דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנו''ף למנוף 

מאת    [ 07/05/2009 ]

מילים במאמר: 938   [ נצפה 4670 פעמים ]

המנוף משמש ככלי חשוב ביותר בעולם העשייה. המנוף חוסך כוח, אנרגיה, זמן, מאמץ ומשיג את התוצאות הטובות, היעילות, המדויקות והנכונות. עם השנים השכילו לבנות מנופים ענקיים המסוגלים להניף כמעט כל גוף ולהניחו במקומו המיועד.
מה קורה למנוף האנושי? האם גם האדם יכול לשמש כמנוף מן הכוח אל הפועל כל חלום להפעיל מלוא האינטלקט למיצוי היצירתיות כדי להעפיל מעלה מעלה, השגת היעדים, כיבוש כל חזון, בניית תהליך חכם כדי להגיע לתוצאות ולתפוקות גבוהות. הכל תלוי במוחו של האדם, במקוריות ובעוצמה של הפעלת הרצון תוך אמונה ביכולתו, שילוב הלהט יפעיל ויחזק היטב ובחוזקה את האמונה באדם.
הרב סולובייצ'יק מתאר במאמריו את האדם כ"אדם היוצר". תפקידו החשוב של האדם בעולמנו הוא ליצור, לבנות, להוסיף, לשפר עולם. הקב"ה ברא עולם פגום, כדבריו, ועלינו להיות שותפו של בורא עולם, להמשיך לבנות עולם יותר טוב, לשמש כאדם יוצר.
כושר היצירתיות טמון עמוק בתוך תוכו של כל אדם כמעט. צריך למצוא את הכלים המתאימים כדי לשחרר מאגר בלוח זה. הפוטנציאל קיים בנו, בכל אחד, לרוב יש צורך בגורם חיצוני שידרבן, שימריץ, שיעודד ושיגרום למוטיבציה לרצון עז כדי להפיק את הטמון באדם.
היצירתיות תהא איכותית יותר ובעלת משמעות עמוקה ותכליתית ככל שהמחסן המוחי, המאגר האנושי השכלי יהא גדוש יותר. הפוטנציאל האנושי אינו די, עלינו למלא אותו כל הזמן, לארגן, לסדר ולתמוך פיזית ושכלית באוצר בלום זה. כאשר המצברים מתמלאים - השחרור אפקטיבי, חכם ונבון. ואז... אז צריך שוב ושוב למלא את המצברים כדי שיפיקו רעיונות חדשים כדי שהיצירתיות תהא שונה, אחרת ומתאימה לאותו דור, לאותה תקופה ולמען המטרה, היעד שאליו אנו חותרים.
יש צורך במנוף אנושי לטעון כל הזמן את המצבר האנושי. המנוף מניח את המידע והידע במקום הנכון, מארגן ומסדר אותם בקומות ובנתיבים המתאימים אחד לשני, כדי שהמה יוכלו להיות מנוצלים כדבעי ובזמן הנכון.
פעם חשבו שהשכלתו של אדם, השכלתו הבסיסית עימה הוא מגיע לעבודתו היא הערובה העיקרית להצלחתו. היום אנו יודעים בבטחה כי בעולם מתקדם ומשתנה דהיום, השכלה זו אינה מספיקה, יש צורך בהתחדשות מתמדת, בלימוד נוסף. "האדם היוצר" של הרב סולבייצ'יק הרי יוצר כל הזמן מוצרים חדשים, גשמיים ורעיוניים, על כן צריך לנצל כל דקה כדי ללמוד היצירה החדשה, כדי להפנים פנימה לתוכנו את תפוקתו של האדם היוצר, כדי שכל אחד יפיק מעצמו חדש, אחר, שונה ואיכותי יותר. רעיון המסתמך על בסיס חדשני המעוגן בתוכנו ועימו לצאת ליצירה חדשה.
על פי תיאוריה זו עלינו לסגל לעצמנו מדיניות אנושית בה אנו כל הזמן לומדים ויוצרים משהו חדש.
העולם העסקי השכיל ליישם רעיון המנוף. התחדשות הלימוד המתמיד, פיתוח היצירתיות של כל אדם, של כל עובד היא אחד מהקודים להצלחה. ככל שאנשים לומדים יותר במהלך כל שנות עבודתם, ככל שהם מתהדרים בנוצות חדשניים ואיכותיים, התוצרים יהיו בהתאם.
ההשתלמות, הלימוד המתמיד היא בבית-עינם של המצליחנים. היא המנוף העיקרי לטיפוס כל על הר ולכיבוש כל יעד מתוכנן.
אנו יודעים שהעבודה הצוותית, העמל והחשיבה המשותפת מקרינה אור נגוהות בהיר ועמוק יותר. הלימוד המשותף בחז"ל, החברותא, שימש מאז ומתמיד את המנוף העיקרי להתקדמות ולהשתפרות.
מהחברותא לעבודה בקבוצות, מהבודד לעבודת צוות בהם כל אחד תורם ונתרם. הבוס, המנהל, ובעיקר המנהיג המשפיע על האחרים. האדם העומד בראש מערכת והמבין כי האחריות להצלחה, ליצירתיות, להתקדמות תלויה בו, מבין כי אפשר להגביה עוף, להתרומם מעל לקרקע הבסיסית, להניף כל קורה למקום גבוה יותר בתנאי שהוא הוא, המנהיג, ישמש כקטליזטור, כגורם מדרבן, כמנוף אנושי להעלאת קרנם ואיכותם של עובדיו.

מערכת החינוך במדינת ישראל חייבת לנוע בכיוונים חשובים ועדכניים אלו. המנהל, המנהיג או המפקח הממונה באחריותו על מספר מוסדות חינוך חייבים להניף במנוף ענקי את דגל ההשתלמות, את נס ההתחדשות, את רעיון היצירתיות המתמדת הנובעת מלמידה מתמדת. לכל גוף, לכל מוסד חינוכי חשוב שיהא המנוף המתאים כדי להניח כל האבנים במקומם הנכון והגבוה.
המנוף עצמו - המנהיג חייב להתעדכן וללמוד כל הזמן ולשמש בזאת דוגמה אנושית לאדם היוצר לשיפור המנוף.
ד"ר שייקה שפירה, איש חינוך ותיק ששימש כמנהל וכמפקח במשרד החינוך שנים רבות, הקים מנו"ף חינוכי, מרכז להנהגה ולניהול פדגוגי במערכת החינוך הדתי. מנו"ף פועל מזה מספר שנים במכללה בבית וגן בירושלים, בשיתוף מינהל החינוך הדתי. מנו"ף משמש כבית לאנשי חינוך המבינים כי הקוד העיקרי להצלחה הוא הלמידה וההתחדשות המתמדת. למידה עדכנית ואיכותית במגוון תחומי חינוך כדי לשפר את המנהל ואת המורה ולהופכם למנהיגים. מנהיג המשפיע על אחרים, המעורר מוטיבציה לכפופים לו ומהווה דוגמה אנושית לנחרצות, ליושר, למידות, לעידוד, לאינטלקטואליות מתחדשת.
מנו"ף הירושלמי משמש כמפעל אנושי לפיתוח אנשים מנופים. ככל שהמנהיג איש החינוך הממונה על בית הספר, על תפקיד מסוים בתוך המוסד החינוכי, יבינו כי הם משמשים כ"מנוף" להרמה, להשתפרות, לעלות בדרגה שכלית מתמדת וכל האחריות על כתפיהם, כן נצליח להפוך מבינוניים למצוינים. המנו"ף, בניהולו הנפלא של ד"ר שפירא, מגייס את מיטב המרצים, את הטובים שבמערכת, כדי שהמה יהוו את הקטליזטור האנושי. הם משמשים כמנופים ליצירת מנופים חדשים, צעירים ועדכניים.
המנו"ף הירושלמי מטפח מגוון תחומים ומאפשר לכל מנוף אנושי למצוא את ה"נישה" המתאימה לו כדי להמשיך בהתחזקות מנופו האישי. הנושאים כאמור מרתקים וכוללים ייעוץ אישי וארגוני, סדנאות ומפגשים מקצועיים. עלון "טיפ ממנוף" המופץ מדי חודשיים, "כותרות בחינוך" - עלון דו-שבועי, חושבים חינוך, אתר אינטרנט מקצועי למנהלים ולבעלי תפקידים, אלפי מורים כבר משתמשים בתבונה באתר חשוב זה, הפורום הולך וגדל והלמידה המשותפת, ההתבטאות האישית וההזנה ההדדית מועילות מאוד.
"חברותא" - מתחילים, מתייעצים ותומכים.
קורס להכשרת מנהלים הנפתח מדי שנה, הקורס מיועד למנהלים בפועל ולעתודת מנהלים. המפעל האנושי הזה מוכר כמובן על ידי משרד החינוך ומקנה תעודה, שכיום חשובה ועקרונית לכל החפץ לשמש כמנהיג-מנהל.
מתקיים קורס ייעוץ ארגוני למערכת החינוך, תו איכות לבתי הספר, קיים ערוץ פתוח למנהלים להתייעצות אישית וקבוצתית. מאגר המרצים, כאמור, מגוון ומצוין.
כדי להמחיש הלכה למעשה כל התיאוריות הנלמדות מקיים מנו"ף סיורים מקצועיים בבתי ספר יסודיים ועל-יסודיים. לימוד תיאוריות בצד ראייה מעשית בעת ביקורים במוסדות החינוך מהווים גולת כותרת. המפגש עם "מנופים" בבתי ספר מבהיר לנו את החשיבות של מנו"ף ירושלים.
הרמב"ם מדגיש שבעה תחומים בחינוך. ההרגל הוא הראשון שבהם. כל עשייה, כל חשיבה צריכה תרגול, שינון, לכל אורך הדרך. הרגל הלמידה, הפיכת ההתחדשות להרגל היא הערובה הטובה ביותר להצלחה, לניצחון וליצירתיות מתמדת.


- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב