דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לבחירת המטפל וסוג הטיפול המתאים 

מאת    [ 08/06/2009 ]

מילים במאמר: 614   [ נצפה 1733 פעמים ]

1. ברפואה המשלימה, כמו בכל רפואה אחרת, אין 100% סיכויי הצלחה בטיפול. אם היה קיים סוג רפואה שנותן מענה ודאי לכל המחלות - סביר להניח שכל התורות השונות היו מתבטלות מפניו. לכן, מטפל אשר מבטיח הבטחות בשמיים -יש להיזהר מפניו. סיפורי הצלחה קודמים -כן. הבטחות - לא.

2. גם אם חברך המליץ לך על מטפל שטיפל בבעיה דומה לשלך, יש לזכור, כי על פי כל תורה הוליסטית, מטפלים בשורש המחלה ולא בסימפטומים הגלויים לעין כל. ולכן, ייתכן ואופי הטיפול בך יהיה שונה בתוכנו ובסיכויי הצלחתו מהטיפול בחברך, אשר נשא סימנים דומים.

3. בבואך לבחור מטפל - אמת את הנתונים שהוא מציג. אמנם אינך חייב, אולם שמורה לך הזכות לדרוש לראות תעודה מקצועית ו/או פוליסת ביטוח עסקית עוד בטרם ההזמנה, במייל, בפקס או בכל אמצעי אחר. אמנם רוב המטפלים יחושו אי-נעימות כשמפקפקים באמינותם, אולם עדיפה אי נעימות מהסוג הזה, על פני אי הנעימות שבריצות אחרי הטיפול לאורטופד/פיזיותרפיסט, או אפילו ללכת בצוואר עקום לכמה ימים, כשהערב הוא ערב כלולותיך.

4. הכלל הקודם גם ישים בבתי-ספא: בדרך כלל, בעלי בתי הספא מתייקים את התעודות של המטפלים, למקרה של תביעות ביטוח עתידיות. מצד אחד, הינך יכול להיות בטוח שהינך מכוסה כנגד נזקים אלו ואחרים שייגרמו במהלך שהותך, אולם מצד שני, קח בחשבון שלא מעט פעמים אלו מטפלים בתחילת דרכם המקצועית.

5. כדי להיות יותר בטוח במטפל שבחרת, תוכל להקליד את שמו בכל מנוע חיפוש ולעקוב אחר התוצאות. לא פעם, מטפל אשר הורשע בפלילים ממשיך לעבוד במקצועו בעיר אחרת.

6. היגיינה: לרוב המטפלים חשובה ההיגיינה של ציוד הטיפול. עם זאת, קח בחשבון, שככל שהעסק הינו "מסחרי" יותר - כל הוצאה מחושבת היטב. לכן, בכניסתך לחדר הטיפולים, וודא היגיינה בסיסית: העף מבט על הרצפה וודא כי אין שם טביעות רגליים (בד"כ לא בעיה לזהות טביעת רגל מלאה בשמן), הרח את הסדין עליו אתה נשכב והמגבת בה אתה מתכסה, אם לא מעורב בריח אבקת הכביסה גם ריח גוף או ריח של בושם. אם אתה חושד ולו במעט שההיגיינה לא נשמרת - אל תהסס להעיר למטפל על כך ואפילו לסרב לקבל טיפול. זכור, כי אינך יודע מהן מחלותיו של המטופל שהיה לפניך.

7. בטיפול באבנים חמות, היזהר שבעתיים בכל הקשור להיגיינה. טמפרטורת האבן אינה עולה על 50 מעלות צלזיוס, כדי שידי המטפל וגופך יוכלו לסבול את חומן. עם זאת, זוהי טמפרטורה מצויינת לספיחת מחלות עור מאדם אחד והעברתן לאדם אחר. בנוסף, יש מטפלים המהדרים לתחוב אבנים קטנות בין אצבעות רגלי המטופל.
עם זאת, לא כולם דואגים לחטא ולעקר את האבנים בין הטיפולים כנדרש [תקנות ההיגיינה הרפואית מקפידות על עיקור ציוד רב פעמי שאינו מתכלה בטמפרטורה של 120 מעלות לפחות במכשיר עיקור תקני] וככל שמדובר בעסק יותר "תעשייתי", לעיתים מסתיים טיפול אחד ומתחיל טיפול חדש עם אותן האבנים, בהפרש של דקות ספורות.

8. בחירת הטיפול: קבל מן המטפל סקירה קצרה אודות הטיפולים שהוא מבצע. על אף שייתכן וקראת חומר מקצועי רב עוד לפני שהתקשרת, עדיף שתשמע מה בפיו, עוד טסט לכך שהמטפל הינו מקצועי ושהתעודות שבידיו מקוריות

9. בחירת המיקום: ישנם מטפלים המציעים את שירותיהם במכון פרטי משלהם, וישנם המגיעים לבית הלקוח. לכל שיטה - היתרונות והחסרונות שלה.
היתרון במכון פרטי: אווירת טיפולים מרגיעה וניתוק מוחלט מהסביבה, יכולת אחזקת ציוד טיפולי רב. החיסרון טמון בנסיעה למכון [פקקים, חנייה, אובדן זמן] וכך שבעתיים בדרך חזרה, אז האפקט המרגיע נעלם אחרי כל אלו. היתרונות בטיפול בבית הלקוח: אובדן זמן מינימלי, אפשרות ללכת לישון מיד בתום הטיפול, תחושה משוחררת יותר ("ביתי הוא מבצרי"). החסרונות: במקרים רבים פעילות הבית נמשכת, ילדים צווחים, טלפונים וכו`.
יש לזכור, כי גם גורם הצפיפות בבית מהווה גורם מכריע, אם בכלל ניתן לטפל בבית הלקוח.

10. זכור, כי גם צלילות דעתו והאובייקטיביות של המטפל המנוסה ביותר עשויות להיות מוסחות בעקבות גורמים שונים. אל תהיה אתה הוא זה שיספק לו את הסיבות לכך. לפיכך - התרחץ, התבשם ולבש בגדים נקיים טרם הטיפול וכמובן, היזהר שלא להביך אותו בשאלות שונות שאינן קשורות לטיפול עצמו
אלדד אהרן, פורטל קמפור.
פורטל טיפולי ספא וקוסמטיקה.
http://www.campor.co.il
http://www.campor.co.il/sitemap

------------
טיפולי קוסמטיקה, טיפוח, יופי, קוסמטיקאית, קוסמטיקאיות, מניקור, פדיקור, בניית ציפורניים, קישוטי ציפורניים, שעווה, הסרת שיער, אנטי-אייג'ינג, טיפול בצלוליט, טיפוח עור הפנים, מסכות וקרמים ועוד

טיפולי ספא, עיסויים, מסאג, מעסה, מסאגיסט, עיסויי שוודי, מטפל הוליסטי, עיסוי ר



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב