניחים, בצעו אותה בכל דרך טכנית שנראית לכם):

  1. אני פותחת לי דף חדש וגדול ונקי שיהיה לי נוח וקל לכתוב בו. אני בוחרת עט שכיף לי לכתוב איתו.
    זהו דף העבודה שלי.

  2. אני בוחרת מצב שאני רוצה להגשים. ככותרת אני מגדירה אותו במלואו בזמן הווה. כפי שאני רוצה, מבלי להתייחס למגבלות שאני מזהה או למחשבות על היתכנות. אני פשוט מתארת את המצב העתידי הרצוי שלי, אבל בזמן הווה.
    לדוגמה: אני נמצאת בזוגיות מעצימה עם אדם מופלא וחם (זה יכול להיות כמובן מאד מפורט או פחות, כרצוני. החשוב הוא שהתיאור יזכיר לי את המצב עצמו. המילים פחות חשובות).
    זהו החלק העליון בדף העבודה שלי.

  3. אני פותחת ברשימה של כל הדברים שניסיתי עד היום כדי להגשים את המצב הזה. ממעשים ישירים ומכוונים ועד לדברים עקיפים שהאמנתי שישפיעו. כולל דברים שעזרו מבלי להתכוון. כל דבר רלבנטי וקשור, בין אם שהצליח או לא.

    לדוגמה: טיפול פסיכולוגי, רישום לאתרי הכרויות, בקשה מחברים לשדך לי, תספורת, התחלה של חוג יוגה, יצירת קשר עם מאמן אישי בנושאי זוגיות, קניית ספר בנושא זוגיות וכן הלאה.
    זוהי רשימת המלאי שלי.

  4. אני מסתכלת על הרשימה ובוחרת ממנה את הדברים שעבדו עבורי, שהביאו תוצאות רצויות או שקידמו אותי בכיוון הרצוי. אני מעבירה אותה אל רשימה חדשה, רשימת הכלים שלי. בינתיים יימצאו בה כל הדברים שניסיתי בעבר ושהדגימו הצלחה כלשהי או שאני מרגישה שלא בדקתי באמת.

    לדוגמה: חוג יוגה, ספר כלשהו, תספורת.
    זוהי תחילתה של רשימת הכלים שלי.

  5. כעת, אני עוברת לחשוב על רעיונות נוספים, של דברים שטרם ניסיתי, ישירים ועקיפים, שעשויים לקדם אותי לעבר הגשמת המציאות הרצויה לי. אני מנסה לעשות זאת מתוך גישה פתוחה שמאפשרת גם לרעיונות שנדמים הזויים לעבור אל הנייר. הרעיונות האלה מצטרפים אל רשימת הכלים הקיימת שלי.

    לדוגמה: לשבת בחוף הים ולהתחיל לדבר עם אנשים, לעבור קורס בהגנה עצמית, להתייעץ עם חברות שכבר בזוגיות, להגיע אל שדה התעופה ולהתחיל עם דיילים, להכין סלט פירות ולשבת לאכול בשדרה...
    זהו המשכה של רשימת הכלים שלי.

  6. לאחר שהסתיימו הרעיונות שלי, אני עוברת לחשוב על אנשים שאני מכירה, רצוי כמה שיותר יצירתיים ובעלי נקודת מבט השונה משלי, ולראות איזה רעיונות הם מעלים. אני מעלה אותם בדמיוני ומאפשרת להם להתבטא. אפשר גם בפועל לפנות אליהם ולקבל רעיונות. בכל מקרה, את הרעיונות המעולים שהם העלו, אני מוסיפה לרשימה.

    לדוגמה: לדמיין את בן הזוג בצורה כמה שיותר מציאותית, לעשות מדיטציה כל יום, להצטרף לעמותה, לפתוח פאב, לביים קר בגלגל וכן הלאה...
    זוהי רשימת הכלים השלמה שלי.

  7. כעת, אני מסתכלת על רשימת הכלים השונים ומנסה לראות מה יכול למנוע מעצמי להשתמש בהם. אני יוצרת רשימה חדשה של תירוצים אפשריים, פחדים והתנגדויות. כמו גם מאפייני אישיות שלי שעלולים למנוע ממני לעשות דברים שונים.

    לדוגמה: מפחדת ליצור קשר במקומות ציבוריים עם אנשים שלא מכירה, מפחדת להתחיל עם אנשים, מפחדת לקבל דחייה, קושי לעשות מדיטציה, אין לי חיבור לאינטרנט, קשה לי לקרוא ספרי התפתחות אישית וכן הלאה...
    זוהי רשימת התירוצים/קשיים שלי.

  8. כעת, אני מנסה למצוא תרופות והתחכמויות כדי להצליח לעשות את הדברים למרות רשימת התירוצים. אני מנסה לקחת בחשבון את מה שאני מכירה לגבי עצמי ולבנות את הדברים כך שבאמת אוכל מעשית לבצע את הדברים או חלקם. אני מנסה להפוך את כל ההצעות והכלים לאפשריים ליישום.
    תוך כדי כך, אני מכניסה את הדברים שברשימת הכלים שלי לתוך לוח הזמנים שלי, רצוי בכתב, תוך שאני מוסיפה את כל מה שנדרש כדי שזה באמת יקרה, למרות התירוצים שמצאתי.

    לדוגמה: להיעזר באנשים אחרים, לשים לעצמי פתקי תזכורת, להתחיל במדרגות קטנות, או כל דבר אחר שירגיע את הפחדים ויאפשר לי באמת לפעול ולהתקרב אל המטרה.
    זהו המעבר מרעיונות ליישום מציאותי תוך לקיחה בחשבון של מגבלותיי.

  9. מדי פעם אפשר ורצוי לחזור אל הרשימה ולעדכן אותה. להוריד דברים שניסינו ושלא עבדו, להוסיף רעיונות חדשים, להציץ בדברים שפספסנו ולגלות אילו תירוצים מנעו מאיתנו לעשות מה.
    וליהנות...

 

ייתכן ותגלו אחרי זמן מה שאינכם מעוניינים יותר להגשים את המצב שבחרתם. גם זו אפשרות. תוכלו אז להשתמש בטכניקה הזאת כדי להתקדם לעבר המצב החדש שתרצו. זכרו שהיא בסך הכל כלי המיועד לעזור בדרככם ליצירת המציאות שתרצו. הדרכים להגשים משאלות הן רבות ומסתוריות. מצאו את הדרך הטובה ביותר עבורכם.

 

בהצלחה!!!

~פורסם לראשונה ב"חדשות שמבאלה" אקדמיה לקונגפו 

דלית-יעל אייזן
מטפלת ועוסקת בריפוי ושינוי

מזמינה אותך למפגש הכרות אישי
http://www.artofliving.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב