דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הידרותרפיה- שיקום במים וטיפולי מים מפנקים - ג'הארה, וואטסו ,ווטר דנס הילינג דנס 

מאת    [ 18/05/2009 ]

מילים במאמר: 633   [ נצפה 3060 פעמים ]

טיפולי מים מפנקים
בצד יתרונותיה הטיפוליים מאפשרת ההידרותרפיה לכל אדם בריא חוויה מפנקת של רוגע, שחרור והרפיה, כשסביבת המים החמימים מחזירה אתכם כמעט לרחם... מבין טכניקות רבות ושונות של טיפולי-מגע ועיסוי, הנפוצות במרכזי ספא למיניהם, מתאימה ההידרותרפיה במיוחד לאוהבי המים המושבעים, שמעדיפים את ליטוף המים על-פני מגע השמנים...
טיפולי המים מתאימים לכל מי שחש צורך בלקיחת פסק-זמן ממרוץ החיים היומיומי - מבלי לעלות על מטוס, לכל מי שהותש מהמתח היומיומי של המציאות הישראלית, לכל מי שיודע לייצר לעצמו רגעים של הנאה ופינוק.
להלן ארבע טכניקות של טיפולי מים:

Watsu , Jahara, Water Dance, HEALING DANCE
(Water Shiatsu) Watsu
מפתח השיטה: הרולד דאל, מטפל שיאצו
תיאור הטיפול: שיטת טיפול להפגת מתחים וכאבים בעמוד השדרה הנעשית באמצעות תנועות מתיחה ולחיצות שיאצו בבריכת מים חמימים. הוואטסו פותח ב- 1984 בארה"ב ומבוסס על טכניקת השיאצו והטנטרה. בבריכה שטמפרטורת המים שלה היא בין 34 ל36 מעלות צלזיוס, נעים המטפל והמטופל לכל כיוון, בציפה חופשית, כשקצב התנועה הוא בינוני עד מהיר.

"דמיינו שאתם צפים בבריכה קטנה ומחוממת. מסביב תאורה אינטימית ומוסיקה שלווה מתנגנת ברקע. אתם מרגישים זרוע תומכת מתחת לעורף שמובילה אתכם ברכות, בעוד היד השנייה לוחצת ומנענעת את הגוף בעדינות. מותחים את גופכם איבר אחר איבר ומעגלים אתכם כך שעמוד השידרה משתחרר לאט לאט. בסוף הטיפול אתם יוצאים מהמים וזורמת בכם אנרגיה חדשה שמעולם לא הרגשתם ובו בזמן אתם חשים שלווים ומשוחררים מאי פעם." (מוסף "נשים", מעריב, ג'ני פרנקו, 1996) ברוכים הבאים לעולם הוואטסו...



Jahara
מפתח השיטה : מריו ג'הארה
טכניקת טיפול שפותחה ב-1995 בארה"ב ומבוססת על הידע של טכניקת אלכסנדר ושיאצו, שהוסב לטיפולי-מים. השיטה, המתבצעת במים חמימים (טמפרטורה של 34-36 מעלות), משלבת ציפה פסיבית עם תרגילים אקטיביים. הטיפול כולל לחיצות, מסאז'ים עדינים ומתיחות ארוכות ועדינות בעלות אפקט טיפולי. הרעיון המרכזי הוא מתן חופש לגוף, יחד עם תמיכה, תוך יצירת התארכות והתרחבות בעמוד השדרה והמפרקים. טיפול הג'הארה שואף לחווייה משחררת ומענגת, אך הוא יודע גם לנצל את האלמנט השיקומי, ולכן הוא מתאים הן כטיפול של פינוק לרוגע, הרפיה ושחרור ממתחים והן כטיפול משקם לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים ועם מוגבלויות ונכויות גופניות ורגשיות. בטיפול ג'הארה נעזרים במצוף מתחת לברכיים , המאפשר להניע את הגוף במים ביתר בטיחות .ייחודו של טיפול זה הוא בקצב התנועה המדורג והאיטי ובשימוש בעדינות ובשקט של המים תוך הקשבה למתרחש בגופנו .

טיפול מתחת למים (Water Dance)
מפתחי השיטה : ארג'אנה ברונשווילר ו-אמאן שרוטר

טכניקת טיפול שפותחה בשוויץ ב-1987 ומבוססת על תנועות מהטנטרה ומהאייקידו.
המטופל מובל על ידי המטפל בתנועות הכוללות אלמנטים של ריקוד, תנועות דולפין, תנוחות עובריות ומסג' במים ויחד הם יוצאים למסע בו הזמן והמרחב מאבדים את משמעותם.
שיטת טיפול ייחודית זו בנויה בראש ובראשונה על תהליך מדורג של בניית אמון הדדי בין המטפל לבין המטופל, עד להתמסרות מלאה. ההתרחשות האמיתית היא מתחת למים, (טמפרטורת המים היא בין 32 ל34 מעלות) כשהמטפל משקיע את המטופל מתחת למים לזמן מה, כשהוא קשוב ליכולות ולמגבלות של נשימתו. המתח המלווה את תחילת הטיפול, הקשור במשך השהיה מתחת למים,הולך ונמוג עם רכישת האמון המלא במטפל. (למטופל מולבש קליפס לאף, למניעת חדירת מים) הגוף משוחרר לחלוטין במים, מה שמאפשר תנועות גליות לפתיחת המרווחים בין חוליות עמוד השידרה.

שיאה של חוויית הטיפול היא בשלב שבו המטופל מתמסר לידיו של המטפל, מצליח לוותר על חששותיו ומתמכר למסע המהפנט של התנועות במים. כל המעצורים, המתחים והכאבים שהיו כלואים בגוף משתחררים בפרץ של אנרגיה משחררת ובסוף הטיפול מתעוררים להרגשה של לידה מחודשת...


HEALING DANCE
ריקוד המרפא - Healing Dance - הוא טכניקה יפה ורבת-עוצמה שפותחה על-ידי
א ל כ ס נ ד ר בשנת 1933, המשלבת בתוכה אלמנטים של וואטסו, Water Dance,
עבודת טרייגר, וריקוד רגיל. השיטה מבוססת על תנועות גליות העוברות בכל הגוף, וכן שילוב זורם ורצוף של תמיכות, הרפיות, מתיחות, מעברים חלקים ועיסויים. התפיסה המנחה בשיטה זו גורסת שהתנועה עצמה מהווה "תרופה" לגוף ותהליך הריפוי מופעל על-ידי חוויית ה"ריקוד המופנם".
המדריכים לומדים לייצר למען מטופליהם תחושת קלות וציפה, לפזר סביבם שדה ריתמי, לזהות "מקצבי תודעה" המתאימים לכל מטופל ומטופל, ואפילו לכוונן ערוצי-תנועה. כך, במתח שבין קוטב החופש וקוטב הביטחון מתמוססים מחסומים רגשיים וגופניים כלא-היו.

אילנה לם מנהלת מרכז ללימודי שחייה והידרותרפיה בקאנטרי דקל בתל אביב
פיתחה את שיטת לם להוראת השחייה ושחרור מחרדות מים , הביאה לארץ בשנת 1996 את טכניקות הוואטסו והווטרדנס
http://www.ilanalam.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב