דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרגולות 

מאת    [ 27/05/2009 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 2121 פעמים ]

פרגולות מאלומיניום גג מאוורר מעל מרפסת, פטיו, חצר או גינה. בדרך כלל היא נסמכת בצידה האחד על קיר הבית ובצידה האחר על עמודים.הפרגולה היא מישור הבנוי מקונסטרוקציה, עליו מחוברים פסים אלכסוניים (סרגלים) אשר נטויים בזוית. צפיפותם של הסרגלים והכיוון שבו הם פתוחים, קובעים את כמות קרינת השמש שתחדור לשטח שמתחת, ובאילו שעות.בדרך כלל מישור הפרגולה נסמך בצידו האחד על קיר הבית ובצידו האחר על עמודים. לעיתים הפרגולה עצמאית ואז היא נסמכת רק על עמודיה, לעיתים היא נסמכת בין שני קירות או על מסגרת שהוכנה מראש מבטון ואז אין לה עמודים כלל.הרעיון שבפרגולה הוא לייצר גג להצללה אשר בנוסף יהיה אוורירי ולא יהווה מפרש שיצטרך להתמודד עם רוחות חורף חזקות.
בעבר ועד היום יוצרו פרגולות מעץ.לפרגולות עץ מגרעות רבות:
בלאי מהיר של העץ החשוף כל הזמן לפגעי מזג האוויר, גורם לאבדן הגוון והצבע של העץ וכן להתכופפות מחום או מגשם של הקורות והסרגלים, דבר המעוות את כל מבנה הפרגולה, ופוגם קשות במראיה.העץ לעיתים מתבקע או נסדק. לעיתים תוך כדי גם מטפטף שרף עצים על הרצפה שמתחת. כל אלו גורמים לכך שפרגולות מעץ דורשות אחזקה קבועה, הכרוכה בתיקונים ובצביעה כל שנה.מתחילת שנת האלפיים, החלו לייצר פרגולות מאלומיניום.בניגוד לעץ, לאלומיניום יש יתרונות רבים:הוא קל וחזק, לא מחליד, לא דליק וניתן לקבל אותו במספר רב של גוונים וצבעים שאיכותם נשמרת לשנים רבות, בלי כל צורך בתחזוקה.


הגוונים והצבעים האפשריים מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות:
אילגון- (אנודיזציה):
האילגון הוא תהליך מבוקר של ניקוי, צריבה וחמצון מבוקר של פני השטח של פרופילי האלומיניום. הפרופילים מתכסים בשכבה דקה של כ-10 מיקרון של אלומיניום אוקסיד אשר מגן על הפרופיל לשנים רבות.
תוך כדי האלגון ניתן להוסיף פיגמנטים (צבענים) כך שהגוון יכול להיות טבעי (שקוף), גוון זהוב, חום, ארד, שחור וכולי.קל לבדוק אם האלומיניום קיבל אילגון. מעבירים עליו אצבע בתנועת שפשוף. אם קצה האצבע לא השחירה משמע האלומיניום אולגן.

צביעה אלקטרוסטטית:

בתהליך זה, אחרי כרומטיזציה של הפרופיל הנצבע, בתמיסות של "סודיום כרומט", טוענים את הפרופיל בחשמל סטטי. מאבקים אליו אבקת צבע אשר טעונה גם כן בחשמל סטטי אבל בקוטביות הפוכה לזאת של הפרופיל הנצבע. כתוצאה נוצרה אדהזיה (הדבקה) בין האבקה לפרופיל וכך היא נשארת דבוקה אליו (כאילו בין מגנטים בקוטביות הפוכה).
הפרופיל המאובק באבקת הצבע נכנס כולו לתנור ובטמפרטורה של כ-180 מעלות שני מרכיבי האבקה ניתכים, נקשרים ומתקשים על פני השטח ויוצרים צביעה מושלמת. ניתן לקבל מאות גוונים לפי מספרי הצבע, לדוגמא 1015 RAL הוא גוון שנהב/ קרם. ניתן גם לשלוט במראה הגוון: מבריק או מט, או מט משי, עור קליפת תפוז, גימור מגורען, מחוספס, גוונים מטאליים וכולי. אפשר לקבל גם צביעה עם טקסטורה של עץ.
צביעה טובה ותקנית היא בעלת עובי של 50-70 מיקרון, והיא עמידה להרבה שנים.

אודי ברק מנכ"ל ברק סוככים
ייצור ושייוק של פרגולות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב