דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עלילות אובמה בבית הלבן - עדכון מאי 2009 

מאת    [ 06/06/2009 ]

מילים במאמר: 2269   [ נצפה 2362 פעמים ]

מספר נושאים אשר עליהם התקשורת האמריקאית (ובעקבותיה התקשורת הישראלית) מטילים איפול. לא מפרסמים, לא מברברים, לא מנתחים, לא מיידעים.

והפעם:

  • סיבוב אחרון בבית המשפט לקביעת כשירותו החוקית של אובמה לנשיאות
  • מינוי שופטים בבית המשפט העליון של ארה"ב: המועמדת העיקרית סבורה כי נשים היסםניות מקבלות החלטות שיפוטיות טובות יותר מגברים לבנים.
  • על המלחמה (בנוסח פרוגרסיבי) נגד גזענות – כבאי לבן אינו זכאי לקידום במקרה שכל הכבאים השחורים נכשלו במבחן הסמכה
  • תוכנית "בית הספר הבטוח" – פעיל קיצוני לקידום האג'נדה ההומוסקסואלית מונה למפקח על בתי הספר הציבוריים בארה"ב

 

הכשירות החוקתית של אובמה לכהונת נשיא. כפי שכתבתי בעבר, עד כה אובמה שילם מעל חמישה מליון דולר הוצאות משפטיות ושכר טירחה לדחית בקשות משפטיות להראות תעודה לידה (או העתקה) ברת תוקף חוקי שעלותה חמישים דולר בלבד, כדי שיעמוד בדרישות החוקה. ד"ר אורלי טייטס, עורכת דין מקליפורניה, נערכת לקרב משפטי נוסף, כדי לבקש מבית המשפט העליון של ארה"ב לדון בתיק. סביר להניח כי זהו הסיבוב האחרון: בהרכב הנוכחי יש איזון בין השופטים השמרנים לבין הפרוגרסיבים ("מתקדמים" בעברית) כפי שהשמאל אוהב לכנות את עצמו.  בקרוב איזון זה יופר ולבקשה כזו לא יהיה סיכוי להשמע. הנה הסבר מדוע.

 

מינוי שופטים לבית המשפט העליון של ארה"ב השופט העליוןDavid Sauter  הודיע כי יפרוש לגימלאות עם יציאת בית המשפט לפגרה הבאה[1]. פסיקותיו נוטות לשמאל מתון. לאחריו בודאי תפרוש Ruth Beta Ginsberg, לשעבר עורכת הדין הראשית של ה- ACLU, יש בה אהבת ארה"ב כמו שאחמד טיבי אוהב את מדינת ישראל ופסיקותיה משקפות תפישת עולם שמאלנית קיצונית. היא מינוי של קלינטון, מינוי אשר עבר בלי שהרפובליקנים בסנט פצו פה.

 

המיועדת למקומו של Sauter היא שופטת בימ"ש פדרלי לערעורים בשם Sonia Sotomayor. היא בת להורים פורטוריקנים שהיגרו לברונקס בניו-יורק (פעם שכונה יהודית לתפארת, אך בעשרים שנה האחרונות שכונת מצוקה, עוני, אלימות ופשע ומטווח פתוח). אביה מת בהיותה בת תשע, שנה לאחר שפרצה אצלה מחלת סוכרת מסוג 1 (תלויה בהזרקת יומיות של אינסולין). אמה, אחות במקצועה, גידלה אותה לבד. סוניה למדה לתואר ראשון באוניברסיטת פרינסטון בעזרת מילגה נדיבה, והמשיכה ללימודי משפטים על חשבון הציבור באוניברסיטת ייל. היא גרושה ללא ילדים. שני עוזרי שופט (court clerks) שעבדו עבורה מהללים ומשבחים אותה כאדם[2]. אך מתמחים, רשמים ושופטים שעבדו עימה או ישבו עימה בדיונים מציירים תמונה אחרת, של אדם אפור, טוב בשינון אך חסר מעוף וחסר יכולת אינטלקטואלית. מבין אלה שעבדו עימה יש מי שתארו אותה כחסרת מזג שיפוטי ונוטה למצבי רוח אשר משתקפים בהחלטותיה. יש מי שמתאר אותה כ"בריון" (Bully) על כס השופט. להלן מעט יותר על סוטומיור כמשפטנית הנלחמת בגזענות.

 

המלחמה בגזענות: מבחינת אובמה ומי שהביא אותו לשלטון יש במועמדת מספר תכונות נפלאות:

  • ראשית, הרקע שלה – גודלה ע"י אם חד-הורית בבית יחסית עני
  • שנית, המוצא הגיזעי – אובמה מתגאה שהיא תהיה ההיספני הראשון בבית המשפט העליון, תוך התעלמות גמורה מהשופט לשעבר Benjamin Cardozo כי הוא היה יהודי ולפיכך לא מספיק היספני בשביל מי שקורה להלחם בגזענות בתוקף.
  • שלישית, כמה אמרות שפר שלה שמעידות על תמימות דעים עם אובמה. המגזין של לשכת עורכי הדין בארה"ב (שאינו ידוע בנטיות ימניות) פרסם כמה פנינים כדוגמה: "נשים היספניות עם נסיון חייהן העשיר מיטיבות להגיע למסקנותות נכונות (איכותיות) מאשר גברים לבנים אשר לא חוו את חיי האישה ההיספנית" – זה מ-1994. למי שטוען כי השתנתה מאז מביאים דעה שהביע ב-2003 כי "נשים הספניות מיטיבות להסיק מסקנות (איכותיות)". הפעם היא לא אמרה לעומת מי [3].  יש מעל שמונים מסמכים המתעדים התבטאויות דומות בטכסי סיום באוניברסיטאות, בראיונות לעיתונות, ועוד.
  • תכונה רביעית שמכשירה אותה בעיני אובמה והעומדים מאחוריו הן פסיקותיה בעבר ובפרט המקרה של Ricci v. DeStefano [4] אשר מעיד בברור כי מלחמתה בגזענות עושה שימוש בשיטתם של הפרוגרסיבים. והנה סיפור המעשה: בעיר ני-הייבן שבקונטיקט התקיימו מבחני קידום לכבאי העיר. החוק קובע כי כדי לקבל קידום המועמד חייב לעבור את המבחנים בהצלחה. מסתבר שרק כבאים לבנים והיספנים עברו את המבחנים, וכל השחורים שניגשו למבחן נכשלו. אף אחד מן העוברים את המבחן לא קיבל קידום בטענה שקידומם יפר את האיזון בין שחורים לאחרים. או בלשון מכבסת המילים האמריקאית – אם יקודם לא-שחור אזי יופר עקרון ה-Equal Opportunity. (אגב – אהוד ברק נחשף לרעיון העיוועים הזה בשנת לימודיו  בהרוורד ויבא את הזבל הרעיוני הזה ארצה תחת המותג "אפליה מתקנת"). לקורא חד העין צריך להיות ברור כי השופטת הגיעה למסקנה הנכונה והאיכותית בזכות היותה אישה היספנית, כי לתובע (כבאי אש שעבר את המבחן ולא קיבל קידום) אין בסיס והבקשה למשפט נדחתה. התובע החיוור ערער בפני אותו בית משפט על ההחלטה לדחות את עתירתו, ובהרכב מורחב אותה מועמדת לביה"ש העליון חזרה על קביעתה. התיק עבר לבית-המשפט העליון של ארה"ב. אם המועמדת הזו תמונה למשרת שופט, יתכן מאד כי תצטרך לסייע להחליט בתיק המסויים הזה. למשפטנים החובבים – המקרה הופך למסובך יותר כי לא מזמן פסק ביה"מ העליון כי אין לעשות אפליה מתקנת בקבלה לאוניברסיטאות. לפיכך ביהמ"ש ידרש לשאלה האם פסיקה קודמת לגבי אופי (הרכב גזעי) של כיתות לימוד, פסיקה שאינה מכירה ואף מבטלת "אפליה מתקנת" חלה גם על מקומות עבודה.

 

בית הספר הבטוח: במקור מטרת התוכנית היתה לצמצם או לבער כליל את תופעת השימוש בסמים ואלכהול בבתי הספר הציבוריים בארה"ב. התוכנית "שופרה" בשנים האחרונות על מנת לכלול הגנה לתלמידים בעלי סטיה מינית. ההגנה כוללת "יציאה מן הארון", שיעורי אינדוקטרינציה בכיתות על ידי הרצאות אורח (החל מכיתה ג'), חוגים לפעילות של הומואים, לסביות, וטרנסג'נדרים לסוגיהם (בבית הספר, אחרי שעות הלימודים), וכמובן "ימי גאווה" בבתי הספר, למרות שניתן להם שם אחר, כמו "יום הדממה" או "יום קבלת השונה". יש רצון להחליף את התאור "יום קבלת השונה" כי ה"שונה" או ה"חריג" הפך להיות זה שמעז להתנגד לתופעת קידום האג'נדה ההומוסקסואלית בין כתלי בית הספר, ואותו כמובן אין לקבל, כך השקפת הפרוגרסיבים. ובכן, אובמה מינה לתפקיד " המפקח לתוכנית בית הספר הבטוח" את מר Kevin Jennings [5], לשעבר יושב ראש הרשת לחינוך הומואים, לסביות ו"ישרים" (Gay, Lesbian and Straight Education Network) – ארגון בעל שתי מטרות עיקריות: הראשונה - להגיע לכל תלמיד ותלמידה החל מגיל טרום-חובה ולתת להם חינוך מיני מתקדם (פרוגרסיבי); ומטרה שניה – להלחם בכל דבר שקשור לדת. הרי "ידוע" כי מי שמאמין שבבורא עולם (ולא משנה מאיזה סוג) אינו מקבל סטיות מיניות כנורמה פומבית שיש להשלים עימה. לכן, הוא והארגון אליו הוא שייך (חוץ מיהודים רפורמים), הוא ריאקציונר (נלחם בקידמה, בשפת הפרוגרסיבים של המאה הקודמת). הארגון של אותו Kevin Jennings וארגונים דומים אחרים פועלים נמרצות להעביר את הצעת חוק מס' 1913 הקובעת כי "Bible speech" יוליד דיבורי שינאה (Hate Speech) וזה עלול להביא לאלימות כנגד ה"גאים" למיניהם [6] ולפיכך יש לאסור כל אזכור של כתבי הקודש בפומבי, והזכרתם בקונטקסט אני-הומואי כזה או אחר תהווה עבירה פלילית. במדינת פנסילבניה זו כבר עבירה פלילית להתנגד לאג'נדה של ההומואים [7]. אחד עשר מפגינים נוצרים שהפגינו נגד" יום הגאווה" על ידי תקיעה בשופרות בזמן המצעד נעצרו ונשפטו על כך. שישה שוחררו אך היתר, שברשותם השופרות, עומדים בפני 47 שנות מאסר ו- 90,000$ קנס בשל "החזקת כלים לביצוע פשע" – השופרות!

 

 

מקורות

1.        Totenberg, N. (2009, April 30). Supreme Court Justice Souter To Retire. National Public Radio, p. Supreme Court Justice David Souter is planning to retire at the end of the current court term, http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=103694193  Supreme Court Justice David Souter is planning to retire at the end of the current court term

2.         Rosen, J. (2009, May 04). The Case Against Sotomayor. The New Republic, http://www.tnr.com/politics/story.html?id=45d56e6f-f497-4b19-9c63-04e10199a085  The most consistent concern was that Sotomayor, although an able lawyer, was "not that smart and kind of a bully on the bench," as one former Second Circuit clerk for another judge put it. "She has an inflated opinion of herself, and is domineering during oral arguments, but her questions aren't penetrating and don't get to the heart of the issue." (During one argument, an elderly judicial colleague is said to have leaned over and said, "Will you please stop talking and let them talk?") . Her opinions, although competent, are viewed by former prosecutors as not especially clean or tight, and sometimes miss the forest for the trees.

3.         Weiss, D.C. Sotomayor Used ‘Wise Latina’ Line More than Once. American Bar Association Journal 2009  http://www.abajournal.com/news/sotomayor_used_wise_latina_line_more_than_once/  Sotomayor frequently remarked on her ethnicity and gender in 84 speeches released by the White House yesterday, according to reports in the New York Times and the Washington Post. The speeches by Sotomayor, who is of Puerto Rican descent, show the Supreme Court nominee “is driven by a powerful ethnic pride and a belief that she has an obligation to lift up fellow people of color,” the Post says.

Earlier reports of the controversial remark identified a 2001 law speech at the University of California at Berkeley in which Sotomayor said the ethnicity and sex of a judge “may and will make a difference in our judging.”

I would hope that a wise Latina woman with the richness of her experiences would more often than not reach a better conclusion than a white male who hasn’t lived that life,” said Sotomayor

Somewhere all of us Puerto Ricans and people of color have had a defining moment when we were shocked into learning that we were different and that American society treated us differently"... “America has a deeply confused image of itself that is a perpetual source of tension. … We are a nation that takes pride in our ethnic diversity, recognizing its importance in shaping our society and in adding richness to its existence. Yet we simultaneously insist that we can and must function and live in a race- and color-blind way that ignores those very differences that in other contexts we laud.”

4.         NYT-Editorial. (2009, June 5). Sotomayor’s Notable Court Opinions and Articles. The New York Times, http://www.nytimes.com/interactive/2009/05/26/us/0526-scotus.html  Judge Sotomayor's most high-profile case, Ricci v. DeStefano, concerns white firefighters in New Haven who were denied promotions after an examination yielded no black firefighters eligible for advancement... Judge Sotomayor upheld the rejection of a lawsuit by white firefighters, one of them Hispanic, claiming race discrimination and, as part of the full appeals court, she declined to rehear the case.

5.         Homosexual in charge of school safety June 06, 2009  http://worldnetdaily.com/index.php?fa=PAGE.view&pageId=100278  when it became known that Jennings, who founded the activist group that promotes homosexual clubs in high schools, middle schools and grade schools and is the driving force behind the annual "Day of Silence" celebration of homosexuality in many districts, was handed a federal appointment where he will be responsible for overseeing "safety" in the nation's public schools.

6.         H.R. 1913 Will Inevitably Fund Anti-Christian Bigotry — And Attack Bible Speech. April 17, 2009  http://www.traditionalvalues.org/modules.php?sid=3617  LGBT (lesbian, gay, bisexual, transgender) activists have worked aggressively to promote the idea that Bible Speech (opposition to the gay agenda) will lead inevitably to violent “hate” crimes. Thus, they say restrictions of such speech is justified as a way of protecting homosexuals from violence. The International Lesbian and Gay Association (ILGA) defines “hate crime” this way: “Hate crimes are criminal acts (such as violent crime, hate speech or vandalism ) that are motivated by feelings of hostility against any identifiable group of people within a society, if systematic, rather than spontaneous, instigators of such crimes are sometimes organized into hate groups.

7.         Ethnic Intimidation. 2002. p. Title 18 (Crimes and Offenses) of the Pennsylvania Consolidated Statutes, http://www.freerepublic.com/focus/f-news/955005/posts

 

 

פרופ' אליהו בן-חנן
מומחה למערכות מרוכבות סתגלנתיות
complex adaptive systems
אזרח ישראל ותושב בה
היה תושב ארה"ב במשך שני עשורים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב