דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אירוע מוחי -מחקרים ושיקום 

מאת    [ 04/06/2009 ]

מילים במאמר: 919   [ נצפה 5850 פעמים ]

אירוע מוחי מחקרים על שיקום
שיקום לאחר אירוע מוחי בעזרת שיטת דיקור קרקפת חדש ימאמוטו YNSA Yamamoto New Scalp Acupuncture ,שיטה המראה תוצאות שלא מוכרות עד היום בשיקום הקונבנציונלי , בבתי החולים ובמחלקות השיקום. מספר מחקרים בעולם מראים תוצאות שמעוררות סימני שאלה לגבי עירנות המערכת הרפואית הקונבנציונלית לאפשרויות השיקום לאחר אירוע מוחי.
Bai X. Jang G.(1) טיפלו ב-40 מטופלים עם המיפלגיה (שיתוק חצי גוף) בעזרת דיקור בשיטת Xingnao Kaiqiao והשוו ל-40 מטופלים שטופלו בבי"ח במחלקה הנוירולוגית עם טכניקות רפואה מערבית.
התוצאות היו : דיספאזיה (ליקוי בדיבור ) ירידה ב 92% בדיקור לעומת 5% במחלקה.
שיתוק פנים (facial palsy) ירידה ב 100% בדיקור לעומת 6% במחלקה הנוירולוגית.
בעיות בליעה (disphagia) ירידה ב 70% בדיקור לעומת 8% במחלקה הנוירולוגית .
שיתוק גפיים, היה הרבה יותר טוב ב 41% בדיקור לעומת 31% בשיקום בבי"ח במחלקה הנוירולוגית. כל המשתנים הסטטיסטים בעלי מובהקות p<0.05 . המסקנה ברורה מניסוי זה שדיקור במדדים שנבדקו היה יעיל פי כמה מאשר השיקום הקונבנציונלי.
ישנה נטייה במערכת הרפואית לא להתייחס ברצינות למחקרים "אלטרנטיביים" ובעיקר לכאלו המגיעים מהמזרח. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעניין עדין כמוח האנושי.
נוירו פלסטיות היא גישה חדשה יחסית בחקר המוח בעולם. לה שותפים היום מיטב חוקרי המוח. החוקרים מתחילים להבין שהמוח בעל יכולת לחדש ולשקם חלקים פגועים או אף חסרים. לעיתים באופן מפתיע .
בשיטת דיקור YNSA ניתן לראות הלכה למעשה של הבנה זאת. בעבודה שנעשתה בשיטת YNSA בגרמניה ע"י 4 רופאים (2). נבדקו 23 מטופלים לאחר שבץ מוחי בעזרת מכשיר מדידה תלת מימדי בעל דיוק מילימטרי. הם נבדקו לפני ואחרי דיקור כדי לראות שינוי ביכולת התנועה של אבריהם המשותקים. לצורך הניסוי הם דוקרו באופן חד פעמי ולמשך 5 דקות בלבד (בד"כ משך הדיקור 30 דקות ורצף של מספר טיפולים נדרש.)
התוצאה היתה ש 14 מתוך 23 המטופלים הראו שיפור ברור בתנועה לאחר דיקור בודד.(תרגום המחקר באתר www.YNSA.co.il. (
מחקר מדעי נוסף Zhang et al (3) ערכו מחקר ביוכימי על שני רכיבים במטופלי שבץ:Endothelin -מכווץ כלי דם חזק המזרז טרשת עורקים ולחץ דם גבוה .
Tromboxane A2 ?מכווץ כלי דם שמתפרק ל TXB2 .
נבדקו 81 מטופלים לפני טיפול בדיקור,69 מטופלים לאחר טיפול בדיקור והשוו ל 53 אנשים נורמאליים,בדקו את רמתו הממוצעת של החומר המכווץ כלי דם בגוף לפני ואחרי דיקור . התוצאות :
ממוצע TXB2 : במטופלי שבץ לפני דיקור 52,000 .
במטופלי שבץ לאחר דיקור 24,642 .
באנשים נורמאליים 28,195 .
המסקנה היתה שהרמה הממוצעת של מכווץ כלי דם TXB2 ירדה אף מהטווח הנורמאלי לאחר הדיקור. תוצאה המוכיחה את יעילות הדיקור לאנשים לאחר שבץ ואף עשויה להועיל במניעת שבץ נוסף.
צריך לזכור שדיקור ,כל עוד אינו חלק מהמערכת הרפואית הקונבנציונלית המתוקצבת.
אינו יכול לערוך מחקרים רבי משתתפים, ובוודאי לא לפרסמם ולשווקם כמו חברות התרופות. אין ספק כי תרופה כלשהי שהיתה מגיע לתוצאות אלו של הדיקור לאחר אירוע מוחי, היתה מפורסמת משווקת ומיד היו נערכים מחקרים נוספים.
בעבודה נוספת Wang et al (4) נבדקו 110 מקרי המיפלגיה (שיתוק חצי גוף), מתוכם 76 עם אוטם מוחי ו 34 עם שבץ דימומי. כולם טופלו בעזרת דיקור קרקפת שהתחיל 1-3 שבועות מזמן האירוע. בהמשך השתמשו גם בנקודות גוף עפ"י דיקור סיני, נעזרו גם בסטימולציה חשמלית ע"ג המחטים.
התוצאות:
90% הראו שיפור כללי.
29 חולים הראו שיפור טוב מאוד.
57 חולים נעשו עצמאיים באופן משמעותי .
5 חולים ללא תגובה אפקטיבית.
בתוך הקבוצה בעלת "שיפור טוב מאוד" ישנו רב לקבוצה בעלת נזק מוח נרחב. נתון הנותן תקווה גם למקרים היותר קשים לשיקום.
שיטת YNSA דיקור קרקפת יפני חדש ע"ש ימאמוטו, רופא יפני שחיבר בין נוירולוגיה מערבית ורפואה סינית , מיושם ונלמד בישראל ע"י מספר מטפלים בדיקור. דר' ימאמוטו טיפל באלפי אנשים עם בעיות נוירולוגיות, לאחר אירוע מוחי, בעיות כאב ועוד. הוא הפגין הצלחות יוצאות דופן, כיום הוא מנהל בי"ח במיאזאקי בדרום יפן, מלמד את שיטתו בכל רחבי העולם. השיטה נפוצה בגרמניה, בברזיל, במזרח ונלמדת בארצות רבות נוספות.
לארץ הביא את השיטה לפני כ-6 שנים הרב יובל כהן אשרוב , מנהל מכללת "אלימה" לרפואה סינית ואחד המורים והמטפלים המוערכים בארץ בדיקור סיני.
מה מבדיל את שיטת YNSA משיטות דיקור אחרות :
בשיטת YNSA ניתן להשפיע על המוח, לזהות אזור פגוע ולהשפיע על שיקומו.
בשיטת YNSA יש שימוש באבחנת צוואר או בטן, אשר תוך כדי טיפול, אם דייקנו בדיקור תשתנה הרגישות והמטפל יכול לוודא שהטיפול אכן נכון, כך קל יותר לראות תוצאות מיידיות בטיפול.
במקרים רבים של כאבים, מוגבלויות תנועה ניתן לראות שינוי כבר במהלך הטיפול. ראוי לזכור שהדיוק המירבי הוא המפתח להצלחה בשיטה, אותו לומדים במהלך התנסות בשנים הראשונות.
חזונו של דר' ימאמוטו כי יחידות הטראומה, המקבלות את המטופלים בזמן אירוע מוחי יתחילו מיד בדיקור. כך נוכל להתחיל בשיקום אפקטיבי יותר בסמוך לזמן האירוע.
מבחינה כלכלית החיסכון שיכול להיות משיקום מהיר , המטופלים שיוכלו לשפר את מצבם, המשפחות שישוחררו במהירות גבוהה יותר, כל אלו יחסכו מיליונים למשק שלנו.
אשמח אם מנהלי המחלקות הנוירולוגיות, האחראים על שיקום בבתי החולים, ירימו את הכפפה, למען החולים, יערכו מחקר פשוט ואובייקטיבי לגבי יעילות דיקור YNSA בשיקום לאחר אירוע מוחי . אם אכן יוכיחו התוצאות, כפי שאני רואה עם מטופלי שהשיטה היא שיטת שיקום מצוינת לאחר אירוע מוחי.
אולי.......אולי אז, משהו יקרה והשיטה תהפוך לחלק מן השיקום אותו מקבלים כבר בבית החולים .



מקורות: 1 : Bai X.Jang G. Coperative analysis of therapueticeffects of apoplexy treated by Xingnao Kaiqiao acupuncture method and western medicine. World journal of acupuncture-moxibustion 1996:6(1):25-8.
Treatment of stroke related motor impairment by Yamamoto New Scalp 2 Acupuncture (YNSA):An open prospective,topometrically controlled study. Babak Boroojerdi , MD. Toshikatsu Yamamoto ,MD . Gonter Schumpe ,MD. Thomas Schokert, MD.
Zhang S,Ye X,Shan Q, Zhang H , Ye L , Cui Y, Effects of acupuncture on the :3 levels of Endothelin,TXB2,and 6-keto-PGF1a. Journal of Traditional Chinese Medicine 1999:19(1):39-43.
Wang Y,Xu G,Liu G,LI D,Fang Y,Li Y,Wu F , Treatment of Apoplectic hemiplegia 4 with scalp acupuncture in relation to CT findings. Journal of Traditional Chinese Mdicine 1993 :13(3)182-4:
גיל קוטלר Bsc.Dip.Ac.מטפל בדיקור סיני מסורתי,מתמחה בדיקור קרקפת ימאמוטו YNSA בשיקום לאחר אירוע מוחי.
http://www.ynsa.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב