דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים - חמשת הגורמים החשובים ביותר למיקום גבוה במנועי החיפוש 

מאת    [ 13/06/2009 ]

מילים במאמר: 752   [ נצפה 2106 פעמים ]

כולם רוצים להיות בעלי אתרי אינטרנט מצליחים הממוקמים גבוה בתוצאות מנועי החיפוש. להלן חמשת הגורמים החשובים ביותר להשגת מטרה זו:

 

גורם מספר 1: מילות מפתח נכונות

 

בחירת מילות המפתח הנכונות היא אחת מן המשימות החשובות ביותר הקובעות האם תהליך קידום האתר יצליח אם לאו. קרי, בעל האתר צריך להחליט: מהן מילות המפתח החשובות ביותר מבחינתי, שעבורן אני רוצה שהאתר שלי יופיע במקומות גבוהים. הטוב ביותר הוא להתמקד בשתיים-שלוש ביטויי מפתח עיקריים, לפחות בתחילת הקמפיין. אין זה חכם להתמקד במילה בודדת משום שרוב החיפושים מכילים בין שתיים לשלוש מילות מפתח. מילה אחת היא גם הרבה יותר תחרותית, בדרך כלל.  בחירת מילות המפתח היא הבסיס להמשך הקמפיין.

דוגמאות לביטויי מפתח:

רפואה משלימה, שמלות כלה, חומרי בידוד, מוצרים להרחקת יונים וכו'.

 

גורם מספר 2: קישורים חיצוניים

 

קישורים חיצוניים המקשרים לאתר שלך הם מרכיב קריטי במיקומו של האתר בתוצאות מנועי החיפוש.

יש לנסות ולהשיג כמה שיותר קישורים איכותיים מאתרים העוסקים בנושאים דומים לאתר שלך.

יש לנסות ולהשיג כמה שיותר קישורים המכילים בטקסט הקישור את מילות המפתח שברצונך לקדם.

לדוגמא, אפשר לקחת ביטוי שברצוננו לקדם - קידום אתרים במנועי חיפוש - ולגרום לכך שיהיה בעצם קישור המוביל לאתר שלנו, העוסק בתחום של קידום אתרים.

 

בזכות הקישורים החיצוניים המצביעים לאתר שלך תשיג את ההישגים הבאים:

- תשיג חשיפה מהירה למנוע של גוגל המבקר לעיתים קרובות יותר בדפים איכותיים או פופולריים בעלי פייג'רנק גבוה ומשם הוא מגיע לדפים המקושרים.

- תשיג דירוג גבוה בתוצאות החיפוש הנובע מכמות ואיכות הקישורים הנכנסים.

- תשיג חשיפה מול הגולשים הרבים שיגיעו אליך מן האתרים המקשרים אליך, בנוסף לגולשים שיגיעו דרך מנועי החיפוש.

- התנועה מן האתרים המקשרים אליך תלך ותגבר עם הזמן, במיוחד מאתרים חזקים ואיכותיים שמספר הגולשים בהם הולך ועולה. גם קישור מאתר בעל דרוג נמוך רצוי מאד משום שיתכן ודירוג ואיכות האתר יעלו עם הזמן.

- בזכות הקישורים לאתר שלך, יתפתחו עם הזמן שיתופי פעולה, רעיונות חדשים, גיוס עובדים, חוזים חדשים ויותר מכירות.

 

גורם מספר 3: תוכן האתר

 

תוכן האתר הינו כמובן מרכיב חשוב ביותר בדרוג וקידום האתר ובפופולריות שלו.

הכתיבה לאתר אינטרנט שונה מכל כתיבה אחרת משום שקשה יותר לקרוא ממסך המחשב ולכן על הטקסט להיות מעניין במיוחד, כתוב בשפה פשוטה ומובנת, מאורגן בפסקאות קצרות ובעל כותרות ביניים רבות ומודגשות. הטקסט גם חייב להיות נקי משגיאות לשוניות משום שאז האתר נראה חובבני. מומלץ לכתוב בנימה אישית ובדימויים המדברים אל הקורא. חשוב מאד להדגיש בטקסט את התועלות שיצמחו לקורא.

 

בעיני מנועי חיפוש, וגם בעיני הגולשים, אתר בעל תוכן טוב הוא אתר המכיל יותר דפי מידע, הכולל תוכן ייחודי, איכותי, ברור וממוקד, בעל ערך מוסף לגולש, ודפי האתר נושאים כותרות ראשיות וכותרות ביניים ברורות.

המקום החשוב ביותר להכנסת כותרות משמעותיות הוא תג ה- Title (הטקסט המופיע בשורה העליונה ביותר במסך). אתרים רבים מדי מבזבזים איזור זה עם טקסטים כמו: "דף הבית" וכדומה.

 

מנועי החיפוש אינם יודעים לזהות טקסט מתוך תמונה או אלמנט גרפי כמו למשל פלאש. לכן חשוב שטקסט כזה יהיה גם מחוץ לאלמנט הגרפי. רצוי מאד שתמונות ישאו תיאור טקסטואלי (ע"י המאפיין ALT).

גורם מספר 4: מבנה האתר

האתר חייב להיות בעל מבנה טוב, הגיוני וממוקד מטרה מסויימת ולא אוסף מקרי של דפים. דפי האתר חייבים להיות קשורים כולם לתוכן מסויים ורלוונטיים לנושא מסויים. הדבר חשוב ביותר משום שכנראה רוב מנועי החיפוש משתמשים במנגנון ניתוח סמנטי בתוך מנגנון קביעת דרוג הדפים שלהם (פייג'רנק). כך זה לפחות באתרים בשפה האנגלית וכנראה גם בשפות נפוצות נוספות, אם כי עדיין לא ברור נושא השפה העברית בהקשר זה. ניתן להניח שמנועי החיפוש ילכו וישתפרו גם בעברית.

 

האתר חייב להיות בנוי היטב ובעל מבנה ניווט הגיוני ונוח, הן למנועי החיפוש והן לגולשים בו, כך שבכל רגע נתון יכול המנוע וגם הגולש לדעת היכן בדיוק הם נמצאים באתר. מבחינה זו רצוי מאד להשתמש במפת אתר.

 

גורם מספר 5: נגישות האתר

מנועי החיפוש צריכים להיות מסוגלים לאתר, לסרוק ולאנדקס את אתרך ללא מגבלות ובעיות. יש לוודא זמינות גבוהה של השרת עליו ממוקם האתר ושאין בעיות ביצועים משמעותיות. מומלץ מאד שהקוד יעמוד בסטנדרטים של ארגון W3C ויכיל כמה שפחות שגיאות.

 

מנועי החיפוש עשויים שלא לסרוק אתר כלל, או שלא לסרוק חלק מדפיו בגלל סיבות רבות, שהעיקריות שבהן:

אין שום קישור חיצוני המצביע לאתר (התנאי הבסיסי ביותר לסריקת אתר ע"י גוגל), הוטל עונש על האתר ע"י מנועי החיפוש, דפים פנימיים שאין אליהם שום קישור או שהקישור אליהם אינו סטנדרטי, קוד אתר אינו תקני, שימוש במסגרות, ישנה הוראת אי סריקה בקובץ robots.txt המוצב בשורש האתר, ועוד.  

 

קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש, שיווק אתרים באינטרנט, פרסום בגוגל, קידום בגוגל, בדיקת איכות אתר אינטרנט, בדיקת שימושיות אתר אינטרנט.
טיפים רבים לקידום אתרים חינם.
www.gidony.co.il
davidgid@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב