דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשוב להקפיד כשמזמינים הדברה מקצועית 

מאת    [ 10/06/2009 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 1805 פעמים ]

הדברה

אתה בישיבה. הטלפון הנייד מצלצל. ומצלצל. ומצלצל. אתה מעיף מבט חטוף במכשיר, אחרי שהבוס שלך כבר שולח בך מבטים מזרי אימה, האומרים: "או שתענה או שתסגור את המכשיר הארור הזה!". בכל זאת, לא נעים, מנכ"ל השיווק באמצע מצגת... אתה מצליח לקלוט בזווית העין שמדובר בטלפון מאשתך. היא בטח שוב כועסת שאתה חוזר מאוחר. אחרי הכול - כבר שבע בערב ואתה עוד במשרד, כפות בכתונת המשוגעים הנקראת חליפה ועוד לא רואה את סוף הישיבה. היא לא מרפה. אתה חייב לענות, אולי קרה משהו. אתה מבקש סליחה (כזאת שרק אתה שומע) ויוצא עם המכשיר (הארור הזה) מהחדר. אתה מחייג בחזרה לאשתך ומתכונן לשמוע הטפת מוסר על זה שלא הגעת ויותר מזה - על זה שלא הודעת שאתה מאחר, כי מי יעזור לה עם מקלחת לילדים וכו', ו... הנה, ענתה. "הלו?" אתה אומר משלא נשמע קול מהצד השני. "נועה?". פתאום אתה שומע צרחות אימים. "לכו מפה! הצילו! אורי, יוני, בואו אליי. הצילו!". אתה מנתק בחופזה ומזנק אל האוטו, בלי להגיד כלום לבוס. אתה נוסע במהירות הכי גבוהה שמאפשרים לך הפקקים, מגיע הביתה, חונה עקום בחניה ופותח את הדלת בסערה. אתה מגלה את אשתך האהובה יחד עם שני הילדים עומדים על הכיסא ומביטים בחרדה על רצפת המטבח, שם נמצאים הפולשים הלא קרואים - 4 אמריקאיים גדולים, 2 מהם שוכבים על הגב, השלישי מתחיל להתקדם לעברך והרביעי מזיז את מחושיו, כאילו תר אחר משהו שאפשר ללעוס.

אתה נושם לרווחה. "כולה גו'קים, בשביל זה באתי?", אתה מסנן בחיוך אירוני. "כולה ג'וקים?!" נשמעת צרחה מהכיסא. אתה יודע מה זה להיות פה עם שני הילדים ועם ארבעת ה.. ה.. דברים האלה?!". "מתוקה, אל תדאגי, אתה מתעשת. עכשיו אני מזמין הדברה ומחר כבר לא תראי אותם. עכשיו אני חייב לחזור למשרד. הברזתי מישיבה חשובה...".

הדברה - כל מה שרציתם לדעת

כשאתם מזמינים חברה שתבצע עבורכם הדברה בבית או בבית העסק, חשוב לוודא שמדובר בחברה מוכרת. כמובן שתמיד עדיף שיהיו לכם המלצות ממישהו שביצע הדברה לפני שנה או יותר, וזה לראות תוצאות בשטח - כלומר - שמאז ההדברה ביתו נקי ממזיקים. אם אתם לא מכירים מישהו שביצע הדברה בטווח זמן שכזה או בכלל, תוכלו כמובן להיעזר במדריכי העסקים השונים, המודפסים או האינטרנטיים, ולאתר חברת הדברה קרובה שמבצעת עבודה טובה.

איך יודעים שההדברה תהיה טובה?

חשוב לוודא שאת חברת ההדברה שאתם מזמינים מפעיל מדביר מוסמך מטעם המשרד להגנת הסביבה, וכדאי מאוד שגם חומרי ההדברה שבהם היא עושה שימוש יהיו מאושרים על ידי המשרד.

בקשו תעודת אחריות מחברת ההדברה, על מנת שבמידה שיחזרו המזיקים - יהיה לכם למי לפנות. כל חברת הדברה שמכבדת את עצמה תספק תעודת אחריות לאחר ביצוע ההדברה, שתוקפה יהיה לשנה לפחות. יהיו שיגידו לכם שלמרות שהאחריות הפורמלית על ההדברה היא לשנה - בפועל עם יבצעו הדברה חוזרת גם אם תפנו אליהם הרבה אחרי שחלפה השנה (אחריות לכל החיים). יש כאלה שאכן יעמדו בהבטחתם שבעל פה, ויש כאלה שלא. מה שמחייב הוא מה שכתוב על תעודת האחריות, ולכן חשוב שתקבלו אחת כזאת ותשמרו אותה במקום שתדעו למצוא, אם תזדקקו.

הדברה ירוקה

ישנו טרנד חדשני ועכשווי - חברות הדברה המציעות שירותי הדברה ירוקה, כלומר - הדברה בחומרים "ידידותיים לסביבה" - עד כמה שחומרי הדברה יכולים להיות כאלה. מדובר בחומרים שרמת הרעילות שלהם עבור בני אדם וחיות מחמד היא אפסית, ולכן גם ניתן להיכנס למקום בו בוצעה ההדברה אחרי מספר מצומצם ביותר של שעות (ולא אחרי חצי יום כמו שקורה כשמבצעים הדברה רגילה). חומרי ההדברה הללו מתפרקים בצורה מהירה יחסית ויעילה, ולכן אינם מזהמים את הסביבה. עלותה של הדברה ירוקה יכולה להיות גבוהה יותר מעלות הדברה רגילה, אולם אם יש ילדים קטנים או חיות מחמד בבית, התועלת עולה על שיקולי העלות.

אז - כדי שיהיה לכם בית נקי ממזיקים, וכדי שלא תקבלו טלפונים מבהילים שכאלה באמצע יום עבודה, הקפידו להזמין חברות הדברה מוכרות בלבד!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב