דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית טיפים 

מאת    [ 11/05/2009 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2179 פעמים ]

בדק בית - טיפים
עבור האדם הממוצע, רכישת דירה (חדשה או ישנה) היא לרוב ההוצאה הכספית הגדולה ביותר שהוא מבצע במהלך חייו. רובנו בודקים היטב את הבגד בחנות לפני הרכישה, את המכונית, הריהוט וכיו"ב. קל וחומר שרגע לפני שאנו עומדים לבצע את הרכישה הגדולה של חיינו עלינו לבדוק היטב את "הסחורה". הבדיקה הראשונית לפני רכישת בית או דירה תתבצע ע"י הקונה, ורק לאחר מכן מומלץ להתקשר עם חברת בדק בית הנדסית לאיתור ליקויי בנייה.

רשימת התחומים שיש לבדוק לקראת רכישת בית או דירה:

בדיקת צנרת - מדובר בפעולה חשובה מאוד בעת בדיקת דירה ישנה. הצנרת אמנם חבויה ואינה נראית לעין, אך ניתן ללמוד על מצבה על פי לחץ יציאת המים מהברזים. צנרת רקובה וסתומה תגרום ללחץ מים נמוך. כמו כן, כדאי לטעום את המים - על פי טעמם ניתן להבין אם קיימת בהם חלודה ובאיזו מידה. בדיקה זו משמעותית ביותר, שכן אלו המים עמם נתקלח, ומהם נשתה ונבשל.

בדיקת מצב הקירות - בבדיקת דירה חזותית ניתן לאתר סדקים, רטיבויות, עובש, ירוקת או התנפחויות טיח. תופעות אלו מעידות על בעיות נזילות ורטיבות במבנה. נקישה קלה על הקיר יכולה ללמד על מצב החומר ממנו הוא עשוי. קיר רך מעיד על איכות ירודה. כדאי לחפש אזורים בהם הטיח נראה לא הומוגני או מחודש. דבר זה יכול להעיד על שיפוץ קודם. בכל מקרה, כשמגלים במהלך בדיקת דירה חוסר אחידות של הטיח, חשוב לברר מה גרם לכך.

בדיקת דלתות וחלונות - יש לבדוק היטב את מצב המשקופים של החלונות והדלתות, ולחפש סימני נזילות, סדקים או נזק כלשהו באזורים רגישים אלו. בהרבה דירות ישנות ישנן נזילות מים מאזורים אלו. כמו כן, יש לבדוק את מצב התריסים. התריסים בארצנו סובלים מבלאי גדול בשל עוצמת השמש. צריך לבדוק אם התריסים נפתחים ונסגרים בצורה קלה, אם הפלסטיק מתפורר וכו'.


בדיקת חשמל - בדיקת חשמל של דירה או בית לפני רכישה היא בדיקה פשוטה וחשובה! יש לבדוק אם מתגי החשמל עובדים, ואם יש חשמל בשקעים (באמצעות "טסטר" בלבד!). במידת הצורך ניתן להיעזר בשירותי חשמלאי מוסמך.

בדיקת ריצוף קיר ורצפה - בדירה ישנה קיימת סכנה שאחיזת אריחי הקרמיקה התרופפה. נקישה על האריחים יכולה לחשוף אריחים רופפים שאינם מודבקים כראוי. מצב הרובה (המילוי בין מרווחי האריחים) יכול אף הוא ללמד על מצב הריצוף. במהלך בדיקת דירה אפשר לבדוק בקלות את מצב הרצפה בצורה דומה, וכן ניתן לראות אם קיימות מרצפות ששקעו.

בדיקה חזותית של הבית / הדירה מבחוץ ומבפנים - ניתן ללמוד לא מעט על מצב הדירה כבר מהמראה החיצוני של המבנה. יש לשים לב למצב הטיח, המרצפות, הצבע והגג. מצבם של אלו יכול לרמז על איכות החומר שממנו עשוי הבניין, גילו, אם ומתי נעשה בו שיפוץ וכו'.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב