דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכן אזעקתך לחורף (וגם, החשיבות של בדיקה תקופתית למערכת האזעקה) 

מאת    [ 19/05/2009 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2045 פעמים ]

לקראת החורף ועם התכנות הפסקות החשמל יש חשיבות רבה לתקינות מערכת האזעקה בבית ובעסק בכלל ותקינות הסוללה ומעגל הטעינה בפרט.

כפי שכבר נכתב באתר לא פעם וכן לפי פסקי דין שונים (שגם כאלו פורסמו באתר), חברות הביטוח אינן מכסות נזקי פריצה כאשר מערכת האזעקה אינה דרוכה ו/או אינה תקינה. במקרה של פריצה, חברת הביטוח שולחת סוקר ו/או מומחה אזעקות מטעמה אשר מוודא את תקינות האזעקה ואת היותה דרוכה בזמן הפריצה. במידה ויתגלה כי המערכת לא הייתה תקינה ו/או לא נדרכה כנדרש, רוב הסיכויים שחברת הביטוח תתנער מתשלום.

כאשר האזעקה אינה מחוברת לשירותי מוקד, האחריות על תקינות ובדיקת המערכת נופלת עליך, הבעלים. גם אם המערכת מחוברת לשירותי מוקד, יש לוודא אם אכן השירות כולל אחריות על תקינות המערכת המותקנת ואם אכן כך הוא, מומלץ כי ידריכו אתכם כיצד לבדוק את המערכת ורצוי שישלחו טכנאי לבדוק את המערכת באופן יזום לפחות אחת לשנה.

בעסקים טעוני רישוי יש חובה להתקין מערכות תקן 1337 ואלו חייבות להיות מחוברות למוקד כאשר זה מבצע בדיקת תקשורת לפחות פעם ב-24 שעות. מערכת האזעקה אמורה לדווח על כל תקלה למוקד שאמור לשלוח טכנאי לתיקון הליקוי.

כאמור, התקנת מערכת אינה מספיקה ולפי דרישות הביטוח עליה להיות תקינה ומופעלת בכל עת שהבעלים אינם.

רוב מערכות האזעקה המותקנות מגיעות עם מדריך למשתמש וזה אמור לכלול גם תהליך של בדיקת המערכת. במערכות החדשות מובנה מנגנון בדיקה עצמי אשר בסיומו המערכת מציגה את התוצאות: תקין או לא (ואם לא מה התקלה).

במידה ואתם מחליטים לבצע את הבדיקה בעצמכם, כדאי להתריע מראש למוקד כי בכוונתכם לבצע הבדיקה שכן בתהליך הבדיקה תופעל האזעקה (במידה והיא תקינה), הסירנה תופעל והמוקד יקבל התראה. בכל מקרה, רצוי כי יהיה ברשותכם קוד המוקד במידה והוא יתקשר ו/או ישלח סייר.

לבדיקת המעגלים האלקטרוניים והסוללה יש לבצע את תהליך הבדיקה המופיע במדריך למשתמש. את בדיקת הגלאים מומלץ לבצע בשעות היום כיוון שאנו רוצים לוודא הפעלת סירנה וחייגן (למוקד ו/או לטלפון הנייד של הבעלים).

לשם ביצוע בדיקת גלאים יש לסגור את כל הפתחים והדלתות ממש כפי שאתם עושים ביציאה מהבית או העסק. מפעילים את המערכת וממתינים לדריכתה (תלוי בהשהיית היציאה שלכם). בשלב זה מנסים לפתוח חלון או דלת המוגנים במגנט או לחליפין חוצים גלאי קרן או וילון המותקנים על הפתחים. פעולה זו אמורה להפעיל את הסירנה והחייגן. עם הפעלת החייגן, ניגשים ללוח המקשים ומכבים את המערכת לכיבוי הסירנה וביטול החייגן. יש לחזור על הפעולה עבור יתר הפתחים ו/או הדלתות.

מומלץ לבצע בדיקה אלקטרונית של מערכת האזעקה אחת לשבוע ובדיקת גלאים אחת למספר חודשים (בייחוד לאחר ביצוע עבודות במערכת החשמל ו/או הטלפונים). ביצוע בדיקות שגרתיות יתריעו מבעוד מועד על תקלות אפשריות וכך יגנו עליך מפני מצב בו המערכת לא תתפקד עקב תקלה. אין דבר עגום יותר מאשר הגילוי כי מערכת האזעקה אינה תקינה לאחר הפריצה.

בכל מקרה של תקלה, מומלץ להזמין טכנאי אזעקות מוסמך לשם תיקונה.

לסיום, שימרו על מערכת אזעקה תקינה בכדי שהיא תוכל לשמור עליכם בעת הצורך.

הכותב הינו הבעלים של פורטל מקצועי לבטחון ואבטחה. הפורטל כולל חדשות ומאמרים מקצועיים, וכן פורומים שונים בתחומי בטחון ואבטחה שונים ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב