דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצלמות אבטחה 

מאת    [ 17/05/2009 ]

מילים במאמר: 957   [ נצפה 2920 פעמים ]

ישנם עסקים רבים בהם האבטחה מתבצעת על ידי שומר מקצועי שנמצא בשטח, בנוסף לבעלים והעובדים הנמצאים במקום בחלק מהיממה. אך להבדיל מבני אדם המצלמה הינה כלי טכני שאינו מתעייף ואינו מפספס אף פרט עקב חוסר ערנות רגעית. מערכת הקלטה לא שוכחת פרטים, אפילו הקטנים ביותר שבן אדם עלול לשכוח או לא לדייק לגביהם.

ממערכת ההקלטה של המצלמות DVR ניתן לשחזר במדויק אירוע שהתרחש ושיש עניין לגביו, כשהתיעוד יכול לשמש כהוכחה וכראיה משפטית. מערכת של מצלמות אבטחה יכולות לתעד בו זמנית מספר זירות שאין קשר עין ביניהם. להבדיל משומר שנמצא במתחם אך מבצע סיור כל פרק זמן קבוע, מה שמשאיר אזורים רבים ללא השגחה כשהוא אינו נמצא בשטח.

רמת האבטחה האידיאלית היא שילוב בין מערכת מצלמות אבטחה ונוכחות של לפחות שומר אחד.
כך שבמתקן שמעסיק מספר שומרים בו זמנית, ניתן לחסוך בהוצאות על ידי צמצום מספר השומרים שיוחלפו במצלמות אבטחה. בחדר הבקרה אדם אחד יכול לצפות בתמונות המתקבלות מהזירות השונות ולהגיב בהתאם לצורך. במידה ומערכת ההקלטה מבוססת משחב, חשוב שהמשגיח לא יתפתה להשתמש במחשב גם לצרכים אחרים, בנוסף להקלטת מערכת המצלמות. הפעלת עומס יתר של תוכנות שונות הפועלות במקביל לתוכנת הצילום "תחנוק" את משאבי המחשב.

מבחינה חוקית הצבת מצלמות היא פעולה לגיטימית, חברות האבטחה הגדולות מקיימות "מוקד רואה". שבעת הפעלת האזעקה, מופעלת בחברת השמירה הצפייה מרחוק בזמן אמת, באמצעות מערכת המצלמות שבעסק המבוטח.

כשמצלמות האבטחה מוצבות בצורה גלויה הן מהוות הרתעה, לכן מומלץ לרוב להציב חלק מהמצלמות
באופן גלוי. במצלמות הסמויות משתמשים לרוב על מנת לחשוף או לגלות בעיות. לדוגמא אם מעוניינים לגלות אם מתבצעות גנבות ממחסן בעסק, בדרכי הגישה אל המחסן מציבים מצלמות גלויות ובקרבת המחסן ובתוכו מציבים מצלמות סמויות.

דגמי המצלמות הגלויות מתחלקות לשני סוגים עיקריים: מצלמות צינור ומצלמות כיפה הנקראות גם דום. לרוב המצלמות בקטגוריות אלו עלות סבירה לכל כיס. נכון שאפשר למצוא בשוק גם דגמים יקרים, אך לכל סוגי המצלמות תכונות זהות והעלייה במחיר נובעת משם המותג בלבד. המצלמות הזולות יותר (בגלל שאינן מותג מוביל), יכולות לענות על הצרכים כל עוד הנתונים הטכניים סבירים כגון: בעלי לפחות 420 קוי טלויזיה - לרזולוציה חדה, רגישות לאור - לפחות 0.5 LUX, או לחילופין בעלי לדים אינפרא אדומים לראיית לילה. ישנם מצלמות בעלי לדים רבים וחזקים המסוגלות להאיר באינפרא עד למרחק 100 מטר, כמובן שגם הזום של המצלמה צריכה להספיק לתווך זה.

ישנן מצלמות בעלות זום קבוע וגם זום משתנה, אך ככל שהזום גבוהה יותר - כלומר המצלמה יכולה לראות רחוק יותר, הנתון בא על חשבון זווית הראיה של המצלמה. אם לדוגמא מצלמה בעלת עדשת זום של 2.8 מ"מ, תוכל לראות בזוית רחבה של כ 140 מעלות.
אז מצלמה בעלת עדשת זום של 8-9 מ"מ, מסוגלת לראות בבירור למרחק של 40 מטר ויותר, אבל תוכל לצפות רק בזוית של 40 מעלות ממרכז העדשה.
את כיסוי השטח ניתן לפתור על ידי הצבת מספר מצלמות, שמכוונות בחפיפה אחת כלפי השנייה. ישנן מצלמות דום ממונעות שניתן לתכנת לביצוע סריקה רנדומלית לעבר מספר נקודות בשטח והיא מבצעת זאת באופן אוטומטי. את מעכרת ההקלטה ניתן לחבר אל האינטרנט ולצפות במצלמות בזמן אמת מכל מקום ללא הגבלת מרחק, ניתן גם לעיין בהסטוריה המצולמת של מערכת המצלמות לצפייה בחומרים שתועדו.

בקטגוריה של המצלמות הסמויות אפשר למצוא מצלמות כרטיס הנקראות פינהול, שקוטר עדשתן 1.2 מ"מ, כך שהן ניתנות להסלקה באביזרים שונים ותמימים למראה. ניתן להפוך אותן ליחידת הקלטה עצמאית, ללא צורך בחיבור למחשב, כשמחברים אותן אל כרטיס הקלטה השומר את צילומי הוידאו על גבי כרטיס זכרון. הצורך היחיד שלהן הוא חיבור לחשמל והזירה מצולמת, אפשר לעשות זאת בעזרת בטריות או נקודת מתח. כדי לחסוך בבזבוז אנרגיה אפשר לתכנת אותך כך שיצלמו רק כשיש תנועה במקום, זה חוסך גם בשעות הפענוח של החומר המצולם.

מחירי המצלמות כאמור תלויות בדגמים השונים למרות היותן בעלות תכונות זהות. מצלמה לשימוש פנימי שלא מוגנת ממים (גשם) יכולה לעלות בין 100 דולר ל 1,000 דולר. מצלמות ממונעות יקרות יותר ומחירן מתחיל מ 1,000 דולר, אך הן חוסכות הצבה של מצלמות נוספות במקרים מסוימים.

מערכות ההקלטה של החומר המצולם בטכנולוגית DVR, נעשית בקבוצות של עד 4 מצלמות. לצורך הדוגמא המערכת הראשונית מסוגלת להקליט חומר עד 4 מצלמות שונות, מערכת משופרת יותר עד 8 מצלמות, 16, 32... כלומר שאם בזירה מסויימת צריך להציב 6 מצלמות, יש להשתמש במערכת שניתן לחבר אליה עד 8 מצלמות. ככל שמחברים יותר מצלמות יש להגדיל בהתאם את נפח הדיסק הקשיח בכדי לשמור הסטוריה של שלושה חודשים לפחות. עלות DVR ל 4 מצלמות עם תוכנת מג'יק ראדר עולה כ 3,000 שקל.

חשוב לזכור שבביצוע התפרצות לעסק, לעיתים הדבר הראשון שעושים הוא ניתוק כללי של זרם החשמל. לכן יש לדאוג לפתרון להמשך אספקת החשמל למערכת מצלמות האבטחה וההקלטה באמצעות אל-פסק מתאים, שיספק מתח לעשר דקות לפחות.

היום השימוש במצלמות אבטחה במגמת עליה, אין כמעט מפעל גדול שאינו מרושת במצלמות אבטחה. גם עסקים קטנים יותר כמו פיצוציות פונים לפיתרון אבטחה זה. בתים פרטיים שמעוניינים למנוע ולחשוף גניבות, בנייני מגורים משותפים למניעת נזקים חוזרים בחדרי מדרגות ובשטחי הבניין, חניונים לצורך פיקוח ומניעת גרימת נזק. מצלמות משמשות גם לפיקוח אחר מטפלים בילדים וקשישים, אך במקרים אלו לרוב מדובר במצלמות סמויות.

לעיתים מתעורר הצורך לפיקוח על מקום מסויים לפרק זמן קצר ולא קבוע, במצב זה מומלץ להצטייד במערכת מצלמה ניידת. ישנה מצלמה המסוגלת להעביר את אות הוידאו על גבי מערכת החשמל הקיימת.
הכוונה שאין כל צורך בתשתית כבלים לחיבור בין המצלמה לבין מערכת ההקלטה, למעשה מערכת ההקלטה זה בעצם המחשב (רצוי נייד לנוחות המשתמש). אין מדובר בשידור אלחוטי אלא בחיבור המצלמה אל שקע חשמל בזירה וחיבור אמצעי הקליטה בנקודה אחרת, כל עוד הנקודה השנייה (נמצאת על אותה הפאזה) וכך תוך דקות ספורות מוקמת מערכת אבטחה ניידת. זהו פתרון אידיאלי גם לשימושם של מאבטחי אישים הזקוקים לפרוס במהירות עמדות תצפית בזירה מזדמנת וכמובן לשימוש בעסקים, אפילו בבתים פרטיים שלא מעוניינים בסלילת כבלים חדשה. העלות המערכת זולה ומצלמה ויחידת קצה לקליטה עולים 1,350 שקל.

חברת D-TECH-TIV משלבת בין ציוד הבילוש והריגול לצרכי הלקוחות ומספקת מגוון רחב של שרותים בתחום האבטחה. מידע נוסף על מצלמות ומוצרים נוספים ניתן לראות באולם התצוגה במרכז המסחרי במושב שילת (צומת מודיעין) ובאתר האינטרנט: www.d-tech-tiv.co.il או להתייעץ עם אלכס בטלפון: 08-9205455, 050-5297288
מאת: אלכס אבסלנדר, מנכ"ל חברת ציוד הבילוש "D-TECH-TIV" המתמקצעת במצלמות אבטחה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב