דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוש ברשתות חברתיות (Public Social Networks), למטרות שיווק עבור החברה שלך. 

מאת    [ 31/05/2009 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 3581 פעמים ]

רשתות חברתיות כגון FaceBook, MySpace, LinkedIN יכולות להיות כלי מכירתי ושיווקי ממדרגה ראשונה.
רשתות חברתיות אלו, מכילות קשרים רבים המסודרים בקטגוריות וקטגוריות משנה, קהילות וקבוצות דיון. משתמשים יוצרים קשרים בלתי אמצעיים עם משתמשים אחרים ומקימים ביחד אשכולות של רשתות. משתמשים מצרפים עצמם או מצורפים על ידי חבריהם לרשתות וקהיליות נוספות המאורגנות סביב נושאים שונים ומגוונים כגון בריאות, נופש, פנאי, פוליטיקה אזורים גיאוגרפים ועוד.
ההבדל המשמעותי ברשתות אלו מהרשתות שקדמו להן הינה תופעת ה- "חבר של חבר". זהו מודל אשר משתמשים מקיימים קשר ישיר עם חבריהם הישירים. אבל בנוסף יש להם גישה (כמעט ישירה) לחברים של החברים שלהם וכן הלאה.
בדיוק הקישור הזה מהווה את קפיצת המדרגה עבור שימושים עסקיים ברשתות החברתיות. החיבורים של תחומי העניין השונים, תחומי עיסוק, קבוצות מכרים וסגמנטציה גיאוגרפית מהווה את הבסיס ליכולת של אנשי שיווק לפנות לקהלים מפולחים ביותר עם מסרים ברורים.
מיליוני משתמשים גולשים היום ברשתות חברתיות ומשתמשים בכלים הקיימים בהם לחיפוש מידע, התקשרות עם חברים וגורמים אחרים, מעלים נתונים (וידאו, תמונות) קישורים ועוד. נוכחות של הארגון בסביבה זאת, גם אם היא מסתכמת במסר לינקים המפנים לאתר הרשמי של החברה חושף את החברה למשתמשים רבים נוספים.
?
לסיכום, יש מספר דרכים באמצעותן יכול ארגון להפיק תועלת ממשית מהשימוש ברשתות חברתיות:
? גיוס כוח אדם
? שיווק מוצר או שרות
? ביצוע פרומויים וריאלים
? חקרי שוק
? הגדלת חשיפה ו- Networking

אולם מצד שני חייבים לזכור כי רשתות חברתיות אינן תומכות בכלים לביצוע אדמיניסטרציה, הגבלת הפצה, אבטחת מידע וכלים נוספים הנדרשים על מנת לאפשר לארגון להקים מערכי הגנה המפרידים בין מידע עסקי וארגוני ומידע פרטי ואישי.
לשם כך, יש לזכור מספר כללי אצבע לשימוש נכון ויעיל ברשתות החברתיות הללו:
1. הפרדה מוחלטת בין שימוש עסקי ופרטי כאשר מקדמים אג'נדה עסקית, יש ליצור הפרדה ברורה של אמצעי הקשר בין המשתמש הפרטי והעסקי. המשתמש העסקי חייב להיות מוגדר עם כל אמצעי הקשר העסקיים לדוגמא כתובת מייל, מספרי טלפון, פקס, שם משתמש וכדומה. הסכנה של אי שימוש בכלל אצבע זה, הינה החפיפה הבלתי נמנעת בין רשת שהיא חברתית מטבעה ורשת של ספקים, לקוחות או שותפים בה אמור לעבור מידע עסקי בלבד.
2. שימוש בכלי אבטחת המידע ומידור של הרשתות החברתיות למעט עם הצורך העסקי שלך הינו הפצה ויראלית למספר משתמשים רב ככול האפשר. יש לבדוק את הגבלת המידע העסקי לרשת החברתית הישירה שלך (ולא לחבר של חבר של חבר.....). לדוגמא רשת LinkedIN מבצעת הגבלה של כניסה למידע הפרטי שלך המשתמשים לחברים מקרבה ראשונה בלבד.
3. שימוש באפליקציות המסופקות על ידי הרשתות החברתיות אל תתקין על מחשב העסקי אפליקציות מגוונות המסופקות על ידי הרשתות החברתית לשיתוף מידע. אפליקציות אלו נועדו להקל על המשתמשים השונים בשיתוף מידע והפצתו (לדוגמא - כניסה לספריית אנשי הקשר שלך ב- Outlook). מידע עסקי זה עלול לזלוג מהארגון החוצה.
4. הצטרף לקבוצות או רשתות חברתיות בצורה זהירה ושקולה
יש הבדל משמעותי בין הצטרפות לקבוצה או תת קבוצה ברשת חברתית מקצועית כגון LinkedIN, בה הצטרפות של המשתמש לקבוצה חושף אותו בפני משתמשים נוספים מאותו תחום. ובכך מגדילה את החשיפה שלו או ארגונו בתחום מקצועי ספציפי. לעומת הצטרפות לקבוצה ברשת פרטית כגון Facebook בה רשת מקצועית עסקית עלולה להתערבב עם רשת חברתית אישית וליצור זליגת מידע שלא בהכרח התכוונת לפרסם.

לסיכום, נכון וכדאי לבצע שיווק באמצעות כלים אלו. אולם יש להבין את היתרונות והחסרונות ולעקוב אחר מספר כללי אצבע המבטיחים הגנה על שלומת המידע ודרכי הפצתו.

שרון ישראל
מנכלית חברת Xtra-Mile - חברת שיווק במיקור חוץ עבור חברות IT ו- Start Up
www.xtra-mile.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב