דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אריחי קרמיקה: סכנת החלקה ופתרון 

מאת    [ 06/05/2009 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 6574 פעמים ]

תאונות החלקה ונפילה הן הגורם השני בגודלו לנזקי גוף לאחר תאונות דרכים. פגיעה מתאונות החלקה מתקיימת ברוב המקרים דווקא בסביבתנו הקרובה, מקומות מסוכנים שנראים תמימים ובטוחים זאת מכיוון שאנו נוהגים להשתמש בהם פעמים רבות ולכן מתרגלים לסכנה שבהם. החלקה עלולה להיות באמבטיה, במרפסת, במטבח ובשביל המוביל לבית.

בשנת 2005 נכנס לתוקפו בישראל תקן 2279 "התנגדות להחלקה של משטחי הליכה". ת"י 2279 קובע כי מקדם ההחלקה הממוצע ל- 10 בדיקות יהיה לא פחות מ- 0.5 µ וכן לא פחות מ- 0.45 µ בכל אחת מהבדיקות. על בדיקות החלקה להיערך בתנאים הקיימים בפועל על מנת לקבל תמונה אמיתית של מידת פוטנציאל ההחלקה.

הפתרון האיכותי ביותר שקיים בשוק הוא טיפול אנטי סליפ - מניעת החלקה על רצפה רטובה. לטיפול קיימות שתי מטרות עיקריות, ראשית, הכוונה הברורה היא למנוע החלקה. שנית, הטיפול נגד החלקה אינו גורע מהתכונות החיוביות של האריחים. כלומר אינו משפיע על מראה האריח, העמידות בשחיקה, קלות התחזוקה השוטפת או תכונות היגייניות.

הטיפול משנה את המבנה המולקולרי של פני השטח העליונים, יוצר מבנה גבישי קשה על פני האריח, בשינוי ניתן להבחין אך ורק ברמה מיקרוסקופית. בשונה משיטות אחרות שעיקר פעולתן הוא לייצר חורים קטנים על פני האריח, אנטי סליפ לא פוגע כלל בשלמות פני האריח. כתוצאה מכך לא קיימים נזקים שגורמות שיטות אחרות כגון בעיות בתחזוקה שוטפת והחלשות של האריח.

האחיזה מושגת על ידי שני מנגנונים, הראשון מורכב מהקונוסים המיקרוסקופיים הזעירים שנוצרו בחומר. כאשר הרגל נצמדת למשטח רטוב, הסוליה לוחצת עליהם, דוחפת החוצה את המים, ונוצר וואקום. קונוסים אלה פועלים כמו אלפי שואבי גומי עדינים תחת כף הרגל ומחזיקים את הרגל במקום על ידי לחץ אוויר. המנגנון השני נוצר על ידי המבנה הגבישי אשר מגדיל את עמידות האריח כנגד שחיקה, ומאריך את תוחלת החיים שלו.

כיוון שטיפול אנטי סליפ אינו ציפוי, אלא הופך לחלק אינטגרלי של פני האריח, הוא אינו יורד בשטיפה, אינו מושפע מהשמש או מחומרי ניקוי, ומחזיק מעמד לאורך חיי האריח. הטיפול מתאים לפתרון בעיות החלקה באזורים שחשופים לרטיבות כגון: מטבחים, סביב לבריכות, חדרי אמבטיה, מרפסות, שבילי חוץ, מבואות. כמו כן הטיפול מתאים לכל סוגי המשטחים מעבר לקרמיקה כגון: שיש, פורצלן, טרצו, אבן טבעית, אמבטיות (אמייל) ועוד. לחברת ריצוף בטוח בע"מ קיימים שלל פתרונות נגד החלקה עבור כל סוגי המשטחים הקיימים.
מומחה ויועץ בתחום מניעת החלקה, בעל נסיון של 10 שנים בתחום, סמנ"ל פיתוח עסקי של חברת ריצוף בטוח בע"מ המציעה שלל פתרונות נגד החלקה: טיפול אנטי סליפ - נגד החלקה, פסים נגד החלקה ועוד. לייעוץ ניתן לפנות: admin@antislip.co.il
http://www.antislip.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב