דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיפור חוקר פרטי סופו של הפצוע 

מאת    [ 11/05/2009 ]

מילים במאמר: 876   [ נצפה 2134 פעמים ]

סיפור חוקרים פרטיים - סופו של "הפצוע"

פציעות עובדים במהלך פעילותם בעבודה הן נושא ידוע ומורכב. מדובר בתחום בעייתי מאוד, כיוון שלא מעט אנשים מתחזים בעצם ככאלה, שעקב פציעה בעבודה אינם יכולים לעבוד יותר, ואז תובעים את המעביד הפרטי, או ליתר דיוק את חברת הביטוח שלו, על אובדן כושר העבודה. במקרים כאלו בהם עולה חשד כי העובד מתחזה לפצוע, כשלמעשה הוא יכול לתפקד כרגיל, והוא מעוניין רק ליהנות מכספי הביטוח של המעביד - מגיעה לרוב פנייה אל משרד חקירות לבצע חקירה על ידי חוקרים פרטיים לבדיקת וחשיפת האמת. במקרים אלו יידרשו חוקרים פרטיים המנהלים את החקירה, לבצע מעקב אחר אותו עובד ולנסות לגלות אם הוא אכן כשיר לעבודה. לפניכם מקרה מסוג זה, שהוביל לפנייה אל חוקרים פרטיים לצורך ביצוע חקירה לחשיפת האמת:


יום אחד הופיע בעל עסק במשרד חקירות פרטיות במרכז הארץ. הוא ביקש לשוחח עם חוקר פרטי לצורך בדיקת אפשרות שכירת שירותי חקירה פרטית. מנהל המשרד הזמין אותו לחדרו, והאיש שטח בפניו את המקרה עבורו הוא מעוניין שתבוצע חקירה. "יש לי חברה שעוסקת בהובלות לעסקים ופרטיים. מדובר בעובד ותיק שלי, בן 55, שנפצע בגב במהלך הרמת ציוד כבד עבור לקוח. העובד היה מוגן על ידי חגורת גב, אך טען שהוא נפגע ונשכב בזירת העסק של הלקוח. הזמינו לו אמבולנס והוא נבדק בבי"ח. שם לא מצאו ממצא חשוד, אמרו לו שכנראה מתח שריר או משהו כזה, והמליצו לו לנוח מספר ימים בבית. הגעתי לבי"ח ומשם פיניתי את העובד לביתו. לאורך כל הזמן הזה הוא הלך על רגליו, אמנם כפוף, אך ללא כל עזרה. אחרי שנח בבית 3 ימים על פי הנחיות רופאי בית החולים, התקשרתי לשאול לשלומו. אשתו מסרה לי שהוא מרגיש רע מאוד ולא יכול להזיז את ידיו מרוב כאבים. כך החלה סאגה שארכה מספר שבועות, במהלכם בכל פעם שהתקשרתי לשאול לשלומו של העובד, זכיתי לתיאור מעורר רחמים אודות מצבו הקשה. האיש טען כי אינו יכול להזיז את ידיו, ושהרופאים עדיין לא מוצאים היכן הבעיה. כעבור שבועיים קיבלתי תביעה לתשלום פיצויים עבור אובדן כושר עבודה של האיש. נדהמתי. איך יתכן שהוא הגיע למצב כזה ממתיחה קלה של שריר? העברתי את הטיפול בתביעה לחברת הביטוח שלי".


"במה אוכל לעזור לך?" שאל מנהל אותו משרד חקירות אליו פנה המעסיק. "אני רוצה שתפעיל חוקר פרטי מהמשרד שלכם כדי לבדוק אם האיש דובר אמת. לא אכפת לי כמה זה יעלה, אני חייב לדעת את האמת ורק חוקר פרטי יוכל לבדוק את העניין לאשורו."
"מדוע זה כל כך חשוב לך? הרי חברת הביטוח שלך מטפלת בעניין. למה אתה צריך לשכור חוקר פרטי לביצוע חקירה?" שאל מנהל המשרד.


"האיש הזה עבד אצלי 30 שנה. נתתי לו כל מה שעובד יכול לחלום עליו. הוא היה כמו אח שלי, ולכן אני חייב לדעת את האמת. אני חייב חוקר פרטי מיומן, שיבצע חקירה מהירה ויעביר לי את הממצאים."
מנהל משרד החקירות נענה לבקשת הלקוח והחל לפעול לתכנון חקירה פרטית לגילוי האמת. הוא הקצה לצורך חקירה פרטית זו שני חוקרים פרטיים ממשרדו, מהטובים ביותר ובעלי ניסיון רב בביצוע מעקבים. חוקרים פרטיים אלו חשפו בעבר מקרי רמאות גדולים של עובדים, שהתחזו לבלתי כשירים לעבודה, במטרה לסחוט את כספי הביטוח של מעבידיהם. כעת בנו תוכנית חקירה מקיפה והחלו לפעול בשטח. חוקר פרטי אחד עסק בעיקר בפעולות מעקב ותצפית אחר האובייקט הנחשד, ואילו החוקר השני הכין סיפור כיסוי, והיה אחראי על תכנון העימות החזיתי פנים אל פנים מול האיש. באחד מימי השבוע התמקם חוקר פרטי אחד על גג הבית שמול בית אובייקט המעקב. חוקר פרטי זה היה מצויד במצלמות משוכללות וציוד טכני לצורך הנצחת האירוע העומד להתרחש. חוקר פרטי מס' 2 לבש סרבל ונראה כטכנאי כבלים לכל דבר. הוא הגיע לאזור בית אובייקט המעקב בשעה שהאיש נכח בבית לבדו. לצורך ביצוע סיפור הכיסוי בצורה שאינה מעוררת חשד, ניתק חוקר פרטי מס' 2 את הכבל הראשי האחראי על שידורי הטלוויזיה. לאחר מספר דקות יצר אותו חוקר פרטי קשר טלפוני עם אובייקט המעקב, ומסר לו שלנוכח תקלה שהתגלתה באזור הוא מגיע אליו לביתו כדי לברר את העניין.


האיש שמח על "שרות התיקונים" המהיר. לאחר מספר דקות דפק חוקר פרטי מס' 2 על דלת אובייקט המעקב. להפתעתו, פתח הלה את הדלת תוך שהוא מחזיק ביד אחת עיתון וביד השנייה ספל קפה. חוקר מס' 2 הבין מיד - החשד של המעסיק היה נכון. האיש בהחלט מניע את ידיו ואוחז חפצים ללא כל בעיה. כעת הגיע הזמן להפעיל את השלב האחרון בתוכנית - חוקר פרטי מס' 2 יגרום לאובייקט להניע את ידיו בצורה ברורה במקום בו חוקר פרטי מס' 1 יוכל להנציח את העדות החיה במצלמתו. חוקר מס' 2 הסביר לאיש כי הוא עולה לגג, וכי

יצטרך את עזרתו, ולפיכך ביקש שהאובייקט ימתין ליד המרפסת. חוקר פרטי מס' 2 עלה לגג, ניגש לכבל שניתק דקות לפני כן, וקרא לאיש. אובייקט המעקב פתח מיד את חלון המרפסת (כמובן בכוחות ידיו) והביט מעלה לכיוון הגג. בינתיים החל חוקר פרטי מס' 1 לתעד במצלמתו את האיש כשהוא מזיז ללא כל בעיה את שתי ידיו. בשלב זה צעק חוקר מס' 2 לאובייקט המעקב שהוא משלשל לו כבל, ומבקש שהוא יחזיק אותו באוויר בזמן שהוא (החוקר) מחבר אותו למקומו. ואכן, חוקר מס' 2 שלשל את הכבל, האיש אחז בכבל בחוזקה במשך כשתי דקות ברציפות, כאשר ידיו מונפות אל על. חוקר פרטי מס' 1 תיעד כל שנייה של האירוע, הן במצלמת הסטילס שלו והן במצלמת הווידאו. הכול תועד - האובייקט הנחשד נתפס!


בהמשך הועברו הראיות אל המעסיק, שלמרות שחשד בעובד, עדיין נותר המום למראה העובדות החותכות, המרעישות והמרשיעות שהביאו אותם שני חוקרים פרטיים אשר פעלו בחקירה. כמובן שכל החומר הועבר לחברת הביטוח, והעובד המתחזה הואשם במרמה ונענש בהתאם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב