דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התקרחות - מאבדים את הראש 

מאת    [ 10/06/2009 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 4094 פעמים ]

התקרחות גברית נתפשת בעיני גברים רבים כ"טרגדיה" אישית, הקשורה למראה החיצוני, ובעקיפין גם לאגו הגברי ולביטחון העצמי. כאשר החיצוניות מתחילה להשתנות – תחילה על-ידי נשירת שיער מדורגת ובהמשך בהיעלמותו כמעט לחלוטין – יש מי שממהר לגלח את כל ראשו ומסגל לעצמו מראה נוסח רמי קליינשטיין. אחרים פונים לפתרונות הקיימים היום בשוק המציעים תרופות "נוגדות קרחת".

אבל לפני הפתרונות, הסיבות והנתונים: מחלות עור ומחלות אחרות, מתח נפשי, שינויים הורמונאליים, תזונה לקויה, מחסור באבץ, חלבונים, ויטמינים מסוג B6 ו-B12, ומחסור במגנזיום. כל אלה הם זרזי התקרחות, או גורמים לה ישירות, וזה עוד בלי להזכיר את הגנטיקה.

40% מהגברים בגילי 18-45 חווים התקרחות ברמות שונות. מה עושים? דרכים לטיפול לא חסרות, החל מתרופות, סוגי שמפו מיוחדים ועד השתלת שיער.

בין התרופות היעילות אפשר להזכיר את הפרופסיה, שאושרה על-ידי מנהל התרופות האמריקני. יותר משלושה מיליון גברים ברחבי העולם נוטלים את התרופה. מחקר שנעשה בנושא הצביע על כ-83% מהגברים שהשתמשו בה, דיווחו על הפסקת תהליך ההתקרחות. לא זו בלבד, אלא של-65% מהמשתמשים החלה צמיחת שיער מחודשת, לטענתם. הטבלייה נלקחת פעם ביום, למשך שלושה עד שישה חודשים, באישור רופא בלבד. תופעות הלוואי שלה נדירות ואינן משמעותיות.

"פטנטים" למניעת התקרחות

תאמינו או לא, אבל מחקר אחר שנערך בגרמניה העלה כי מריחה של קפאין על הפדחת מונעת האצת התקרחות. הצעה מקורית אחרת שתופסת תאוצה בשנים האחרונות, היא טיפול באמצעות מסרק לייזר, שמצמצם את צפיפות השיער.

בכל הקשור לתזונה ולנושא של התקרחות - כדאי לדעת, כי צריכה מרובה של מזונות עתירי שומן רווי וכולסטרול מגבירות את קצב הנשירה וההתקרחות. רצוי לשים לב מה אתם מכניסים לפה, ולהקפיד על איזון וגיוון בתפריט היומי שלכם, כמו גם על חלבונים, שומנים וויטמינים. חומצות שומן מסוג אומגה 3 (המצויות בדגי סלמון, טונה, מקרל וסרדינים, בעיקר) חשובות אף הן. התרופה רוטס HR משמשת כתחליף למקור הטבעי של אבץ וברזל, למי שנמנע מלצרוך מוצרי מזון המכילים אותם.

התקרחות גברית לא תמיד נעלמת בסיוע תרופות או תזונה נכונה. הפתרון האקטיבי יותר הוא השתלת שיער. בחלק מההשתלות "מלווים" הרופאים שיער מאזורים אחרים בראש. זהו תהליך כירורגי בעל אחוזי הצלחה גבוהים, במידה והמנתח שלכם מקצועי ובעל ניסיון. הפרט הזה חשוב ביותר, שכן "עבודה טובה" שלו, תצליח לטשטש את עצם השתלת השיער ותשווה לראש מראה טבעי. לרוב נלקח השיער המושתל מאזורי העורף והצדעים, היישר לעבר קדמת ומרכז הראש.

השתלת שיער כטיפול למניעת התקרחות מתבצעת מאדם לעצמו בלבד ! לא כל אחד יכול לעבור השתלת שיער. המועמדים צריכים להיות בני יותר מ-25, בעלי שיער סמיך בעורף ובצעדים ובשלב התקרחות מתקדם יחסית. מועמד פוטנציאלי יעבור פגישת ייעוץ עם רופא באחד ממרכזי האסתטיקה ברחבי הארץ, בטרם יקבל את ההחלטה על ההשתלה. סיכויי ההצלחה של השתלת שיער גבוהים יותר כאשר השיער של המטופל סמיך, מקורזל וכהה יותר.

מתעניים בנושא השתלת שיער? להלן מידע בנושא השתלת שיער, נשירת שיער ובעיות התקרחות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב