דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חינה בסיוע פורטל החינה הישראלי 

מאת    [ 09/06/2009 ]

מילים במאמר: 619   [ נצפה 3142 פעמים ]

שלום לכולם,
בשעה טובה מוצלחת ואחרי מאמצים רבים, הייתי שותף להקמה ויסודו של פורטל החינה הישראלי הראשון מסוגו, העוסק במתן שרות לזוגות המתעניינים בטקס חינה.
פורטל החינה הישראלי נולד מתוך אהבה לטקס החינה מצד אחד ומהצד השני לתת מענה לכל אותם זוגות שמתכננים להפיק את טקס החינה,בפורטל ריכזנו שירים מיוחדים לחינה, שירים עתיקים בעלי משמעות סנטימנטלית רבה, בפורטל החינה תוכלו להתעדכן בכל חברות להפקת חינה הפועלות בישראל, אולמות לחינה צלמים ואפילו d.j שיודע ומכיר שירים לחינה.
השמירה על מסורת החינה עוברת מאימא לביתה ומופקדת בידי החתנים והכלות הטריים, הם אמורים להמשיך ולשמר את המסורת הבוערת מזה דורות בקרב יהודי צפון אפריקה וקהילת יוצאי עדות המזרח. אחד הדברים שהפתיעו אותי, היה כאשר הבנתי שיהודי מיצריים אינם עורכים טקס חינה, במאמצים לדלות סיפורי חינה ומנהגים הקשורים לטקס החינה, נפגשתי עם הרבה מזקני וזקנות עדות המזרח ושמעתי מפיהם את זיכרונות הילדות שלהם, כיצד הם חגגו את טקס החינה גם באופן אישי וגם במנהגי הטקס אשר ידועים להם. אצל יהודי מיצריים מסיבה לא ברורה לא נחגג טקס החינה, בדיוק כפי שיהדות אשכנז לא חוגגים.

בישראל של 2010 אנו עדים לכך שיותר ויותר זוגות מעורבים אשכנזים וספרדים חוגגים טקס חינה, זה מדהים לראות איך ההשפעה של טקס החינה אוחזת בכל רבדי החברה הישראלית וכיום אפשר לראות כלות ממוצא רוסי ורומני כאשר הם עטויות בכסוואה אל כבירה, אותה שמלה מיוחדת המעוטרת על פי מרב המסורת המרוקאית.זה נכון שכל עדה מעדות המזרח מתגאה בחינה מסורתית משלה ויש טקסי חינה בעדות שונות כמו חינה פרסית, חינה כורדית, חינה תוניסאית חינה תמנית ואפילו טקס חינה בקרב קהילת יהודי אתיופיה, (מקווה שלא שחכתי אף אחד...) אבל כמעט בכל חינה שהייתי שותף לה כנגן בלהקת מתופפי המדבר וכמוזמן, המוזיקה המרוקאית על פי רוב שולטת ברחבת הריקודים, כמוהה גם המנהגים שהיו נהוגים במרוקו ואפילו הלבוש הוא על פי רוב בסגנון מרוקאי. טקס החינה עצמו מושתת ברובו הגדול על מנהגים מיסטיים מאגיים הנוגעים באקסטזה ובכישוף, בטקס חינה תוניסאי ראיתי ריקודים שנראו לקוחים מאחד משבטי המאגרב בצפון אפריקה, אקסטזה של ריקוד עד כדי איבוד התודעה הם חלק מטקסים מוכרים של שבטים אפריקאים וכנראה שהושאלו והוגנבו לתרבות החינה היהודית.

בתחילת שנותיהה של מדינת ישראל, בצל תקופת הצנע נהוג היה שאת החינה ערכה אם הכלה בביתה, השמלות נתפרו לכלה אצל התופרת השכונתית ולחתן תפרו בגדי חינה אצל החייט. השמלות והכפתניים עברו מאחד לשני, את האוכל הכינו בבית אם הכלה בסיוע השכנים ובני המשפחה הקרובים שדאגו לעזור במטלות בדרך לחגיגה הגדולה. המוזמנים קיבלו שירות ממלצרים מאולתרים שהיו מבני המשפחה, חברים ושכנים טובים שהתנדבו לעזור. אלו היו ימים שחגגו בצניעות גם את החתונות ובכלל התקופה הייתה שונה מבחינת העושר הכלכלי שאיליו אנו חשופים היום.
כאשר ז'אנר החינות הלך ותפס תאוצה, הוקמו חברות המתמחות בהפקת חינה. בחברות להפקות חינה אפשר למצוא אוהלים המיובאים בעיקר ממרוקו, תפאורה מיוחדת הכוללת ריהוט בסגנון מרוקאי על פי רוב, חברה להפקת חינה מרכזת לתוכה כמעט את כל מה שהזוג הצעיר צריך על-מנת לערוך טקס חינה ברוח המסורת. כמו חברות להפקת החינה קמו בישראל אולמות מיוחדים המעוצבים ברוח הטקס. אחד האולמות הללו נקרא מברוקה והוא נמצא בבאר שבע, האולם מקושט באביזרים שיובאו ממרוקו לישראל, תמונות ענק של רקדנים משבט ה"גנווה" מקשטים את קירות האולם, הדלתות והחלונות אף הם בהשפעת הערבסקות המייחדות את האומנות המרוקאית.
פורטל החינה הישראלי הוקם במטרה לאחד את כל בעלי המקצוע למקום אחד ולאפשר לזוגות המתחתנים להפיק בעצמם ובסיוע בעלי המקצוע מהתחום טקס חינה חגיגי שאותו מסתבר מעדויות של חתנים וכלות זוכרים הרבה יותר עמוק מאשר את החתונה.

אז אם אתם עדיין מתלבטים אם לחגוג חינה או לא, אני מזמין אתכם באופן אישי לגלוש לפורטל החינה ולגלות את מנהגי טקס עתיק יומין זה, להציץ ולבחור אולם המתמחה באירועי חינה, צלם לחינה, די ג'יי לחינה וכבר אמרנו: בישראל של היום חוגגים טקס חינה ישראלי...
אגב, בפורטל תוכלו לפגוש את המטבח של ליאורה, שמה תקבלו מתכונים מיוחדים, הקשורים בחינה, מתכונים למאכלים מתוקים שהם סמל ואחד הסממנים של טקס החינה.
שלכם,

דודי בר יוסף
דודי בר יוסף מנהל אומנותי של להקת מתופפים מתופפי המדבר
ניהול תוכן בנושא חינה לפורטל החינה הישראלי
חוגגים בר מצווה בכותל כל המידע הנחוץ



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב