דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקח חינוכי 

מאת    [ 28/05/2009 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 2941 פעמים ]

במאמרו "לקח חינוכי" טוען חיים ברעם (ברעם, 2007) כי הלקח הנלמד משביתת המורים, הוא השפעת המורים על עיצוב התרבות הישראלית והאוניברסאלית. לפי ברעם, הסוואת לאומנות בחינוך תחת השם "ציונות" ו"אמריקניזציה" תחת מסווה של "ערכים דמוקרטיים" הם דיכוי חשיבה רציונאלית של תלמידים. לדידו, שינוי הערכים המתווים את אופייה של מערכת החינוך, יצמיח במדינה זן חדש של ישראלים שיאזנו את אוליגרכית ההון האמריקאי. לפי ברעם, פיתוח מחשבה ביקורתית יקדם מאבק בעוולות חברתיים, בכלל זה ניצול השכירים במשק.

ברעם מנותק ממציאות ההוראה, החיים במדינת ישראל והעולם הגלובלי. בעולם של ברעם, מאבק אוניברסאלי למען שוויון אנושי וכלכלי, צריך להתחיל במאבק של המורים נגד מערכת המשפט. על המורים להמחיש לצאן מרעיתם שדרוש שינוי דרסטי בהול. ברעם מסווה את המילה "אנרכיה" תחת הביטוי "חשיבה רציונאלית" ומתעלם מהסכין הקפיצית הנחה בקלמר. במידת מה, קיים דמיון בין העמדות שמציג ברעם לבין דרך מחשבתו של תלמיד מתבגר. שניהם חושבים שהם יודעים הכל טוב יותר מבעלי המקצוע עצמם, שניהם מלאי ביקורת כעוסה על עולמם הצר, שניהם מצדדים במרד נעורים נוסח צ'ה גווארה, רק שזה לא יגמר באלימות.

בעולם של ברעם קיים קשר ממסדי נגד השלום העולמי. קנוניה נוראית בין ישראל לארה"ב, בין בייניש לבוש, בין הבנק העולמי להסתדרות המורים. בעולם של ברעם, האיום הקיומי על מדינת ישראל הוא הכור האטומי בדימונה והפלישה האמריקאית לעיראק. ברעם כנראה לא היה כאן במלחמת המפרץ הראשונה, כשההגמוניה האמריקאית חילקה מסכות אב"כ נגד איום העיראקי, גם לעניים בדימונה. בטיעוניו המנוסחים של ברעם נחבאת אמת כואבת, סיפור עצוב על זן חדש של ציונים, עוכרי ישראל. תפיסות הציונות החדשה, מטפסות כטפיל על מדרגות בית המשפט העליון, בזות למגן חופש הביטוי שלהן, ומתעלמות מכך שאת הדמוקרטיה הזאת בנו יהודים. בעולם של ברעם שכחו שתחת משטר השריעה, לא ניתן לומר מילים אחרונות לפני העקדה על מזבח הדת.

העולם הפוסט ציוני של ברעם מנותק מהעולם האמיתי. בעולם האמיתי ההגמוניה האמריקאית ומאזני האימה האטומיים הם התשובה של חוקרי היחב"ל לשלום העולמי היחסי ב- 60 השנים האחרונות (קגלי, 2007) . בעולם האמיתי טרור איסלמי מאיים על קיום הדמוקרטיות (כהן, 2002) . בעולם האמיתי ארצות לא ניתנות על מגשי כסף, אלא על כתפיהם של נערה ונער, על חינוך ערכי המניע אותם לאסוף שקל אחר שקל לפדיון אדמת העם. בעולם האמיתי נחוצים ציונים מפוכחים מהסוג הישן, כאלה שמבינים את יעודה של מערכת החינוך במדינה יהודית דמוקרטית.



1. ברעם חיים. 2007. לקח חינוכי. הגדה השמאלית. מיום 21.12.2007.
2 W. Kegley, Charles. (2007). World Politics: Trend and ansformation.
3. O. Keohane, Robert. (2002). The Globalization of Informal Violence, Theories of World Politics, and the ?Liberalism of Fear?. USA: Dialog International Organization.


http://www.sipurei-badim.com
שירותי הדפסה על חולצות וכובעים לעסקים ולחברות.
בעלת תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים
יועצת לעסקים ובעלים של "סיפורי בדים- קידום מכירות ומוצרים"
בעלת ניסיון רב בתחום הקמעונאות בארץ ובחו"ל. ניהול מסחרי קניינות ומו"מ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב