דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום באינטרנט: אחוז המרה גבוה - מי צריך את זה בכלל? 

מאת    [ 04/05/2009 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 3076 פעמים ]

רבות אנחנו שומעים על מדדים שונים שמספקים מידע לגבי מידת הצלחתו של הקמפיין הפרסומי. אחוז ההמרה הוא אחד החשובים ביניהם, אם לא החשוב ביותר.
אחוז המרה או בשמו הלועזי conversion rate, מייצג מידע לגבי אחוז הגולשים שביצעו פעולה רצויה באתר (מילוי טופס, קניית מוצר וכו') מבין סך הגולשים שהגיעו לאתר. ככל שהאחוז גבוה יותר, כך נוכל להסיק שהאתר שלנו אכן משרת את צרכינו. משמע, עבור אחוז המרה גבוה יותר, אנחנו יכולים לקבוע שבהסתברות גבוה יותר הגולש יבצע את הפעולה שאנו מצפים ממנו. השאלה היא למה המידע הנ"ל רלוונטי?
את המידע לעיל כדאי לתרגם למספרים ואז הוא הופך להיות מאוד רלוונטי. למעשה, אנחנו צריכים להגיע למצב שנוכל להעריך כמה שווה לנו בממוצע כניסת גולש לאתר מבחינה כלכלית. איך מבצעים את החישוב? נניח שעל כל קנייה של גולש באתר אנחנו מרוויחים 100 ש"ח. המטרה שלנו היא להניע את המבקרים שלנו לבצע את פעולת הרכישה. ככל שנהייה מוצלחים יותר כך אחוז ההמרה שלנו יגדל (יותר מבקרים יהפכו לקונים) וגם הרווחים שלנו יתפחו. אם יש לנו 2 אחוז המרה לדוגמא וביקרו אצלנו 100 גולשים, אזי בממוצע 2 אחוז מתוכם יהפכו לקונים ובדוגמא שלנו 2 (2 אחוז מתוך 100). אם כן כתוצאה מביקורם של שני הקונים הרווחנו 200 ש"ח (100 לכל קונה). כעת אנחנו יכולים לקבוע כמה בערך שווה כל כניסה לאתר שלנו- בדוגמא שלנו עבור 100 ביקורים הרווחנו 200 ש"ח ועל כן בממוצע כל גולש שמבקר באתר שווה לנו 2 ש"ח. ככל שנגדיל את אחוז ההמרה כל גולש שיבקר אצלנו יהיה שווה לנו יותר כסף.

מה ניתן לעשות עם המידע לעיל? אם אנחנו יודעים את השווי של ביקורו של גולש, נוכל לדעת כמה כסף אנחנו מוכנים להשקיע בפרסום. משמע אנחנו נהיה רווחים כל עוד נשקיע סכום בפרסום שיגרום להבאת גולש, שקטן מהסכום שהמבקר הממוצע שווה לנו (לפי הדוגמא לעיל אנחנו צריכים להשקיע פחות מ-2 ש"ח בפרסום על מנת למשוך מבקר אחד לאתר). אנחנו יכולים לבחור באמצעים שונים כדי להביא גולשים לאתר שלנו, אבל כעת נדע כמה כסף עלינו להשקיע בהבאתם על מנת להיות רווחים. אנחנו יכולים לבחור למקם באנר באתר שעתיד להביא לנו כמות גולשים מסוימת או לחלופין להתחיל קמפיין פרסומי במודעות הממומנות של גוגל אדוורדס. הנקודה החשובה היא שכעת ניתן לתמחר כמה אנחנו מוכנים להשקיע- על כן החשיבות הרבה של אחוז ההמרה.

לסיכום, הגדלת אחוז ההמרה של האתר שלכם היא מסע וצריך לשאוף לשפר אותו כל הזמן. אחת הדרכים המקובלות היא פשוט לבצע שינויים ולבחון את השפעתם על מדד ההמרה. ניתן לבצע זאת באופן אוטומטי יותר באמצעות כלים, דוגמאת ה- website optimizer של גוגל או כלים אחרים. ככל שהאחוז גבוה יותר נוכל להרשות לעצמנו להשקיע יותר כסף על מנת למשוך יותר גולשים לאתר שלנו ועדיין להישאר רווחים.

אופטיוייז עוסקת במתן פתרונות מוכווני תוצאות בתחום השיווק באינטרנט, בפרט שיווק במנועי חיפוש - קידום אתרים בתוצאות האורגניות במנועי החיפוש השונים, אופטימיזציה וקידום בתוצאות הממומנות. עם מייסדי Optiwise, נמנים ניר אדר ורותם גרוסמן, מהנדסים בוגרי הטכניון, ממומחי קידום האתרים המובילים בארץ. למידע נוסף-
http://www.optiwise.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב