דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך האוזניות למתחילים 

מאת    [ 07/06/2009 ]

מילים במאמר: 923   [ נצפה 4343 פעמים ]

טוב, לפני שנתחיל עם סוגי האוזניות כדאי ללמוד כמה מושגים בסיסיים:

תחום תדרים - לאוזניות שונות יש תחומי תדרים שונים, אבל אתם בטח שואלים: מה זה אומר לעזאזל?
צליל נוצר מתנודה של עצם, מהירות תנודות שונה תיתן צליל שונה וככל שהעצם עושה יותר תנודות בזמן קצר הצליל יהיה יותר גבוה, מספר תנודות נמוך באותו זמן ייתן צליל נמוך. התדרים (התנודות) נמדדים ביחידה הנקראת הרץ - HZ, כאשר KHZ הוא 1000HZ. לאוזן האנושית הממוצעת יש תחום תדרים של 22HZ-22KHZ ולכן אוזניות עם טווח תדרים החורג מטווח זה יפיקו צלילים שרוב האנשים לא יוכלו להרגיש בהם, אך לפעמים ההבדל מורגש. זאת אומרת שאוזניות שטווח התדרים שלהם כולל צלילים בטווח מתחת ל-22HZ יפיקו צלילים נמוכים (Bass) טובים יותר בעוד שאוזניות עם טווח תדרים גבוהה מ-22KHZ יפיקו צלילים גבוהים (treble) טובים יותר, זה שיקול די חשוב בסוג המוזיקה שאתם שומעים, למשל רוק ורוק כבד יישמעו טוב יותר באוזניות עם טווח תדרים נמוך ופופ יישמע טוב יותר עם טווח תדרים גבוה (בדרך כלל). באוזניות עם טווח תדרים גדול מדי הצלילים עלולים להתערבב ולהיות לא ברורים, את הבעיה הזאת אפשר לפתור ע"י האקולייזר של הנגן שלכם ולשנות את האיזון בין רמות הצלילים השונים.

התנגדות - למען כל אלה שלא מכירים את תחום החשמל כל כך, זרם חשמלי נתקל בהתנגדות של החומר שדרכו הוא עובר המקשה עליו לעבור. איך זה קשור אלינו?
דרך האוזניות עובר חשמל והוא זה שמסייע להפיק את הצלילים, וחשמל זה כמו שלמדנו נתקל בהתנגדות מצד האוזניות, ככל שהתנגדות האוזניות (בעקבות החומר שממנו עשויים המוליכים) גדולה יותר הזרם החשמלי יתקשה יותר לעבור, דבר היגרום לפלט של צליל חלש. זאת אומרת שאם נחבר לנגן אוזניות עם התנגדות גדולה נשמע צליל חלש יותר מאשר עם אוזניות עם התנגדות קטנה יותר על אותו ווליום בנגן. הדבר הזה חשוב לנו בגלל שלאוזניות עם התנגדות גבוהה נצטרךלתת יותר כוח כדי לשמוע טוב, אותו כוח שלא תמיד יהיה לנגן לתת, בעיקר אם הוא נייד. ההתנגדות נמדדת באוהם והסמל שלה הוא - ?. עוד דבר חשוב בבחירת האוזניות הוא הפלאג (התקע של האוזניות, הצ'ופצ'יק שמתחבר לנגן), באוזניות איכותיות הוא עשוי מזהב מכיוון שזהו מוליך טוב עם התנגדות נמוכה, לא מחליד/מתחמצן ולא מתרכב עם מתכות אחרות, דבר שמעניק איכות סאונד טובה מאוד.

רגישות - הזרם החשמלי שהזכרנו קודם נמדד במילי וואט (mV), והרגישות היא בעצם נתון שאומר לנו איזו עוצמת צליל (בדציבלים) ניתן להפיק (תאורטית) מכל מילי וואט מהנגן (כמובן שבחישוב צריך להוריד את ההתנגדות).

טוב, עכשיו כשסיימנו עם המושגים הבסיסיים אפשר להגיע לתכלס - לאוזניות:

יש סוגים שונים של אוזניות, אנחנו נעבור על כמה מהם:

אוזניות כפתור - אוזניות כפתור (כן, ניחשתם טוב, האלה בצורת כפתור) הן האוזניות שנכנסות לאוזן, ומתאימות לנגנים ניידים.
יתרונות - זולות, המחיר נע בערך בין 20 ש"ח ל-200 ש"ח (בדרך כלל רק בגלל המותג ולא האיכות), ניידות, נוח מאוד להסתובב איתן והן לא מסורבלות.
חסרונות - איכות סאונד נמוכה מאוד, והרבה פעמים נמוכה מזו של אוזניות קשת באותו מחיר, הן גם לא מבודדות רעשים מבחוץ בסביבה רועשת והרבה פעמים לא מתאימות לאוזן, נופלות ולא נוחות.




אוזניות קשת - אוזניות קשת (שוב צדקתם, האוזניות שבינהן מחברת קשת) נחשבות רמה אחת מעל לאוזניות הכפתור והן מכסות באופן חלקי את האוזן.
יתרונות - זולות, טווח מחירים כמעט זהה לשל אוזניות כפתור אך קצת יותר גבוה, מכסות את האוזן באופן חלקי ולכן נוצר סינון רעשים חלקי ביותר אך יותר טוב משל אוזניות הכפתור, בדרך כלל איכותיות יותר מאוזניות כפתור באותו מחיר.
חסרונות - לא ניידות, מסורבלות ובדרך כלל נסחבים איתם בנפרד, למרות שאיכות הסאונד יותר טובה משל אוזניות כפתור היא עדיין נמוכה יחסית, הספוגים שמכסים את האוזן נשחקים מהר יחסית.




אוזניות מבטלות רעשים פסיביות - אוזניות מבטלות רעשים פסיביות הן כמו אוזניות כפתור רק שההבדל הוא שהן נכנסות אל תוך האוזן כמו אטמי אוזניים.
יתרונות - העובדה שהן נכנסות לאוזן מאוד משמעותית כי ככה האוזניות מונעות מרעשים חיצוניים להפריע להאזנה ובמקומות רועשים לא צריך להגביר את הווליום וכך להזיק לאוזניים, כמו כן שאוזניות אלה בעלות איכות גבוהה בהרבה מהאוזניות שהזכרנו קודם ובדרך כלל הן ממותגות, וכמו אוזניות הכפתור הן ניידות ומאוד נוח להסתובב איתן, אלה אוזניות אידיאליות ליום-יום.
חסרונות - יקרות יחסית לאוזניות הקודמות, המחירים נעים בין 150 ל-1500 ש"ח, תלוי במותג ובטכנולוגייה, כמו כן הן הרבה פעמים לא נוחות ולא מתאימות לכל אוזן והרבה אנשים לא מרגישים בנוח כשהן נכנסות לתוך חלל האוזן.



אוזניות מבטלות רעשים אקטיביות - דומות מאוד לפסיביות עם הבדל אחד, יש בהן מעגלים חשמליים שקולטים את הרעשים מבחוץ ומשדרים גלים הפוכים לאוזן וכך מבטלות כמעט לחלוטין את הרעשים מבחוץ.
יתרונות - איכות סאונד אדירה!, בנוסף כל הייתרונות של אוזניות מסננות רעשים פסיביות.
חסרונות - המחיר, הוא מתחיל ב-800 ש"ח וממריא... כמו כן הן דורשות סוללות ויש את אותן חסרונות של אוזניות מסננות רעשים פסיביות.


אוניות מלאות / DJ / אולפן - הן כמו אוזניות קשת, רק שהן מכסות את כל האוזן ואוטמות רעשים מבחוץ. לא מתאימות לנגנים, מתאימות יותר לעבודה מקצועית (כמו השם שלהן - DJ, עבודה באולפן וכו'). מחירן נע בין 120 ש"ח ועולה... ועולה... ועולה...
יתרונות - איכות מעולה במחיר זול יחסית, סינון רעשים מבחוץ בצורה טובה יחסית.
חסרונות - גדולות מאוד ומאוד מסורבלות, לא מתאימות לעבודה עם נגנים ניידים, בדרך כלל בעלות התנגדות גבוהה, מחיר אוזניות איכותיות מהסוג הזה מתחיל מ-1000 ש"ח.




אוזניות מלאות מבודדות רעשים אקטיביות - מן הכלאה מפלצתית בין אוזניות מלאות לאוזניות מסננות רעשים אקטיביות, פשוט כמעט ואין סיכוי שתשמעו משהו חוץ ממוזיקה. אני רק שמעתי על כאלה...
יתרונות - בידוד רעשים מוחלט ואיכות סאונד שמיימית.
חסרונות - כואב לי בארנק רק מלנקוב את המחירים, כל החסרונות של הסוג הקודם והן גם דורשות סוללות.


טוב, אני סיימתי, מקווה שהמידע עזר ו/או יעזור לכם למצוא את האוזניות שיתאימו לצרכים שלכם.
קרדיט ענק לאתר גאדג'טים של קשת שתרם לי הרבה מידע בכתיבה של המדריך הזה,
אם יש לכם הערות/הארות/שאלות, פנו אליי ל: Matan.Salman@Gmail.com.
קרדיט לComputer & Life Guide
הכנסו עכשיו http://comlg.blogspot.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב