דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכוס מלאה או אהבה ממבט שני 

מאת    [ 01/06/2009 ]

מילים במאמר: 643   [ נצפה 3550 פעמים ]

אהבה ממבט שני או הכוס מלאה

אחד המשפטים הנפוצים יותר בין אנשים היינו "תסתכל על חצי הכוס המלאה". רובנו משתמשים במשפט זה כדרך לראות את הדברים הקורים בחיינו, להצדיק את בחירותינו ולהתנחם במחשבותינו, שלמרות שאין אנו מרוצים או מסופקים דיינו, ונדמה לנו שאנו יכולים יותר, בכל זאת ישנה חצי כוס מלאה של דברים בחיינו, ובאמצעות משפט זה אנו מעלים את רמת תחושת הסיפוק האישי לנו בתחומי חיינו השונים.

דוגמאות לשימוש במשפט זה ניתן להביא ממקום העבודה בו לעיתים אין אנו מרוצים מהיחס אותו אנו מקבלים אך אנו בוחרים להסתכל על חצי הכוס המלאה ברמות של שכר ומעמד. גם בתחום הלימודים אנו יכולים לבחור ולהסתכל על חצי הכוס המלאה ולומר "תעודת בגרות או תואר ראשון כבר יש לנו" ובכך לחזק את תחושותינו בתחום זה.
גם בתחום הזוגיות, רבים מאיתנו בוחרים להסתכל על חצי הכוס המלאה ולומר "העיקר שאני כבר נשוי/ה".

שלב א':

אני מזמין את כל הקוראים לקחת כוס ריקה ולמלא את חציה במים. שאלו את עצמכם, מה אתם רואים? עד כמה הכוס מלאה? האומנם רק חצי הכוס מלאה?

בואו נתבונן שוב ונתאהב במה שאנו רואים ממבט שני.

הכוס מלאה לחלוטין, חציה מלא במים וחציה מלא באויר. נכון שאין בני האדם יכולים לראות אויר אך אנו כולנו נושמים אותו, יודעים ומודעים לעובדה שהאויר נמצא בכל מקום פתוח ומתפשט במרחב לכל עבר. במקרה שלנו מתפשט האוויר לחצי הכוס אשר אינה מכילה מים.

להבנתי מניסוי זה, כמו כוס המים המלאה כולה, כך גם חיינו אנו. אנו חיים חיים מלאים לחלוטין. תחושת החסר המלווה אותנו זהה לתחושה אותה אנו מדמים כאשר נדמה לנו שחצי הכוס ריקה. אין אנו רואים את החסר, כפי שאין אנו רואים את האוויר, אך בתחושתנו אנו חסרים ופועלים ללא ליאות להשלים ולמלא את הכוס.

האויר ממלא תפקיד בלתי נפרד בחיינו ואנו נושמים אותו ללא הפסקה כל עוד אנו חיים. לפיכך, אויר יהיה חלק בלתי נפרד מתכולת הכוס. חיים ללא אויר הופכים לדומם.

חיינו מלאים ושלמים בדיוק כפי שהם נוכחים לנו כיום. למעשה, לא חסר לנו כלום, זוהי רק המחשבה על החסר המאפשרת לנו להרגיש חסרים דבר מה.

שלב ב':

אני מזמין את כל הקוראים לקחת את הכוס המלאה חצייה במים וחצייה באויר ולרוקן את המים מהכוס. שאלו את עצמכם, מה אתם רואים? עד כמה הכוס מלאה?

עיצובו מחדש של השלם

אנו נוהגים לחשוב שאנו חסרים דברים אלו או אחרים בחיינו, וכל אחד מאיתנו יכול למצוא את שורשי החסר ולהצדיק בתירוצים שונים כמה הוא באמת חסר וכמה היה העולם מושלם אם היה לו את החסר. למעשה, אין זה חשוב ממה נובעת תחושת החסר בחיינו.


יחד עם התובנה החדשה שחיינו מלאים ומדויקים כפי שהם, בדיוק כפי שהכוס מלאה כולה באויר, יתכן וחלקנו עדיין לא מרוצים מהמצב הקיים ומרגישים שבחרנו בדרך הלא נכונה או שעדיין אנו נמצאים בדרך אל המלא.

השלם אינו משתנה במהותו, הוא תמיד נשאר שלם. צורתו ותכולתו יכולים להשתנות מעת לעת, בהתאם לבחירותינו, אורך חיינו ומידת שביעות רצוננו מהמצב הקיים. כאשר אדם אינו שבע רצון ממצבו הנוכחי, ישנה הבחירה האם להמשיך ולהישאר מתוסכל או האם לפעול על מנת לשנות את התחושה בה הוא חי. זמן הפעולה הוא למעשה תרגום המחשבה ליצירה ולעובדות חדשות בחיי היום-יום. אנו שואפים לרצות את עצמנו ללא הרף, ופעמים רבות, גם כאשר נדמה לנו שאנו פועלים על מנת לרצות אחרים, אנו למעשה פועלים לרצות את עצמנו.

הרגשות והתחושות הם המניעים הפנימיים של כל אחד מאיתנו לביצוע שינוי בחיינו כפי שהם היום. ביכולתנו לבחור במה למלא את כוס חיינו ולשנות את תכולת הכוס כראות עינינו על מנת להגיע לתחושה גבוהה יותר של סיפוק ואושר.



בברכת חיים מלאים ומדויקים

איציק בן

איציק בן, MA - מנכ"ל "אימון ישראל Coach Israel", בעל תואר שני בתקשורת ארגונית ותואר במנהל עסקים ותעשיה וניהול , מנחה בכיר בקורסים ובסדנאות ומפתח תוכניות ההדרכה בתחום האימון העסקי ואימון בארגונים. איציק מומחה בתחום היזמות והשיווק ובעל ניסיון רב בתחום ניהול משאבי אנוש והשמת כ"א. הוא יזם ומקים של פורטל המאמנים הישראלי, עוסק באימון אישי ועסקי, ומרצה בתחום בארגונים שונים, מרכזי הכשרה למאמנים ובמוסדות להשכלה גבוהה.

Isaac@coachisrael.co.il
www.coachisrael.co.il

© כל הזכויות שמורות לאיציק בן (אימון ישראל-פורטל המאמנים הישראלי בע"מ)
יזם, מקים ומנהל פורטל המאמנים הישראלי http://www.coachisrael.co.il
עוסק באימון מנהלים ובכירים,
אימון אישי/אימון לחיים,
הנחיית קבוצות, חונך מט?י - מרכז טיפוח יזמות.
חבר בארגון המאמנים הבינלאומי Coachville
חבר ICF - International Association of Coaches
חבר בלשכת המאמנים
חבר איק"א
מנהל פורום אימון אישי Coaching באתר וואלה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב