דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טלמרקטינג - הטלפון בשירות המכירות 

מאת    [ 10/06/2009 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 2851 פעמים ]

התקשר אליכם אלמוני והציע מוצר או שירות? כנראה ש"דגו" אתכם מתוך מאגר אקראי של מספרי טלפון, או מתוך רשימות של מאגרי מידע ממוקדים, כדי להעלות את סיכויי להצלחת המכירה. טלמרקטינג מאפשר למכור ישירות מוצר ללקוח, לקבוע ללקוח פגישה ישירה עם איש מכירות שטח, או לכל הפחות לעניין וליידע אותו על עצם קיום המוצר או השירות.

לרוב, בגופים מסחריים שמכבדים את עצמם, ישנו מוקד שירות בצד מוקד טלמרקטינג, שנותן מענה ללקוחות החדשים והוותיקים כאחד. מוקדני השירות מתוגמלים אחרת, ומהווים "חלון ראווה" של החברה עבור הלקוחות. חלק מהחברות אף עושות שימוש באנשי טלמרקטינג פנימיים גם למטרת שימור לקוחות, במידת הצורך.

על אף שהיא נראית פשוטה לכאורה - שהרי המוקדנים מקבלים משכורת על שיחות בטלפון בסך הכול - עבודת טלמרקטינג היא מאתגרת ומורכבת מעובדים איכותיים שיודעים לחדור לנבכי נפשו של הלקוח, ולדבר עם כל אחד בשפתו. הכול כדי לצלוח בסופו של דבר את מסלול המכירה בדרך אל היעד הנכסף.


טלמרקטינג פנימי או חיצוני? מצא את ההבדלים

ארגון שעושה שימוש בשיטת המכירות הזאת, יכול להשתמש במחלקת טלמרקטינג פנימית שהקים, או להיעזר בחברה חיצונית שתעשה עבורו את העבודה.

שירותי טלמרקטינג חיצוניים יעילים יותר, כאשר רוצים לבחון פוטנציאל חדירה של מוצר או שירות חדש על פלח שוק קיים, או לחלופין כשחברה מעוניינת לחדור לשווקים חדשים במצב של אי ודאות לגבי הצלחתו של המוצר. במקרים כאלה, עדיף לא להשקיע כסף בהקמת מערך טלמרקטינג פנימי בחברה.

סיבות נוספות שבעטיין טלמרקטינג חיצוני הוא יתרון הוא חיסכון במנהלי מכירות ושכרם הגבוה, וחיסכון במשאבים יקרים שתובעת הקמת מחלקת טלמרקטינג "אינהאוס", לרבות בניית אסטרטגיה שיווקית, מטרות, גיוס עובדים וכדומה.

טלמרקטינג - לא יותר מחמש שעות עבודה יומיות

אז מתי כן משתלם ליצור טלמרקטינג פנימי בחברה? העובדה לפיה אנשי טלמרקטינג לעסקים שעובדים בחברה אחת, טמונה למשל בפיתוח לויאליות והזדהות עם המוצר המשווק - עובדה ששווה לחברה הרבה מאוד. מוכרנים טלפוניים שיעבדו בחברה חיצונית ("אאוטסורסינג"), לא בהכרח חשים מחויבים ל"שורה התחתונה" ולאינטרסים הכלכליים של החברה.

נוסף על כך, אנשי טלמרקטינג שעובדים בחברה מכירים - לאחר הכשרה כמובן - את המוצר או השירות שהם משווקים טלפונית, לפני ולפנים. הכשרת מוקדנים חיצוניים לעיתים לוקה בחסר, ויש בה מעין "טלפון שבור" ודיסאינפורמציה.

צוות טלמרקטינג פנימי עובד באופן יעיל לא יותר מחמש שעות יומיות, כאשר במקרים רבים ביחידות חיצוניות, המשמרת נמשכת עד שמונה שעות. המשמעות פשוטה: שחיקה, עייפות, וחוסר מוטיבציה גבוהים.

קישורית מענה טלפוני אנושי - טלמרקטינג, שירותי מזכירות.

Clock-Work טלמרקטינג




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב