דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קבלת פיצויים בגין נזקי הפסקת חשמל - מדריך שימושי 

מאת    [ 03/07/2006 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 9420 פעמים ]

הפסקות החשמל האחרונות אשר אירעו ברחבי הארץ גרמו לנזקים רבים במגוון מקרים ולהלן ננסה להבין כיצד ניתן לקבל פיצוי בגין נזקים אלו.

קלקול מכשירי חשמל בגין נחשול מתח בעת הפסקת חשמל וחידוש הזרם - המכשירים האלקטרונים המודרניים ודווקא היקרים שבהם - מחשבים, טלוויזיות וציוד מחשב אחר, רגישים מאד לשינויי מתח אשר מתרחשים בעת הפסקת חשמל וניסיונות לחידוש הזרם. בהפסקות החשמל יוצאים בכל פעם מכלל שימוש עשרות מכשירים יקרים בשל נחשול מתח.

מרבית הנפגעים מרימים ידיים מראש משום שאינם מאמינים בכוחם להתמודד עם חברת החשמל להוכחת אחריות החברה לנזק וחברת החשמל דוחה במרבית המקרים את הפונים אליה בעניין זה. חשוב לדעת כי ניתנו בשנים האחרונות הרבה פסקי דין אשר הכירו באחריות חברת החשמל לנזקים אלו. הסיכויים של תביעה כנגד חברת חשמל להצליח עולים פלאים אם מצרפים לתביעה מסמך מטכנאי אשר בדק את המכשיר, העריך שהנזק נגרם בשל נחשול מתח, ואף העריך את עלות התיקון.
יש לפנות לחברת החשמל ולבקש מהם פרטים על הפסקת החשמל אשר ארעה באזור מגוריכם - כמה זמן נמשכה והיכן ארעה. במידת האפשר רצוי לקבל את המידע בכתב או לחילופין לערוך תרשומת שיחה (או הקלטה) עם מוקדנית החברה בציון שמה, תאריך השיחה ופרטים רבים ככל הניתן.

כאשר יש ביד הלקוח הנפגע את הפרטים הללו פניה לחברת החשמל תניב בד"כ הצעת פשרה לפיצוי, היה ונדחיתם ניתן תמיד לפנות לבית משפט לתביעות קטנות שם אין צורך בייצוג עו"ד ואף חברת החשמל לא תיוצג ע"י עו"ד.

נזקים עקב השבתת ציוד בשל הפסקת חשמל - אדם אשר עבר טיפול רפואי דוגמת טיפול שיניים או ניתוח והציוד החשמלי הושבת בשל הפסקת חשמל ונגרמו לו נזקים עקב כך יכול לתבוע פיצוי מהמוסד הרפואי אשר טיפל בו בשל כך שלא דאג לאלטרנטיבה לאספקת חשמל דוגמת גנרטור.
השאלה אם התביעה יכולה להיות מופנית אף כנגד חברת חשמל בטענה של רשלנות בהערכות לביקוש גבוה לחשמל או רשלנות בעבודה לא ברורה - הוכחתה מצריכה משאבים רבים מצד התובע הכוללים הבאת חוות דעת וכו' ולכן עדיין לא נבחנה באופן מספק בפסיקת בתי המשפט.

הנזקים למשק בשל הפסקות החשמל הינם גדולים ואולם למרבית הנפגעים הנזק הספציפי הינו קטן מכדי להמריצם להגיש תביעה - נזק בשל שעה וחצי עבודה מול מחשב אשר ירדו לטמיון, בזבוז זמן וחרדה בשל כליאה במעלית תקועה למשך כשעה וכו'. מאחר והנזקים הינם שונים ומשתנים מנפגע לנפגע גם האפשרות של הגשת תביעה ייצוגית בשם כל הנפגעים ה"קטנים" אינה ריאלית.

האמור לעיל אינו בגדר ייעוץ משפטי, אינו בא להחליף ייעוץ משפטי פרטני ואין בו המלצה לנקוט פעולה ו/או להימנע מנקיטת פעולה כלשהי.
הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות שונות. חבר בועדת רפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חבר באגודה לרפואה ולמשפט בישראל, בעל השכלה רפואית.
תאונות עבודה
תאונות דרכים
רשלנות רפואית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב