דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לשיווק מוצרים טרנדיים-ירוקים בתקופת מיתון 

מאת    [ 14/06/2009 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 3002 פעמים ]


1. התאמת אסטרטגיית שיווק המוצר למצב הכלכלי.
הנטייה המיידית של הלקוח בזמן מיתון היא לחפש יתרונות מידיים ועלות-תועלת גבוהה במוצר הנרכש, אחרת יידחה את הרכישה או לא ירכוש כלל. לכן, אסטרטגיית שיווק המוצר חייבת להתאים את עצמה למצב: להבליט ללקוח את יתרונותיו המידיים של המוצר בערכים ברורים של חיסכון, Value for Money, תרומה לבריאות, איכות המוצר ועליונותו על מוצר רגיל.

2. פילוח מחודש של קהל היעד.
קיימת חשיבות רבה לביצוע פילוח מחודש של קהל היעד למוצר הטרנדי-ירוק.
1. "לקוחות נאמנים", הצורכים את המוצר באופן קבוע בשל נאמנות ליתרונותיו או אידיאולוגיה.
2. "לקוחות ברכישה ראשונה", שנחשפו למוצר או שרכשו אותו באופן חד פעמי.
3. "לקוחות כלליים", שאין לגביהם מידע על רמת חשיבות האפיון הירוק של המוצר במהלך תהליך הרכישה.

3. התאמת המסר המועבר לפלחי היעד.
המסר המועבר צריך להיות מותאם לפלחי היעד השונים, כחלק ממיקוד מהלכי השיווק והפרסום. בפלחים "לקוח ברכישה ראשונה" ו"לקוח כללי", המסר צריך להתמקד בתשואה הברורה והמיידית של המוצר ללקוח בערכים של בריאות, חיסכון ועוד. זאת, לצד קישור לערכים רגשיים שעליהם לא חוסכים כמו ילדים ומשפחה, המניעים רכישה רגשית. בפלח "לקוחות נאמנים" כדאי להוסיף ערכים של שימור הסביבה, חדשנות והשקעה בעתיד טוב יותר לסביבה.

4. תמחור המוצר בהתאם למצב הכלכלי.
למרות שיצירת ערכים מועילים לערך הנתפש של המוצר ולמהלך הקנייה שלו, עדיין בתקופת מיתון המחיר הוא שקובע. לכן, תמחור המוצר הירוק ביחס למוצר רגיל חייב להיות נתפש ולא גדול בערכים כספיים, כך שהלקוח ירגיש שהשדרוג אותו הוא עושה ברכישת מוצר ירוק וטרנדי מצריך ממנו השקעה כספית נוספת קטנה ביחס לעלות הרכישה של מוצר רגיל מקביל.

5. שימור "לקוחות נאמנים" ו"לקוחות ברכישה ראשונה".
בזמן מיתון ההשקעה בלקוחות הנאמנים למוצר ובלקוחות שהתנסו בו מקבלת משנה חשיבות, ומקנה לחברה המשווקת כלי מצויין לשמירה על נתח שוק וליצירת גידול של עד 20% במכירות. הדבר נכון במיוחד במוצרים ירוקים, כיוון שהנטייה לצריכתם היא נטייה חברתית לצד טרנדיות. מכאן, שאלמנטים של שיווק מפה לאוזן, שימור נאמנות לקוח, חבר מביא חבר, המלצת לקוח ויצירת מהלכי שיווק ויראליים הם כלים בעלי חשיבות עצומה בקידום העסקי.

6. מהלכי שיווק - מקסימום תוצאה במינימום הוצאה.
חשוב ליצור תמהיל מחודש למערכי השיווק הפונקציונאליים שיביאו לתוצאות מידיות כמו יחסי ציבור, שיווק ישיר, שיווק אלקטרוני, פרסום, יצירת עזרי שיווק, קידום מכירות, תערוכות ועוד. זאת, מתוך הבנה של המצב הכלכלי ויישום הכלל 'מקסימום תוצאה במינימום הוצאה'. בתקופות מיתון עדיפים מהלכי שיווק באינטרנט, ביצוע מהלכי קד"מ בסביבת הצריכה של הלקוח, יחסי ציבור, שיווק גרילה בפורומים ובבלוגים, פרסום ברכישת תוכן שיווקי, מתן חסויות וביצוע פרסום הקורא לפעולה. התמהיל המבוצע תלוי בתקציב העומד לרשות המהלך.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב