דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אילוף כלבים 

מאת    [ 07/06/2009 ]

מילים במאמר: 548   [ נצפה 2533 פעמים ]

ללא עיכוב נוסף אתייחס לתוכן המאמר, "דברים שמרגיזים אותי", ובעיקר מול בעלי כלבים שבוחרים לא להתחשב בסביבתם. דוגמאות מצוינות אפשר לראות (ולהריח) החל מהפסולת שבעלי הכלבים משאירים במדרכה וכלה בכלבים שהולכים ללא רצועה, זאת בעיקר כי אותם בעלי כלבים משוכנעים אם מחוסר מודעות ואם מסתם אטימות שהכלב שלהם אינו מסוכן לאיש, כמובן לא נשכח את בעלי הכלבים שכלבם נובח עד ללא ידע בכול שעות היום ולפעמים גם בלילה תוצאה שניתן להפוך אילו היו בוחרים להחל תהליך אילוף כלבים מקצועי.

חשוב לציין שאנשים מרגיזים אלו חיים בינינו בכול מקום, בשדרות רוטשילד בת"א וברחוב הרצל בבת-ים. הם לובשים חליפות עסקים ולפעמים שרשראות זהב תואמות לאלו של הכלב שלהם, בקצור, לא נכון לקטלג התנהגות אטומה ולא מתחשבת זאת לסקטור אחד באכלוסיה. המרגיזים חיים בינינו בכול עיר, כמעט בכול רחוב, ואולי תרומתי הצנועה במאמר זה תאפשר לאלו מכם שמתרגזים כמוני ובעיקר למרגיזים עצמם לצאת מהאדישות שמאפינת את כולנו לגישה טיפה יותר אחראית...

אחת הסיבות המרכזיות להתנהגות זאת הינה חוסר הבנה, חוסר הבנה ביחס למהות של השותף הנהדר שלנו שנקרא כלב , חוסר ערנות וקבלה של אנשים שלא חולקים את אותה אהבה לכלבים ולבסוף ולדעתי החשובה ביותר הוא חוסר מודעות לאחריות האישית שמוטלת על כל בעל כלב מול הסביבה החיצונית שלו. אני מעריך ששלושת הגורמים שציינתי שזורים זה בזה, אנסה לתת דוגמה מחיי היום יום..

איש נחמד ולא חובב כלבים מושבע צועד בשדרה ומביט בכלב ללא רצועה מתקרב אליו, האיש הנחמד משדר לכלב אם באמצעות פזור ריח או בתנועות גוף שהוא חושש מהאינטרקציה מול הכלב, הכלב, לו להזכירכם DNA של כלב.. ינהג כפי שמצופה ממנו (בעולם המושגים שלו) ויתקוף את האיש הנחמד החל בנביחה וכלה בנשיכה. לא נעים, לא הוגן ובעיקר מסוכן. בכדי לחדד את המסר, במידה ואותו הכלב היה קולט אסרטביות ובטחון עצמי מאיש אחר שצועד באותה שדרה ממש, התוצאה היתה הפוכה לגמרי.. החל מהתעלמות של הכלב וכלה במשחק עם האיש הנחמד והאסרטיבי. לגישתי התרחיש הנכון ביותר הינו כלב קשור ברצועה, באופן שלא יכול להזיק או לשמח את הבריות אלא אם כן הסיטואציה בטוחה וכמובן מתוך בחירה..

ידידי, אנו בעלי כלבים חייבים להפנים את העובדה שכלב הינו חיית טבע, כאשר חלק מאיתנו (החלק הטוב..) לפני המון זמן החלטנו לביית אותה ומכאן האחריות שלנו היא כלפי אנשים שבחירתם שונה משלנו.

שנית חשוב להפנים, כלב אינו אדם, ולכן הכלב קולט מסרים מהסביבה שלו באופן שונה מהותית מהדרך בה אנו קולטים מסרים ומכאן שהמסקנות אליהן הוא מגיע שונות מהותית מהמסקנות אליהן אנו כבני אדם מסיקים, ולכן לעולם אנו לא יכולים לצפות ובודאי לא לשלוט בתרחישים אפשרים כגון: כלב לברדור חמוד וחלבי, שמסתובב ללא רצועה ומוריד אוזן לילדה בת 12, אכן סיכוי נמוך אך בהחלט אפשרי, אפשרי יותר מזכיה בטוטו... ומכאן האחריות האישית החל משמירת חיים בשלמותם של חברינו וכלה מסתם אכפתיות לאיכות הסביבה כשהחמוד שלנו מותיר אחריו חבילה שלא היתה מבישת את הרפת של קיבוץ געש, שם לפחות יש שלט זהירות חבילה! וכמובן אנו ננעל מגפים עבות, כאלו שאפשר לשטוף עם צנור תעשיתי..

לסיכום, לא חשוב אם הכלב מאולף או לא, ובכלל דעתכם האישית ביחס לאילוף כלב כרעיון אינה רלוונטית! המצב הטבעי המדויק והנכון ביותר לסביבה ולכלב שאגב מאמץ את התנהגות הבעלים שלו בדרכים רבות היא פשוטה, שימו רצועה על כלבכם כאשר אתם צועדים, הוא אמור להיות במצב נינוח וכנוע (אם לא, גשו למאלף כלבים מקצועי) וכך תוכלו לשלוט כמעט בכל תרחיש אפשרי בודאי עם כלבכם עבר הליך אילוף כלבים . וגם נקו אחרי החמוד, האלטרנטיבה תייצר שנאה מיותרת לחיה באמת נהדרת, שמגיעה לה בינינו, רק אהבה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב