דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום בגוגל אדוורדס - איך תדעו אם אכן הקמפיין שלכם מוצלח? 

מאת    [ 04/05/2009 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 1801 פעמים ]

פרסום ברשת האינטרנט צובר תאוצה רבה לאחרונה. יותר ויותר תקציבים עוברים מאפיקי פרסום מסורתיים, דוגמאת הטלוויזיה והרדיו לכיוון האינטרנט. אחת הסיבות לנהירת תקציבים כה מסיבית לענף זה, היא בגלל שניתן למדוד ביתר קלות את האפקטיביות של תקציב הפרסום שמושקע. מבין אפיקי הפרסום באינטרנט יש מגוון אפשרויות שונות- בינהם קידום האתר, שמספק פרטים על הפעילות שלכם או לחלופין פרסום במודעות הממומנות. גוגל אדוורדס היא הרשת הפופלרית מבין הרשתות הזמינות בארץ וגם בעולם, השאלה היא איך ניתן לדעת אם קמפיין שרץ שם הוא אכן מוצלח?


אנו נוטים לדבר על מספר מונחים עיקריים בתחום הקמפיינים הממומנים. הראשון הוא ה-CTR, אחוז זה מספק מידע לגבי כמות הגולשים שהבחינו במודעה שלנו והקליקו עליה. למעשה, ככל שהמדד מייצג אחוז גבוהה יותר, כך ניתן להבין שהמודעה שלנו אכן היתה רלוונטית לקהל הגולשים שהבחינו בה. יתרון נוסף של אחוז CTR גבוה הוא שגוגל ידע לתגמל את המפרסם על איכות המודעה שלו. גוגל מסיק ממדד זה אם להציג את מודעות המפרסם באופן תכוף יותר או פחות. ככל שה-CTR גבוה יותר גוגל תתגמל את המפרסם ע"י כך שתציג אותו יותר בתכיפות עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות. בנוסף, המפרסם ישלם מחיר נמוך יותר ללחיצה על המודעה שלו ככל שהמדד גבוה יותר. אם כן נראה שאחוז ההקלקות על המודעה מספק לנו מידע רב בדבר הצלחתו של הקמפיין.


למעשה, זוהי רק חלק מהתמונה ורבים שוגים וחושבים שכאן עבודתם נסתיימה. בעוד שאכן אחוז ההקלקות (או בשמו הלועזי ה-CTR) מייצג מדד שנותן לנו משוב גם מבחינת ההתנהלות שלנו מול גוגל וגם מול הגולשים שמחפשים את המודעה שלנו, אין המדד מספק את הנתונים הרלוונטיים לקביעת מידת הצלחתו של קמפיין. על מנת לבחון אם אכן קמפיין פרסום הוא מוצלח, יש לבחון אם הסכום שהושקע בו החזיר את ההשקעה. נהוג לבחון את כדאיות ההשקעה באמצעות מדד ה-ROI שמייצג את סך הרווח כתוצאה מהשקעה מסוימת לחלק בסך ההשקעה. חשוב להדגיש שפרסום באינטרנט (או בכל אפיק אחר לחלופין) היא השקעה לכל דבר ואם אחוז ההחזר עליה הוא לא גבוה במיוחד, אולי כדאי לבחון השקעה באפיק אחר. מכאן, שה-ROI הוא המדד שעל פיו אנו יכולים לבחון את מידת ההצלחה של קמפיין מסוים.


חשוב להדגיש שישנם עוד פרמטרים רבים וגם פרמטר ההחזר על ההשקעה לא תמיד יספק את כל המידע הרצוי למפרסם. הדגש הוא לבחון את הקמפיינים בגוגל אדוורדס כמו כל השקעה אחרת. כמו כן, חשוב לשים לב גם לאחוז ההמרות (conversion rate) שנותן מידע לגבי אחוז הגולשים שאכן ביצעו את הפעולה הרצויה באתר (קנייה, מילוי טופס וכו'...) מתוך סך הגולשים שהגיעו לאתר. הבטה במספר מדדים שונים, תוך מבט מקיף לצרכי השוק המשתנה, תתן תוצאה טובה יותר. חשוב לבחון את כל המדדים ולהיעזר גם בכלים שיסייעו לכם לבצע מעקב טוב יותר אחר הקמפיינים שלכם. כדאי לשקול גם להתחיל תהליך קידום אורגני לאתר שלכם. רצוי להעזר בחברת קידום אתרים שתסייע לכם להגיע ליעדים שלכם. 


אופטיוייז עוסקת במתן פתרונות מוכווני תוצאות בתחום השיווק באינטרנט, בפרט שיווק במנועי חיפוש - קידום אתרים בתוצאות האורגניות במנועי החיפוש השונים, אופטימיזציה וקידום בתוצאות הממומנות. עם מייסדי Optiwise, נמנים ניר אדר ורותם גרוסמן, מהנדסים בוגרי הטכניון, ממומחי קידום האתרים המובילים בארץ.
http://www.optiwise.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב