חשיבותה של פעילות גופנית לתדמית. יאיר מרטון
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

חשיבותה של פעילות גופנית לתדמית. יאיר מרטון 

מאת    [ 14/05/2009 ]
מילים במאמר: 544   [ נצפה 3131 פעמים ]

 
 

חשיבות פעילות גופנית לתדמית/ יאיר מרטון

נהוג לחשוב שפעילות גופנית אינה מתאימה לכל אחד, ספיננג - אני - הצחקת אותי, משקולות? השתגעת לגמרי, משפטים כאלו הם לא דבר נדיר, אנשים לא מבינים את משמעות האימון הגופני, הם ישמרו על הבית, על האוטו, על חולצה חדשה, יטפחו את העציצים, אבל את עצמם ואת גופם ממש לא, למי יש זמן. לאימון גופני יומי ( גם 3 פעמים בשבוע זה בסדר) יש קשר ישיר לאיכות החיים שלנו, למצב רוחנו, לבריאותנו, לסבלנות שלנו, אימון עוזר נגד דיכאון חורף ונגד דיכאון בכלל. אימון לא חייב להיות שעתיים ביום, הוא יכול להיות גם חצי שעה עד 45 דקות לא קשה מדי אך אם זאת עדיין אפקטיבי וחיוני. אנסה להסביר בכמה מילים על תרומת האימון מהזוית הפיזיולוגית והפסיכולוגית. בזמן פעילות גופנית מלבד שריפת שומן, עבודה על סיבולת וכושר גופני ישנה פעילות כימית במוח, פעילות חיובית שמפעילה שרשרת חיונית למערכות הגוף. בזמן פעילות משתחררים חומרים כימים כמו אנדורפינים וסרוטונין, אז מה הקשר בין כל זה ותדמית. לסרוטונין תפקיד ראשי בתחושות וברגשות הקשורים ל"מצב רוח", כגון התרוממות רוח, דיכאון תוקפנות, התנהגות אימפולסיבית וכדומה, יש לו תפקיד גם בוויסות טמפרטורת הגוף. סרוטונין, יחד עם דופמין , משפיע ככל הנראה על תחושת התיאבון, שיכוך כאבים הנאה מינית והנאה בכלל. שני המוליכים מביאים למניעת כאבי ראש, מיגרנה, חרדות והפרעות אכילה. כמו מוליכים עצביים אחרים, בעיקר נוראדרנלין, גם הסרוטונין חשוב במניעת מצבי דיכאון . במוח יש מרכז סרוטונין חשוב, הקשור גם לשינה ולשובע. כחלק מתדמית אנו חייבים לבדוק גם את המזונות המכילים אנזימים, חומצות אמינו ורכיבים אחרים שמסייעים לגוף לייצר סרוטונין אלו הם מרכיב חשוב בדיאטות. לעומת זאת, תפריט מופחת כולסטרול קשור לירידה ברמת הסרוטונין במוח, וכנראה לעלייה בתוקפנות. אנדורפינים הם חלק מקבוצה של חומרים כימיים המצויים באופן טבעי במוח ומסייעים לשיכוך כאב ולשיפור מצב הרוח בדומה לאופיאטים אדם שמתאמן באופן קבוע בעצם מיצר לעצמו שיגרת אנדורפינים קבועה, אדם זה יהיה רוב הזמן במצב רוח מרומם מרוכז וחיובי, הוא יוכל להתגבר על כאבים קלים ולהתרכז במה שחשוב, האנדורפינים משתחררים בעת פעילות גופנית מאומצת, אך גם בשמחה, חיוך או צחוק, אדם שתדמיתו חשובה לו הוא אדם שאימון גופני חשוב לו ויעריך את חשיבותה, אדם שמבין שבאימון גופני הוא ישיג הופעה טובה יותר, תמיד תהיה לו אנרגיה ותפוקתו תהיה גדולה יותר מאדם שלא מתאמן עייף וחסר אנרגיות. שמירה על אימון קבוע תביא למצב בריאות טוב מהממוצע, פחות חולי, מערכת חיסונית חזקה, התגברות על מחלות כשכבר חולים. כל זה תוצאה ישירה של השפעות אימון על הגוף, המוח ומערכת העצבים. בהיבט הפסיכולוגי כל אדם צריך לפרוק אגרסיות ולשחרר לחצים, אימון גופני מאפשר לאדם לעשות זאת וללכת לישון בהרגשה טובה יותר מה שיביא לשינה טובה יותר וליום טוב יותר למחרת, וכשאנו ביום טוב אנו משדרים את זה, רואים את זה עלינו, רוצים להיות בחברתנו אנו מאושרים ומלאי מוטיבציה ומכאן המינוף להצלחה הוא בהישג יד. כאשר מגיע אליי אדם לייעוץ הדבר הראשון שאני מתעניין לגביו זה כיצד הוא שומר על עצמו וכיצד הוא מייצר לעצמו אנרגיה. אני לא כופה אימון על אף אחד, אך אני מסביר את החשיבות והתרומה שיש באימון לייעוץ. קרה לי הרבה שאנשים הודו לי ומתאמנים היום באופן קבוע, עדיין לא קרה לי שמשהו התלונן שהאימון עשה לו רע. מנהל טוב שמעריך את ההופעה שלו ומבין את משמעות הייצוגיות שומר על עצמו ועל תדמיתו באימון קבוע, וירגיש את התוצאות ביום יום אדם עם הופעה מטופחת, כריזמה ושפת גוף נכונה יהיה אדם עם תדמית חיובית כל אלו מגיעים דרך הפעילות הגופנית והשפעותיה עלינו.

יאיר מרטון
MPR יחסי ציבור יעוץ תדמית ותקשורת.
http://WWW.MARTON-PR.COM
MARTONPR1@GMAIL.COM
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב