דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון משרדי עורכי דין - משימה מורכבת, הנה מה שאנחנו יודעים 

מאת    [ 19/05/2009 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 3552 פעמים ]

אני רוצה לתאר את תהליך תכנון ועיצוב משרד עורכי דין מנקודת מבטו של הארכיטקט. עבודה, או משימה, הנעשית מורכבת וסבוכה מאי פעם. פעם היו זמנים פשוטים בהם עיצובו של משרד עורכי דין מכובד נמדד לפי פרמטר אחד: מטראז' העץ הכהה. עץ אשר היה ספון על הדלתות, הארונות והספריות (אז לא היו פס"דים על תקליטורים). עץ בכמות שדרשה ברוא של יער גשם קטן בכדי לספק את הדרישה. הארכיטקט חילק את החלל למשרדים גדולים, הזמין ריהוט גדול וכבד לשותפים ואלה ישבו על כסאות מנהלים גבוהים, מעור שחור, עישנו סיגרים וברכו על המוגמר.
היום, הזירה מתוחכמת, מגוונת, תחרותית, צעירה ומהירה לאין ערוך. כל משרד צריך למצוא את מקומו הייחודי לא רק בזירה העסקית אלא גם בסביבת העבודה אשר אליה נחשפים הלקוחות ובתוכה חיים ועובדים שעות ארוכות.
איך מתחילים? ראשית אמור לי מהי המומחיות שלך. מיסוי, נדל"ן, נזיקין, דיני משפחה, מסחרי, ליטיגציה, פטנטים, פלילי, ואוכל להמשיך עוד ועוד. לכל התמחות האופי הייחודי לה המתבטא בתכנון הפונקציונלי של המשרד וגם בעיצובו.
הארכיטקט, בגלימת אלכימאי, עומד ובוחש בקדרה מבעבעת שמרכיביה הם רשימת הדרישות: מספר החדרים, היחסים ביניהם, השטח הנתון של המשרד, התקציב, המדפסות, הציוד הטכנולוגי, חדרי הישיבות, אמצעי התקשורת המשוכללים, המקרנים, המסכים הגדולים, הקלסרים - ומתוך האדים המבעבעים עולה העיצוב כמו כישוף. והעיצוב הוא קריטי. עיצוב המשדר מסר ברור של חזון הפירמה. מסר המיועד ללקוחות המשרד, ולא פחות חשוב מכך, לעובדיו.
אך גם כאן העלילה מסתבכת כי לקוחות המשרד הם ערב רב של מנהלי חברות, אנשים פרטיים, סטארט-אפיסטים, מדענים רדופי רעיונות, רוכשי דירות ועבריינים בשלל צבעי הצווארון.
והעובדים? מן המזכירה בלובי, דרך המתמחים, אנשי המנהלה, עורכי הדין הזוטרים ועד השותפים הצעירים. עיצוב אדריכלי - יצירתי, מקצועי ומוקפד - יכול וצריך להעצים את הקשר בין כל אלה לבין הפירמה וליצור תחושה של גאוות יחידה.
אני לא מקל ראש בחשיבות גובה המשכורת או ביחסי האנוש במשרד - אבל סביבת עבודה נעימה, נוחה ומרשימה תהווה תשתית קריטית לבניית אקלים ארגוני טוב. ואת זה ניתן לתרגם ישירות לתפוקת עבודה, לנאמנות ולמניעת בריחת מוחות מזהירים לקונקורנציה. עיצוב מכוון עובדים מתחיל בשולחן ארגונומי וכיסא איכותי ויכול להסתיים במקרר ארטיקים, מטבח גדול ומכונת אספרסו עם יותר שסתומים וצנטריפוגות מהכור האיראני.
ומתוך ריבוא השיקולים שמנינו, החזון, הלקוח, העובד, הדרישות, התקציב - אותה קלחת של מרכיבים צריכה לברוא את המסר. אם כך מהו המסר? אם זו אמירה של תחכום, של מקצוענות, של איכות, כוחנות, שמרנות, דינמיות, נועזות, יצירתיות, סולידיות - האדריכל מסוגל לזקק את חזון המשרד באמצעים של חלל, חומר, תאורה, ריהוט ואומנות - או בקיצור: עיצוב.
האם זו יומרנות? לא. עורכי הדין הם אומני הניסוח הרהוט, הפרשנות והניתוח. ארכיטקטים הם משוררים של המרחב. אנחנו יוצרים אותו ומדברים איתו - ואם אנחנו מנומסים ומקצועיים - המרחב מדבר איתנו חזרה, מאולף ומרהיב.
מניסיוני, תכנון משרד עורכי דין עכשווי הוא תמיד משימה מרתקת - מסע בדרך שהיא אמנותית ומדויקת. מסע המשלב תחכום ואיכות, תדמית ועוצמה.
אורי הלוי הוא שותף במשרד האדריכלים והמהנדסים אורבך-הלוי. המשרד ידוע בייחודו בתכנון מפעלים, תחנות כוח, משרדים, מבני תעשייה, ומרכזים לוגיסטיים, ובעיצוב משרדים.
http://www.ah-arch.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב