דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהן ההשלכות של הגידול הדרמטי במידע? 

מאת    [ 24/05/2009 ]

מילים במאמר: 660   [ נצפה 2845 פעמים ]

תגיות: pCon, מידע, IDC, ניהול, תקציב

מחקר חדש של IDC, אשר מומן על ידי חברת EMC, המתמחה בפתרונות לתשתיות המידע, מגלה כי כמות המידע הדיגיטלי שנוצרה בשנת 2008 הגיעה לשיעור של 486.522 מיליארד ג'יגה בייט , גדול ב-3% מהתחזית המוקדמת של IDC, שגם היא נחשבת לגדולה למדי.

על פי הערכת החברה, כמות המידע הדיגיטלי שנוצרת תכפיל את עצמה בכל 18 חודשים. בשנת 2012 תיווצר כמות גבוהה פי חמישה בהשוואה ל-2008.

מה הם הגורמים לצמיחה בכמויות המידע?

נתונים נוספים במחקר מסבירים על חלק מהגורמים הבולטים התורמים לצמיחה בכמויות המידע. בין השאר, מעריכה IDC, כי עד שנת 2012 יצטרפו לאינטרנט כ-600 מיליון משתמשים נוספים. אלו יגדילו את כמויות המידע הנוצרות והנצרכות. תורם נוסף למגמה הזו יהיו ההתקנים הניידים, בהם ישתמשו לגלישה באינטרנט בעוד ארבע שנים, לפחות בחלק מהזמן, כשני שליש מהגולשים.

כניסתם של התקני IT לא מסורתיים, כדוגמת מדים דיגיטליים, התקני RFID וכדומה, יגדילו גם הם את כמויות המידע באינטרנט. להערכת IDC, מספר ההתקנים האלה יגדל בשיעור של 3.6%. עוד יתרמו לגידול: כלים לאינטראקציות בין בני אדם, כדוגמת רשתות חברתיות, מסרים מיידים ואימייל, אשר יגדלו בשיעור של 8%. הסחר האלקטרוני, אשר היקפו צפוי להכפיל את עצמו עד 2012 ולהגיע ל-13 טריליון דולר ויוזמות לעורר את הכלכלה מהמיתון, כדוגמת ההשקעה האדירה בשיפור תשתיות האינטרנט והגדלת רוחב הפס בארצות הברית.

נקודת מבט אופטימית

מאידך גיסה, דווקא ההשקעה הקטנה יותר על פתרונות IT, עשויה ליצור תעשייה של פתרונות מתקדמים יותר במחירים זולים יותר שיותאמו לתקציבים המצומצמים של הארגונים. לטווח הזמן הרחוק יותר התוצאה עשויה להיות דווקא חיובית והארגונים בסופו של תהליך עשויים להרוויח מכל העניין.

מרוויחות נוספות יהיו כמובן החברות שמפתחות את פתרונות ה-IT ובמיוחד תעשיית האבטחה. להערכת IDC, נתח השוק של המידע עתיר אבטחה, הכולל מספרי כרטיס אשראי, נתוני עסקאות, מידע רפואי וכדומה, יגדל מ-30% כיום ל-45% ב-2012. מגמה זו תגדיל את הדרישה לפתרונות אבטחה.

השלכות מהותיות יהיו...

מצד שני, כדאי להיות מודע לכמה משמעויות קריטיות שמתחבאות מאחרי הדברים:

1. צורך להשקיע באמצעי איחסון - ככל מהן שכמויות המידע המתעצמות יתרבו, תידרש השקעה גדלה באמצעי איחסון, גיבוי וניהול כמויות המידע המתעצמות, ופירושו של דבר הוצאה תקציבית שתלך ותגדל, דבר שיש לקחת בחשבון כבר עכשיו.

2. השקעת זמן טיפול במידע - ככל שכמויות המידע יתרבו, עובדי הידע ידרשו להשקיע זמן רב יותר באיתור מידע, מענה למידע שיגיע עליהם, ארגון המידע כך שיהיה נוח להם למצוא אותו וכדומה. באופן מעשי מדובר על ירידה צפויה בפרודוקטיביות של המנהלים ועובדי הידע.

3. פתרונות חיפוש ניהול מתוחכמים - נדגיש כי חלק ניכר מהמידע החדש, הוא מידע שאינו מובנה (תמונות, קטעי וידאו וכדומה) ולכן יש קושי אמיתי לאתר אותו ולנהל אותו. תחום זה עדיין בשלביו הראשונים, וגם בעלי אמצעים יתקשו למצוא פתרונות שלמים לבעיה זאת.

4. צורך להיעזר במומחים - כמויות המידע הגדולות מתארות בין היתר מציאות שהולכת ונהיית מורכבת. מצב זה מקשה על האפשרות להקצות מספיק זמן לחשיבה והבנה. פיתרון חלקי לכך יכול להיות הסתייעות במומחים שעיקר עיסוקם במעקב וניתוח של המגמות והתמורות השונות.

ההשלכות לעבודה מרחוק

עוד תשומת לב מיוחדת כדאי לתת לעבודה מרוחקת, ליישומים של מחשוב ענן ולמסחר באינטרנט. בכל אלה מנהלי ה- IT ידרשו להשקיע יותר בפתרונות שיותאמו לעידן החדש של המסחר באינטרנט, הכולל דרישות רגולציה נוקשות יותר, פתרון בעיות אבטחה ועוד.

איך המשבר משפיע?

בעוד שבשנת 2008 כמויות המידע צמחו בקצב מהיר למדי, תקציבי ה-IT בארגונים דווקא הצטמצמו. לכך יש השלכות משמעותיות. כמויות המידע ההולכות וגדלות דורשות כלים מתקדמים וחזקים יותר להתמודדות מולן. הצמצום בתקציבי ה-IT עשוי לפגוע ביכולת להשיג אותם.

משמעות הדבר עשויה להיות קושי רב יותר לנהל את המידע ולשלוט בו. מצב זה יכול להפריע לפעילות התקינה בארגונים, ונזקו ילך ויגדל ככל שיתעקב הטיפול בנושא.

רקע על פיקוח על המידע הארגוני


עוד היבט חשוב שנגזר מהמגמה החדשה הוא הצורך לפקח על המידע הארגוני שהולך וגדל. הרחבה על כך הכוללת בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכליים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: פיקוח על המידע הארגוני.http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=919#d1

קובי שפיבק הוא העורך הראשי של תחקירי pCon - למעונינים, ניתן לקבל חינם תחקיר דוגמא של pCon.
http://www.pcon.co.il/v5/DebriefSign.asp?id=blogs


ניתן לקבל מידע על עוד ניתוחים ומשמעויות של המפכות המפתח בעולם המחשוב בקישור זה.
http://www.pcon.co.il/data/abm/abmc.asp?b=795&z=33
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב