דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהפיכה בעולם ההגנה ההיקפית - V-ALERT - גלאי גדרות (ולא רק גדרות...) אלקטרוני ללא חלקים נעים 

מאת    [ 19/05/2009 ]

מילים במאמר: 1214   [ נצפה 3704 פעמים ]

לאחר שנים בהם הטכנולוגיה של גלאי הגדרות נשארה כמעט ללא שינוי, מתחוללת כעת מהפיכה בתחום כאשר גלאי גדרות אלקטרוני ייחודי מצליח לעשות כל מה שעד עתה רק חלמו עליו; גלאי הגדרות האלקטרוניים מצעידים את תחום ההגנה ההיקפית למאה ה-21 ומאפשרים מערכת אמינה יותר, מבצעית יותר, בעלת שרידות גבוהה יותר, הדורשת עלויות התקנה ואחזקה זולות יותר.


שימוש בהגנה היקפית להגנה מונעת


ישנם אמצעים רבים להגנה על מתחמים ומתקנים הכוללים גלאי אינפרא להתקנה בתוך מבנים ומחוצה להם, גלאי קרניים, מצלמות עם מערכות עיבוד וידאו ועוד. הגנה על מתחם - מאויש ועל אחת וכמה בלתי מאויש - בגדר היקפית נחשבת לאמצעי יעיל ביותר ממספר סיבות. ראשית, הגדר משמשת כמחסום/ מכשול מכני להגנה על ציוד, מבנים ואנשים במתחם. הגדרות אינן תלויות בתנאי סביבה או מגבלות תנאי השטח, יכולות להגן על שטחים גדולים כקטנים ומאפשרים התראה אמיתית על ניסיון חדירה עוד לפני שהחדירה התבצעה.

ישנם סוגים שונים של מכשולים מכאניים הכוללים גדרות מסוגים שונים (מרותכות, קלועות, קונצרטינות, סבכה, דקורטיביות ועוד), חומות בנויים, חפירים ושילובים. מכשול מכני לבדו משמש כגורם מעכב אך לא יכול למנוע חדירה וגרוע מכך לא יכול להתריע על חדירה או ניסיון חדירה. לצורך כך משתמשים בגלאי גדר (שהם בעצם חישני זעזועים) המותקנים לאורך המכשול במרחקים קבועים.


הטכנולוגיה הקיימת


הטכנולוגיה הקיימת של גלאי הגדרות, המיוצרת ומשווקת ע"י חברות מובילות דוגמת מגל, אר.בי. טק, אלפר, IDS וכו', מבוססת  על גלאי זעזועים אינרציאליים הבנויים בדרך-כלל מגולות וסידרה של מגעים בתוך מארז ייעודי. הגלאים נבדלים ביניהם במספר הגולות, מספר המגעים, המארז החיצוני ותצורת ההתקנה המכאנית, אופי ואיכות ציפוי המגעים, מספר הצירים האפקטיביים ורגישותם לתזוזות.

כאשר הגדר עליה מורכב הגלאי נעה, תזוזת הגולות בתוך קופסת הגלאי יוצרת מצב של קצר/נתק אשר המועבר דרך זוג גידים למערכת הבקרה.

בחיסרון הראשון של הטכנולוגיה הנ"ל אנו נתקלים בזמן התקנת הגלאים. את הגלאים המכאניים יש לאזן ולפלס בזמן ההתקנה מה שמסרבל ומייקר את ההתקנה. מעבר לכך, לגלאים אלו עוד מספר חסרונות בולטים.


חסרונות גלאי הזעזועים האינרציאליים:




    • החובה לאזן ולפלס את הגלאים בזמן ההתקנה, דבר אשר מסרבל ומייקר את ההתקנה

    • פגיעה בגדר והוצאת הגלאים מאיפוס, משביתה אותה

    • תחזוקה ובדיקה של הגלאים מחייבת יציאה לשטח מה שמייקר את עלויות התחזוקה השוטפת

    • לאלמנט המכאני עליו מושתתת הטכנולוגיה יש בלאי גבוה וכל שינוי מבני יוצר מצב של גילוי קבוע או גרוע מכך, אי גילוי  מבלי שהמפעיל מודע לכך

    • קורוזיה על המגעים/גולות במשך הזמן

    • רמת המתיחות (ולכן גם רמת ואופי התזוזה) משתנה לאורך הגדר וכיול הגלאים מתבצע לפי הקטע ה"חלש" ביותר...

    • אין מידע בדיד מגלאי ספציפי אלא מכל המקטע (יכול לפעמים להיות מאות מטרים) יחד

    • מכיוון שאין מידע מגלאי ספציפי, בעיה באחד מהגלאים במקטע מסוים מנטרלת לחלוטין את אותו מקטע

    • מכיוון שכל הגלאים במקטע מכוילים כיחידה אחת, אין אפשרות להשתמש באותו מערך ליותר מאשר סוג אחד של מכשול מכני, כלומר אין אפשרות להגן על גדר וחומה או על שני סוגי גדר וכו'  באמצעות אותה שרשרת גלאים

    • בתנאי רוח קשים, סף הרגישות הכללי של המערכת יורד ואז אין אפשרות לזהות חדירה או ניסיון חדירה שמהווים אות חלש יותר יחסית לתזוזת הגדר ברוח - עקב עובדה זו נקבע ע"י הצבא כי בתנאי רוח של מעל 70 קמ"ש הגדר אינה מבצעית יותר

    • האפקטיביות של גלאים אלו יורדת (או בלתי אפשרית לחלוטין) במכשולים מכאניים קשיחים ויציבים דוגמת גדרות סבכה, גדרות למוסדות חינוך, גדרות לבנים וכד'

הטכנולוגיה החדשה


במשך מספר שנים, כמעט בחשאי, עסקה חברת ג.מ. טכנולוגיות בפיתוח גלאי חדשני,V-ALERT, שמורכב אך ורק מרכיבים אלקטרוניים. הטכנולוגיה החדשה באה לתת מענה לחסרונות הגלאים בטכנולוגית גלאי הזעזועים האינרציאלי. הגלאי החדש כולל מעגל אלקטרוני, ללא שום רכיב מכני והוא כולו יצוק בתוך מסד פולימרי אטום למים.  הגלאים עצמם משורשרים על כבל תקשורת  (בפרוטוקול RS-485) והזנה במרחקים קבועים וכך יוצרים מקטע פיזי.

עצם היות הגלאי יצוק וללא חלקים מכאניים מאפשרת לו לעבוד בתנאי סביבה קיצוניים, טמפרטורות של -40°C עד +70°C, בתנאי לחות של 100% ורוחות של 100 קמ"ש ואף יותר.

הייחודיות של המערכת היא ביחידת העיבוד הנמצאת בכל גלאי וגלאי אשר מבצעת בצורה רציפה (מאות פעמים בשנייה) מדידות של מספר פרמטרים בתזוזת הגלאי. יחידת העיבוד בגלאי היא עצמאית, כוללת מזהה ייחודי חד-חד ערכי, ופועלת ללא תלות בשאר הגלאים במקטע. פעם בשנייה הגלאי שולח לכרטיס הבקרה את המידע לעיבוד נוסף יחד עם "אות חיים" ומצב תקינות (הגלאי מבצע בדיקת תקינות עצמית בצורה רציפה).

השימוש במעגל אלקטרוני פתח אפשרויות רבות בכל הקשור להתקנה, כיול, ותחזוקת המערכת ונראה כי היתרונות של הגלאי החדש על-פני הטכנולוגיה הישנה הם רבים.


יתרונות הטכנולוגיה החדשה ע"פ הישנה




    • אין צורך לאזן ולפלס את הגלאים בזמן ההתקנה

    • ניתן לקבץ את הגלאים בקבוצות (עד 5 לכל קוו גלאים) ולכייל את הרגישות שלהם בהתאם לתבנית הגדר או המכשול המכאני עליהם הם מורכבים

    • ללוח הבקרה  יש תקשורת דו-כיוונית עם כל גלאי בנפרד מה שמאפשר כיול גלאי בודד מחוץ למעטפת העבודה של הקבוצה שלו

    • שינויים בתצורת הגדר כתוצאה מפגיעה (למשל עץ שנפל והטה את הגדר)  אינם משפיעים כלל על המשך פעילותה התקינה והמבצעית של המערכת (כמובן לאחר קבלת התראה בעת האירוע עצמו)  ואינה מצריכה כל טיפול או תיקון או כיול או פילוס הגלאי

    • ניתן לשלב את הגלאים גם בהגנה  פנימית וחיצונית על אלמנטים קשיחים ואחרים כמו (תקרות, קירות, רצפות, סורגי חלון, מכלי דלק חיצוניים, גנראטורים, אנטנות, צינורות ועוד)

היתרונות המבצעיים והיישומים של המערכת החדשה


כאמור, הגלאים מספקים מידע רב (מכל גלאי בנפרד) המאפשר ללוח הבקרה ניתוח מדויק יותר וסינון רעשים כמו רוח ו/או נגיעות מקריות בגדר. רמת השליטה שיש למתקין ו/או למפעיל בחדר הבקרה המרוחק על ההגדרות במערכת כולה, בקבוצת גלאים ובגלאי בודד מאפשרת לקבוע בצורה מדויקת ביותר את רגישות כל  גלאי ואת ייעודו המבצעי.

תכונה אחרונה זו פותחת פתח לשימוש בטכנולוגיה החדשה במגוון של אפליקציות אזרחיות וצבאיות המשלבות הגנה היקפית המשלבת מיגון נוסף על מתקנים בתוך האתר המוגן כמו הגנה על מבנים (מיגון קירות, דלתות, גג המבנה ,סורגים ועוד) ומיגון על אלמנטים שונים בתוך המבנה  כגון הגנה על חדרי כספות, הגנה על הכספות עצמן, חדרי מחשב, חוות שרתים, הגנה על אתרים אסטרטגיים (למשל נשקיות, מחסנים, סככות טנקים ועוד).

במערכות מיגון מ"הדור הישן" כאשר זוהתה חדירה בגדר, למפעיל אין כל מידע היכן בדיוק החדירה ועל הכוח המוקפץ לסרוק את כל הקטע (יכול להגיע למאות מטרים). 


טכנולוגית V-ALERT החדשה מאפשרת לדעת בדיוק מאיזה גלאי הגיעה הקריאה (ההתראה מגיעה ברזולוציית גלאי בודד). נתון מבצעי רב חשיבות זה, מאפשר להגיב ולשלוח כוחות בדיוק למקום האירוע מה שמגדיל את האמינות המבצעית של המערכת ומאפשר התראה מדויקת כבר בזמן ניסיון החדירה למתחם ולא רק כאשר הפריצה/חדירה כבר בעיצומה.


סיכום


אם נסכם את מכלול היתרונות של הטכנולוגיה החדשה, גלאי V-ALERT של חברת ג.מ טכנולוגיות  מציב רף גבוה מאד מבחינה מבצעית ויוצר מערכת להגנה היקפית המתאימה למאה ה-21.

המערכת מגיעה עם תוכנות ידידותיות ופשוטות להפעלה המאפשרות שליטה מדויקת מחדר הבקרה ע"י המפעיל כמו גם הטכנאי. המערכת תומכת בתוכנות שו"ב (שליטה ובקרה) זרות ומתחברת אליהן בפרוטוקול TCP/IP.

חברת ג.מ. טכנולוגיות מספקת גם תוכנת שו"ב ייחודית (פרי פיתוח עצמי של החברה) התומכת במספר אתרים רב בטכנולוגיית client/server על גבי הרשת הארגונית ו/או דרך האינטרנט.

בשנה וחצי האחרונות, הותקנו מערכות V-ALERT בעשרות אתרים בארץ ובעולם הכוללים מוסדות ממשלתיים, גופים עסקיים בולטים, וכן במקומות רגישים סמוכי קו התפר. המערכת עברה בהצלחה בדיקות גם בארה"ב בתחום בתי הסוהר ומיגון שדות התעופה. נכון לכתיבת שורות אלו המערכת מבצעית ומוכנה לפעילות מבצעית במספר רב של תצורות ויישומים.

למרבה הפליאה, מחירי המערכת החדשה אינם יקרים יותר ממערכות גלאים אינרציאליים קיימות (מערכות מה"דור הישן").  תוסיפו לכך את החיסכון המשמעותי בעלויות ההתקנה ובעיקר בעלויות התחזוקה השוטפת ותקבלו את הדבר הבא בתחום מיגון הגדרות ולא רק...

לראשונה מוצגת מערכת אחת המסוגלת לתת מענה מבצעי אמיתי למיגון היקפי של כל סוגי הגדרות והמכשולים המכאניים ובאותו הזמן לתת גם מענה למיגון נוסף באתר ישירות על המתקנים נשואי המיגון (למשל, אנטנות, קירות מבנה, כספות בתוך החדרים, סורגים, מכלי סולר ומים, גגות, כננות נשק, גנראטורים ועוד.

הכותב הינו הבעלים של פורטל מקצועי לבטחון ואבטחה. הפורטל כולל חדשות ומאמרים מקצועיים, וכן פורומים שונים בתחומי בטחון ואבטחה שונים ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב