דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאס אוימה 

מאת    [ 20/05/2009 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 4079 פעמים ]

מאסוטאצו אויאמה

Masutasu Oyama

July 27, 1923-April 26, 1994

מאסוטאצו אוימה מייסד קיוקושין קראטה נולד כ Yong Il Choi, ב27.07.1923 בדרום קוריאה.בילדותו נשלח לגור אצל אחותו בחווה במנצ'וריה דרום סין.בגיל 9 החל לקבל הדרכה בשיטת קמפו דרומית Shi Pa Lo Han Sho (18 ידיים) ממר. יי, שעבד בחווה באותה תקופה.

 אוימה שב לקוריאה בגיל 12 והמשיך את אימוניו בקמפו קוריאני. הוא גם התעניין בג'ודו ואגרוף.העניין באמנויות לחימה הוביל אותו לאוניברסיטת "טאקושוקו" ,שם החל להתאמן אצל גיצ'ין פונאקושי. בגיל 20 החזיק בדרגת יונדאן (דאן4).במקביל התאמן בג'ודו ותוך 4 שנים קיבל דרגת יונדאן (דאן 4) גם בג'ודו.

אז החל אוימה להתאמן אצל סו ניי צ'ו So Nei Chu מאסטר בבית ספר גוג'ו  קראטה.מאסטר סו יעץ לאוימה להקדיש את חייו לדרך הלחימה, ולהתחייב לשלוש שנות אימון אינטנסיביות בבדידות על הר.

וכך ב 1946 אוימה הלך למקום נידח על הר מינובו  ביפן להתחיל את אימוניו; התלווה אליו תלמידו יאשירו. לאחר שישה חודשים יאשירו לא עמד בבדידות וברח בבושת פנים מההר.חבר,מר.קאיאמה  ביקר אותו פעם בחודש עם אספקה ומזון.לאחר ארבעה עשר חודשים הודיע לו מר. קאיאמה שאין באפשרותו להמשיך בהסדר זה,וכך הסתיימו אימוני הבדידות של אוימה, שנמשכו קצת מעל שנה.

ב1947, כמה חודשים אחרי שובו לחברה ניצח אוימה באליפות יפן הלאומית לאמנויות לחימה.אך עדיין הרגיש לא מסופק ,וניתן להשיג הרבה יותר.הוא הצטער עמוקות על כך שלא השלים את שלוש שנות אימונים אינטנסיביים שלו.אז, החליט אוימה להקדיש את כל כולו לקראטה,והחל תקופה נוספת של אימונים לבד על הר קיוזומי (Kiyozumi).

אוימה התאמן 12 שעות ביממה. סדר יומו כלל,אימון פיזי, צום, מיסוגי(אימון מדיטציה תחת מפל מים), לימודי זן ופילוסופיה.הוא השתמש בעצים ואבנים בכדי לחזק את הטכניקות שלו,וביצע 500 חזרות של לחיצת חזה של משקל גופו ביום! לאחר שמונה עשר חודשים,אוימה הרגיש מוכן לעזוב את ההר ולהתמודד בבטחה עם העתיד.

ב1950, החל אוימה את קרבותיו המפורסמים בידיים חשופות כנגד שוורים.הוא נלחם ב52 שוורים (שהיו מיועדים לשחיטה), הרג שלושה,והוריד את הקרניים ל49 המכות ידיו האדירות.לא היה בכוונתו של אוימה להיות אכזר, אלא להראות את עצמת הקראטה לכל העולם.

ב1952, נסע לארה"ב והשתתף ב270 קרבות כנגד,מתאגרפים, מתאבקים, לוחמי ג'ודו, וקראטה. את כולם ניצח.קרבות לא נמשכו מעל שלוש דקות ולרוב הסתיימו במכה אחת.

ב1953,על מגרש דשא במג'ירו טוקיו,הוקם הדוג'ו הראשון של אוימה. ב1956 נפתח הדוג'ו הראשון בסטודיו לבלט באוניברסיטת "ריקקיו". עד 1957 היו 700 תלמידים רשומים.

אוימה פתח את המרכז העולמי בטוקיו ב1964, ואימץ את השם "קיוקושין" לארגון, שפירושו "האמת המוחלטת". הקראטה של אוימה ממשיך להתפשט בעולם במעל 123 מדינות ומעל 10 מיליון חברים.

קיוקושין כיום ממשיך לגדול ברחבי העולם.אוימה האמין שאימונים קשים יטיבו עם כל אחת ואחד, גם גופנית, וגם נפשית, וכך מתאמני הקראטה יהוו חלק בהפיכת העולם למקום טוב יותר. הארגון הבינלאומי לקראטה קיוקושינקאיקאן בראשות משפחת אוימה, מקדישה את עצמה  לשמירת היושרה של שיטת קיוקושין, ולפילוסופיות של המייסד המנוח, מאס אוימה.  

רובי מור
מאמן אישי; כושר, בריאות, וקראטה
0528088987
http://robbymor.wordpress.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב