דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סרטים, רבותיי, סרטים 

מאת    [ 03/06/2009 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 3638 פעמים ]

מה לא אמרו, כתבו ושידרו על סרטים בבתי קולנוע עד היום? בשנות השמונים כתבו שהווידאו - המצאת המאה עד אז - יכחיד את תרבות הבילוי בקולנוע; כשהכבלים נכנסו לכל בית עשור מאוחר יותר, אמרו את אותם הדברים; בתחילת המילניום, עם חדירת ה-DVD, ה-VOD ומערכות הקולנוע הביתיות - חזרו נבואות הזעם על עצמן.

אבל מסתבר שתרבות בילוי עתיקה כל-כך, שראשיתה עוד משנות ה-30 של המאה הקודמת, לא תיעלם כל-כך מהר. בתי קולנוע בישראל אמנם נסגרו פה ושם, אבל אחרים נפתחו בקול תרועה רמה והשקעות הון עתק. אלה הפכו את בתי הקולנוע ה"רגילים" למתחמים שלמים, להלן "קומפלקס בתי הקולנוע" כפי שאוהבים לכנות אותו בתקשורת, שכוללים סאונד משובח, מסכי ענק, אולמות VIP, חנויות מותגים ומזון מהיר בתוך הקומפלקס, אלפי מקומות ישיבה, ואווירת בילוי הוליסטית. הרעיון שמאחורי: סרטים הם תרבות לכל דבר ולכל גיל, ולא עוד תוכנית טלוויזיה להירדם מולה בבית.



בעבר לא ידעו לאכול סרטים

כאמור, אנשים בארץ ובעולם התחילו "לאכול סרטים" עוד הרבה לפני שהסלנג הזה הומצא. רבים זוכרים את הקולנוע השכונתי הישן, לרוב בעל שמות של נשים ("רחל", "אסתר") או שמות ארכיון אחרים ("סינמה פרדיסו", "קולנוע כוכב" ואחרים). כרטיס לסרט היה עולה פרוטות, פופקורן כמעט ולא היה בנמצא והסרטים היו מגיעים לישראל זמן רב יחסית אחרי שעלו לאקרנים בארצות-הברית ובשאר העולם.

בניסיון להתמודד עם נטייתו של הישראלי להישאר בבית ולרבוץ מול סרט באיכות ובאינטימיות של נופלות בהרבה מהקולנוע, הבינו יזמים שכדי למשוך אותו החוצה עליהם להפוך את חוויית הצפייה לאקט חושי אבסולוטי ולעיתים אף תלת ממדי, כזה שישמור על פער האיכויות בין סרטים ב-DVD לסרטים בקולנוע.

את השמות הארכאיים למתחמי הקולנוע החליפו שמות "מפוצצים" בעלי קונוטציה הוליוודית. סינמה סיטי, גלובוס מקס, YES PLANET הם רק חלק מהדוגמאות לכך. רכישת כרטיסי קולנוע מתאפשרת בכמה אופנים - קופה, מכונות אוטומטיות, מנוי ודרך האינטרנט. כיסאות העץ הוחלפו בכיסאות מרווחים וגדולים יותר, כמעט ברמה של כורסאות טלוויזיה ביתיות. את הסאונד הדיגיטלי כבר הזכרנו, ועל הסרטים עצמם אין מה לדבר.



נוחות שווה כסף

כפי שניתן להבין, הכל סובב על עקרון הנוחות. ישראלים - וזה לא סוד - "מתים" על נוחות ומוכנים לשלם עבורה אקסטרה כסף. היזמים ומפעילי הקומפלקסים יודעים את זה, ומתמחרים את כרטיסי הכניסה בהתאם. יציאה זוגית לסרט, אפוא, יכולה להשתוות לארוחה זוגית במסעדה טובה.

בעלי המתחמים האלה יעשו הכל כדי שתבחרו בהם, ומה שיישאר לכם לבחור זה רק לאילו סרטים ללכת. אבל עדיין, לפני שאתם מחליטים לאן לצאת, זכרו את חמשת הפרמטרים החשובים שיהפכו את הבילוי בקולנוע למהנה: רמת הסרט; איכותו; האם מדובר בהקרנת בכורה, בסרט חדש או כזה שכבר רץ תקופה ממושכת; מיקומם של בתי קולנוע באזור מגורכם ורמתם; וכמובן - מיקום הישיבה באולם.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב