דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צילום הריון מזווית אחרת 

מאת    [ 11/05/2009 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 3093 פעמים ]

צילום הריון מזווית אחרת.
מאז צילום ההריון המפורסם של הצלמת האמריקאית אנני לייבוביץ של השחקנית דמי מור ,הפך להיות צילום הריון לטרנד נפוץ ומקובל ויותר מזה ההריון קיבל ביטוי של יופי ונשיות.
כבר לא צריך להסתתר מתחת לחולצת " אוהל" ,האופנה השתנתה וגם המודעות לתיעוד תקופת ההריון דרך עין מקצועית הפכה לחשובה ונשים רבות מגלות את היופי של הבטן ההריונית המתוחה ,של עור הפנים הנקי והזורח והשיער המלא והשופע ומגיעות להצטלם בסטודיו לצילום.
צילום הריון וצילום בכלל היא חוויה מחזקת, המצולם או המצולמת משאירים את השגרה ואת מחשבות ורגשות היום יום מאחור ונסחפים עם הצלם למקום אחר - מקום בו נוכל להיות נינוחים, בטוחים להיחשף ולתת ביטוי לפנימיות ,השמחה , הספונטניות החושניות שיש בנו,מקום בו נוכל להקרין את היופי החיצוני אך בעיקר את היופי הפנימי הקורן החוצה ומאפשר לצלם לגלות אצלנו את הזווית המוצלחת.
רציתי לשתף אתכם את הצד השני ,הצד שעומד מאחורי המצלמה וחווה יחד עם המצולמים את התהליך של של היחשפות מול המצלמה שהיא בעצם "כלי " אובייקטיבי המציג בפנינו את המציאות - הרי המצלמה מציבה בפנינו את האמת - בלי לשקר!

האמנם ?
פיקאסו צוטט במשפט : "האומנות היא שקר המספר את האמת"
משפט פילוסופי הניתן לכמה פירושים, אנסה לתת את הפירוש שלי.
בשבילי הצילום הוא חלק מחוויה אומנותית , בצילום יש מצד אחד את האמת- ההגיון הפשוט שאומר "רואים את מה שיש " אבל החלק היותר מעניין הוא דווקא "השקר " ...
ה"שקר " הוא האומנות ,הוא הסובייקטיבי, העין שעומדת מאחורי המצלמה ,שלא רק מסתכלת אלא מתבוננת,מקשיבה,מבינה,תומכת ומזהה את הזווית השונה,האחרת הפנימית של המצולם.
בשנים בהן אני מלמדת אומנות ומצלמת בעיקר אנשים - צילומי הריון,צילום ילדים ,צילום משפחות וזוגות,צילום נשים ונערות ,צילום בנות מצווה- אני חווה את התהליך בו כל אחד נחשף למצלמה, בהתחלה את המבוכה ,לעיתים התרגשות והחשש , ,את הצחוק,ואחר כך את המשחק והשחרור מול המצלמה שנותנת להרגיש טוב עם עצמי - המקום בו אפשר להיחשף ולחשוף בידיעה שאת נתונה בעין מקצועית שתשכיל למצוא את הזווית הטובה.
צילומי הסטודיו מאפשרים לי להתקרב אל המצולמים , להכיר אותם,לגרום להם לחייך ולצחוק, לאפשר להם לחשוף את עצמם בנינוחות ,לאפשר אינטימיות בין בני זוג מול המצלמה ולתת להם את ההרגשה שעכשיו זה הרגע שלהם בו הם הכי יפים.
הצילום האומנותי מאפשר למזג בין העין - הזווית הנכונה,הקומפוזיציה הטובה,הצבעים ובין הדימיון- האפשרות לביים את המצולמים כיד הדימיון היצירתי ולשלב רעיונות מתוך הכרות עם האומנות.
תקופת ההריון היא זמן מוצלח לצילומים כאשר את במלוא הפוריות והנשיות וגם סיבה טובה להגיע עם הבן זוג או עם הילדים וליצור אינטימיות וחוויה משפחתית מיוחדת אל מול המצלמה, זוהי תקופה הראויה למזכרת שתישמר לדורות.
עידית רפאל
בוגרת לימודי אומנות וצילום
סטודיו לצילום אומנותי-צילום הריון,ילדים ומשפחות

http://www.iditraphael.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב