דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לשוכר דירה מתחיל ולחתימה על הסכם שכירות 

מאת    [ 16/05/2009 ]

מילים במאמר: 949   [ נצפה 3698 פעמים ]

כיצד לבחור את הדירה המתאימה והנכונה?
לאחר שמצאתם מס' דירות להשכרה מלוחות מודעות או לוחות באינטרנט (והיום ההיצע רב מאוד), צמצמו את המבחר לדירות המתאימות ביותר לצרכיכם.
התחשבו במחירן, במס' החדרים הדרוש, בקומה, בקרבתם למקום הלימודים/ העבודה, בקרבתן לעורקי תחבורה, מרכזי קניות ושירותים ציבוריים.
לאחר שתעשו כן, טלפנו לבעלי הדירות ובררו פרטים נוספים.
ראשית, וודאו ואמתו את נתוני המודעות, בין היתר גם את מספר החדרים, קומה, מעלית, דוד שמש/ חשמל, גובה שכר הדירה החודשי, בטוחות אותן דורש בעל הדירה, ופרטים כללים יותר על סביבת הדירה- נגישות למכולת, תחבורה ציבורית, גני ילדים, בתי ספר,קופת חולים, ומוסדות חיוניים אחרים.
פרטים אלו מבדילים בין דירה כדאית, לבין דירה בעייתית ופחות נוחה.
היה ולבסוף צמצמתם את מגוון האפשרויות, ומצאתם מס' דירות העונות על צרכיכם הבסיסיים- נותר עתה לרדת לרזולוציה קטנה ומהותית ביותר.
קבעו עם בעלי הדירה פגישה ראשונה בדירה. ויודגש, כי לא מומלץ לשכור דירה אך ורק על סמך התרשמות ראשונית בלבד.
אנו מאוד ממליצים לבקר בדירה מספר ביקורים בשעות שונות של היום, כדי שניתן יהא להתרשם ממנה בשעות הבוקר, הצהריים וגם בשעות הערב.
תופתעו לפעמים לגלות, כי הדירה, רועשת, לא מוארת או סובלת מליקוי כזה או אחר במהלך שעות מסוימות ביממה.
עמדו על טיב השכנים בבניין. שאלו למספר המשפחות בבניין, האם הם זוגות צעירים עם ילדים או מבוגרים. זהות השכנים משפיעה על רמת ההשקעה בבניין וסביבתו וכמובן על הרעש.

הבדיקות החשובות במהלך הביקור הראשון בדירה:
התרשמו התרשמות כללית מהבניין- ניקיון ותחזוקת: הלובי, חדר המדרגות, תאי הדואר, חדר האשפה והחניה / מחסן (אם יש).
נזילות- בהגעתכם לדירה חפשו אחר סימני רטיבות, סדקים בקירות ובתקרה וקילופי צבע. שימו לב, צבע חדש לעיתים מרמז על רטיבות שתוקנה אך עלולה לחזור- שאלו ותחקרו את בעל הדירה.
ריצוף- בדקו שברים בריצוף ובפנלים.
אינסטלציה - בדקו את שלמות הכלים הסניטאריים (כיורים, אסלות), פתחו את הברזים ובדקו כי לחץ המים בכל הברזים תקין. כמו כן ודאו, כי בדירה מותקו דוד שמש/חשמל. שימו לב, כי דוד שאינו דוד שמש עשוי לגרום לצריכה גבוהה מאוד של חשמל במשך כל ימות השנה.
תריסים וחלונות - בדקו את שלבי התריסים, ובחנו אם קיימים סדקים בזכוכיות. ודאו, כי מותקנים סורגים בחלונות.
מיזוג- בדקו האם המזגן פועל (אם יש) וודאו אם הוא מקרר ומחמם כראוי.
מטבח- ודאו, כי צנרת הגז תקינה, ואם מותקנת מערכת גז מרכזית המחייבת בתשלום קבוע גם ללא שימוש. וודאו, כי ארונות המטבח תקינים ושלמים. חפשו אחר רטיבות ועובש באזור הכיור.
חשמל- בדקו את לוח החשמל של הדירה וודאו, כי אפשר להפעיל בדירה את הדוד, התנור והמזגן ביחד. חפשו אחר שקעים שרופים וחוטי חשמל חשופים אשר מהווים מוקד סכנה.
ריהוט- בעלי דירות רבים משכירים את דירותיהם על הריהוט שבה. בדקו את שלמותו ואיכותו. רשמו כל פריט ריהוט שנשאר בדירה לשימושכם וציינו את מצבו.
חשבונות - בררו לגבי גובה הארנונה והתשלומים לוועד הבית.
אנו ממליצים לרשום על דף את כל הסעיפים הנזכרים. הרישום יקל עליכם לבחור את הדירה המתאימה ולהתמקח על גובה שכר הדירה.
התרשמות מבעל הדירה- כימיה טובה או לא טובה עם בעל הדירה עשויה לרמז על מערכת היחסים העתידית עם בעל הדירה במקרה שתחליטו לשכור את הדירה. מרגע חתימת החוזה, אתם ובעל הדירה תהיו קשורים בקשר משפטי מחייב. הוא יפקיד בידיכם נכס יקר ויהיה מעוניין לקבלו חזרה במצב טוב, שמור ומטופח, ואתם תרצו לקבל מענה על כל בעיה שתצוץ, מהר וללא תירוצים. חשוב מאוד לקחת נתון זה גם בחשבון כשמחליטים לשכור את הדירה.

חתימה על חוזה שכירות עם בעל הדירה
בטרם הגיעכם לחתום על ההסכם מומלץ מאוד לבדוק, כי הדירה אכן שייכת לבעליה אשר הציג את עצמו ככזה בפניכם. הבדיקה נעשית באמצעות השוואת תעודת הזהות של בעל הדירה למסמך משפטי רשמי המאשר זאת כדוגמת נסח טאבו מלשכת רישום המקרקעין (אותו היום ניתן להפיק באמצעות האינטרנט לפי פרטי הדירה- גוש וחלקה) או מסמך רשמי ממינהל מקרקעי ישראל. את פרטי הדירה- גוש וחלקה ניתן לקבל מבעל הדירה או משובר התשלום של הארנונה.
החוזה שייחתם ביניכם כשוכרים ובין בעל הדירה כמשכיר, מהווה מסמך משפטי לכל דבר ועניין. בצד התחייבויותיכם לשמור על הדירה, הריהוט בה ולעשות בכל שימוש זהיר וסביר, מצוינות בו גם חובותיו של בעל הדירה כלפיכם. על חוזה השכירות לכלול מספר סעיפים חשובים, אשר מהווים את בסיס הקשר בין 2 הצדדים.
זכרו, החוזה שומר על זכויותיכם כשוכרים ומגן בה בעת על זכויות המשכיר. אל תשאירו סעיפים לא מוגדרים.
ודאו כי בחוזה השכירות מופיעים הסעיפים הבאים, כשהם מנוסחים באופן ברור לשני הצדדים:
? תחילת תקופת השכירות וסיומה.
? גובה דמי השכירות.
? אופן ומועדי התשלום. מומלץ לשוכרים לתת לבעל הדירה שיקים מידי חודש בחודשו ולא את כולם מראש, וזאת כדי למנוע מצב שבו תרצו לעזוב את הדירה אולם בעל הדירה ימשיך לפרוע את השיקים.
? אחריות לתיקונים וקלקולים במושכר- תוך פרק זמן מוגדר. חשוב להגדיר שבעל הדירה ישא בתיקון בעיות במערכת האינסטלציה ובחשמל - בעיות הנובעות מבלאי סביר.
? חשוב לקבוע מנגנון של יציאה מהחוזה טרם סיום החוזה וכן הארכת החוזה לזמן נוסף. בעניין של יציאה מהחוזה טרם הסתיימה תקופת השכירות דורש בעל הדירה בדרך כלל, שימצא דייר חלופי אולם ישנם מקרים, ורצוי להגיע להסכמה כזו, שבמידה ולא ימצא דייר חלופי בתוך זמן שיקבע על ידי שני הצדדים, יהיה רשאי השוכר לעזוב בלי לשלם את יתרת תקופת ההשכרה.
? הכנסת שותפים נוספים למושכר.
? רשימת ציוד וריהוט שהמשכיר משאיר במושכר לשימוש השוכר ומצבם.
? יש להגדיר מהן הבטחונות ומתי יוכל המשכיר לעשות בהן שימוש. בעלי דירות נוטים לדרוש ערבות בנקאית כדי לערוב לנזקים או למצב בו לא תשאו בדמי השכירות. הוצאת ערבות בנקאית כרוכה בתשלום עמלה גבוהה מאוד לבנק ומחייבת לסגור את סכום הערבות בחשבון מיוחד שלא ניתן לעשות בו שימוש. רצוי להציע שטר בטחון עם שני ערבים במקום הערבות בנקאית.
? ככל שבעל הדירה מסכים לתת אופציה לשוכר לשכירת הדירה בחלוף תקופת השכירות- יש להסכים ולעגן את גובה דמי השכירות במהלך תקופת האופציה האמורה.

המאמר נכתב על ידי צוות המסמכיה http://www.misma.co.il
אין באמור לעיל כדי להוות חוות דעת משפטית, אין בו כדי להוות תחליף ליעוץ משפטי מקצועי ע"י עו"ד הבקיא בנושא, ואין בכך כדי להוות המלצה לעשיית פעולה משפטית או הימנעות מעשייתה.
המסמכיה- מאגר הטפסים והמסמכים הגדול בישראל- http://www.misma.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב