דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתן אפשרות לביצוע בדיקת פוליגרף חוזרת על אף הסדר דיוני בין הצדדים 

מאת    [ 31/05/2009 ]

מילים במאמר: 348   [ נצפה 1863 פעמים ]

העובדות:
1. התובע טוען כי הנתבע - רופא בעיסוקו, שכר את שירותיו ובגינם נותר חייב 34,583 ש"ח. הנתבע מנגד טען כי שילם לתובע את שכרו במלואו.
2. הצדדים הסכימו כי הנתבע ייבדק בבדיקת פוליגרף באשר לטענתו כי שילם את מלוא הסכומים בגין שכ"ט. בבדיקה נמצא כי הנתבע שיקר בתשובותיו לשאלות 1 ו-2. הנתבע ביקש להורות על בדיקה החוזרת ועל ניסוח שאלות אחרות בטענה כי השאלות שנשאלו מכשילות ומטעות במיוחד לאור העובדה שהנתבע דובר עברית דחוקה.

החלטה:
1. בדיקת פוליגרף לא מנויה כאחת מהדרכים המחויבות להוכחת עניין השנוי במחלוקת במישור האזרחי ואין ביהמ"ש מחויב לקבל את תוצאותיה. ככל שהצדדים הסכימו בניהם הסכמה דיונית על בדיקת פוליגרף, יכול ורשאי ביהמ"ש להכריע על פי הסכמתם זו בסכסוך שבניהם.
2. בבסיס ההצדקה להגיע לסיום הסכסוך בהתאם לתוצאות הפוליגרף עומד העיקרון ולפיו ההסכמה הדיונית היא חוזה בין הצדדים שתוצאותיו מחייבות אותם. כאשר אין צד מרוצה מתוצאות הבדיקה, מושתק הוא מלטעון לגבי עצם הבדיקה כמו שצד לחוזה המבקש לבטלו בנימוק שטעה בכדאיות העסקה יהיה מושתק מלטעון זאת. כלל הוא בדיני חוזים כי יש לקיימם.
3. מהכלל אל הפרט. הנתבע לא טען כי הפוליגרף אינו אמין, אלא טענתו היא שהשאלות שנשאלו על ידי המומחה נוסחו באופן שניתן לענות עליו בתשובות סותרות, ומשכך תוצאות הבדיקה ומהימנותם הן השגויות. אין הוא מבקש לבטל את ההסכם המעמיד את הפוליגרף בבסיס ההכרעה ואין הוא מבקש לבטל את ההסכמה לפוליגרף. נהפוך הוא, אכן מעוניין הוא כי הסכסוך ימצא פתרונו בסיוע הפוליגרף, ורק קובל הוא על הדרך בה נשאלו השאלות ומשכך ביקש כי ביהמ"ש ינסח השאלות באופן ברור כדי שאלו יתנו מענה ברור לשאלה המרכזית בין הצדדים.
4. בפריזמה של דיני החוזים כל שמבקש הנתבע הוא לקיים ההסכם ולא לבטלו חלילה, ומשכך יש לבחון את בקשתו בחיוב, וזאת בהתאם לתפיסה לפיה התרופה החוזית הראשונה היא קיומו של החוזה ולא ביטולו, וזוהי בעצם בקשתו של הנתבע. יחד עם זאת, אין להתעלם מכך שבטרם הבדיקה לא ביקשה ב"כ הנתבע לנסח את השאלות ודרישה זו הועלתה ורק לאחר ביצוע הבדיקה תוך גרימת הוצאות ובזבוז זמן הן של התובע והן של המומחה.
5. הנתבע יחזור לבדיקת פוליגרף נוספת וישאל שאלות נוספות. שכרו של המומחה ועלות בדיקת פוליגרף נוספת זו ישולמו רק על ידי הנתבע.



את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב