דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לדעת על בניית אתרים מצליחים 

מאת    [ 03/05/2009 ]

מילים במאמר: 1023   [ נצפה 1844 פעמים ]

בניית אתרים מצליחים - כל מה שצריך לדעת!

אין זה סוד שרשת האינטרנט הופכת להיות, ככל שחולפות השנים, לזירת העסקים המרכזית והחשובה ביותר. האינטרנט, שצעד את צעדיו הראשונים לפני כ-20 שנה, שינה מן הקצה אל הקצה את הדרך בה אנו פועלים, מתנהלים, מתפרנסים, וחיים. משנה לשנה, קשה יותר למצוא עסקים שפועלים ב"עולם האמיתי", שאינם נעזרים באתר אינטרנט מהודר לקידום עסקיהם. כי האינטרנט הוא העתיד, ובאמצעותו ניתן להגיע בלחיצת כפתור לקהלים חוצי יבשות, ולאינספור לקוחות פוטנציאלים, שרק מחכים לשמוע על המבצע הבא או השירות המופלא שיש לכם להציע לו. בדיוק מהסיבה הזו, בניית אתרים הפכה בשנים האחרונות לאחד מן הענפים הנדרשים והחשובים ביותר לקידום עסקים מכל סוג.

ההבדל המרכזי בין עסק מסורתי, שממוקם במבנה ספציפי ברחבי הארץ, לבין עסק שמתנהל (כולו או חלקו) ברשת האינטרנט, נוגע לקהל היעד הפוטנציאלי ומכאן, לפוטנציאל הרווח של העסק.

בית עסק שממוקם בלב רחוב הומה, דיזנגוף בתל-אביב לדוגמא, נהנה מחד ממיקום מצוין ומזרימת לקוחות טובה, אך מאידך הוא מוגבל ל-X הלקוחות הפוטנציאלים שעוברים ברחוב דיזנגוף מדי יום. מדובר, אמנם, בלא מעט לקוחות - אך מספרם מוגבל, והוא משתנה ממקום למקום (בית עסק שימוקם ברחוב צדדי בנס ציונה, לדוגמה, ייהנה מהרבה פחות לקוחות פוטנציאלים).

כאן בעצם מתבטא היתרון הגדול של עסק וירטואלי שפועל בעזרת הפלטפורמה שמעמידה לרשותו רשת האינטרנט, לבין עסק מסורתי (שממוקם בחנות ברחוב) - בית עסק שפועל ברשת, ונבנה ומתוחזק בצורה חכמה - יזכה למספר לא מוגבל של לקוחות פוטנציאלים. מכאן שהדבר היחיד שעומד בין בית עסק מסוים למימוש מלוא הפוטנציאל העסקי שלו היא בניית אתרים טובה ואיכותית, שתקדם את האתר ותצעיד אותו קדימה.

 

בניית אתרים - הטוב, הרע והלא נורא

קיימים שלושה סוגים של אתרי אינטרנט, אשר המקצוענים בתחום בניית אתרים נוהגים לכנותם בשם "הטוב", "הרע" ו"הלא נורא". כפי שביכולתה של בניית אתרים לסייע לבית עסק לזכות לתהודה רבה ולממש את מלוא הפוטנציאל העסקי שלו, ביכולתה גם למוטט עסק או סתם להסב לו נזקים כלכליים, וזאת במידה ולא תעשה כראוי ובצורה מקצועית.

 בניית אתרים מסוג "לא נורא", היא בניית אתרים מהסוג הסטנדרטי והמוכר - פנית לבונה אתרים, ביקשת שיבנה לבית העסק שלך אתר, הוא בנה אתר כפי שביקשת ובכך מסתיים העניין. בניית אתרים מהסוג הזה מתבססת לרוב על תבניות מוכרות של אתרי אינטרנט, כך שיתכן שקיימים עוד עשרות אתרים ברשת שנראים בדיוק כמו האתר שלך, מלבד התמונות והטקסטים השונים.

כמו כן, מלבד הגנריות העיצובית, בניית אתרים מהסוג הזה לא תלווה באפיון הצרכים המהותיים והעיקריים שלך בתור בית עסק, ניתוח קהל היעד, בעריכת סקר שוק יסודי, ובקידום האתר במנועי החיפוש. סעיפים אלו נחשבים לכאב ראש וטרחה מיותרת עבור אלו העוסקים בתחום בניית אתרים מהסוג הנפוץ, עובדה שבאה באופן שאוטומטי על חשבונו של בית העסק שלך שאמנם לא יינזק - אך גם לא יזכה בשום פוטנציאל התרחבות ושגשוג.

מבניית אתרים מסוג "הרע", לעומת זאת, אנו ממליצים לכם להיזהר. בניית אתרים מהסוג הזה תאופיין בדרך כלל בהבטחות חסרות תקדים, ציפיות בשמיים, ובוני אתרים חלמאים, שיציעו לכם עסקה פנטסטית במחיר אטרקטיווי וזול בצורה מחשידה. בניית אתרים מהסוג הזה נחשבת למסוכנת, משום שהיא מתיימרת לפעול בהתאם לידע והבנה עמוקה של תחום בניית אתרים וקידומם - אך בפועל מדובר בעבודה מהירה שנעשית על-ידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון מועט. היעדר ניסיון, בתחום בניית אתרים, הינו קריטי, שכן כל טעות קטנה במהלך בניית האתר עשויה לגרום לו נזקים עצומים, שלא יראו על פני השטח אך יסבו לאתר שלכם בפועל נזק בלתי הפיך בזירת מנועי החיפוש.

כדי להימנע מהעלמות אתר האינטרנט שלכם מעמודי תוצאות החיפוש של Google, תידרשו להפקיד את בנייתו ותחזוקתו בידי מומחים בעלי ותק בתחום בניית אתרים וקידומם; שכן טעות קטנה או חוסר ניסיון מספק, עשויות להוביל לתוצאות עגומות ולאבדן של אלפי לקוחות פוטנציאלים.

כמו שודאי שיערתם, "הטוב" מתייחס לתחום של בניית אתרים מעולים, שלא זאת בלבד שיפנקו אתכם בנוכחות ברשת אלא ידאגו לקדם את עסקיכם בצורה המרבית ולחשוף את אתר האינטרנט שלכם לנתח שוק עצום של לקוחות פוטנציאלים. בניית אתרים מהסוג הזה היא משימה מורכבת הדורשת ניסיון רב, עבודה קשה, וזאת במקביל לניתוח הצרכים של העסק, ניתוח קהל לקוחותיו, ניתוח השוק בו הוא פועל ולא פחות חשוב - ניתוח נתח השוק אליו יוכל האתר להתרחב. בניית אתרים שכאלו שמה דגש על מימוש מלוא הפוטנציאל של האתר, ולא רק על שקידה על השמרים והנצחת המצב הקיים של בית העסק. בניית אתרים מעולים לוקחת בחשבון פרמטרים שונים הנוגעים לאופטימיזציה וקידום אתרים, ושמה דגש גדול על ניהול תוכן וכתיבה של טקסטים איכותיים ושיווקיים באתר, שיהפכו אותו לאטרקטיווי הן לגולשים והן למנועי החיפוש!

 

בניית אתרים מצליחים - הכול על התהליך!

תהליך בנייתם של אתרים מצליחים יהא לרוב תהליך המבוסס על עקרונות דומים, וככל שתשקיעו מחשבה, זמן, וניסיון רב יותר במלאכה, כך סביר להניח שתזכו לאתר איכותי ואפקטיבי יותר, שיצליח לממש את כל השאיפות והיעדים שקבעתם לו.

בניית אתרים, כמו תחומי עשייה רבים אחרים (בניית קניונים למשל), כרוכה בתכנון ארוך ויסודי מראש. לפני שניגשים למלאכת העיצוב ובחירת הצבעים של האתר, נדרשים העוסקים בתחום בניית אתרים למפות את הצרכים של הלקוח, ולנתח את שאיפותיו המקצועיות וקהל לקוחותיו. מחקר זה מתחשב בפרמטרים רבים הנוגעים לאופי השירות שמספק האתר, לאופי בית העסק, לסוג התחרות שמתנהלת בשוק ועוד. רק לאחר תהליך מיפוי ותכנון מקדים יוכלו העוסקים בתחום בניית אתרים לעבוד על הצעדים הראשונים בכל הקשור לעיצוב ותכנון הממשק האינטראקטיבי של האתר.

עיצוב האתר, כמו גם אופי התכנים וסוגי הטקסטים שיופיעו בו, הם אבני הפינה בכל הקשור לשלב השני בתהליך בניית אתרים. בשלב זה יסיקו העוסקים בתחום בניית אתרים את מסקנותיהם אודות אופיו של קהל היעד, ובהתאם להן יתאימו לאתר עיצוב שישביע את רצונם וצרכיהם של הגולשים. את אותו תהליך יעברו העוסקים בתחום בניית אתרים גם בכל הקשור לטקסטים שיופיעו באתר. מיפוי פלח השוק של בית העסק יניב מילות מפתח בהן ישאף האתר לזכות לעדיפות בדירוג התוצאות במנועי החיפוש, ובהתאם לזאת ינוסחו הטקסטים השיווקיים שישולבו באתר.

השלב האחרון, שהכרחי מאוד בכל הקשור לתחום בניית אתרים מצליחים, הוא המשך עדכונו של האתר בטווח הארוך, ושאיפה להפיכתו לאטרקטיבי ומתעדכן תדיר, מה שיביא את הגולשים לשוב ולחזור אליו גם בעתיד. אף אם האתר יראה טוב ויכיל אינפורמציה מעניינת ושירותים יעילים - אם הוא לא יתעדכן הוא ישעמם מהר מאוד את הגולשים שיפסיקו לחזור אליו. החוכמה הגדולה, בכל הקשור לתחום בניית אתרים איכותיים, הוא להביא את הגולשים לאתר, להצליח להשאיר אותם בו ולהחזיר אותם בעתיד - ואת זה משיגים לרוב ע"י עדכון תדיר של האתר בטכניקות שונות, לרבות שילוב של מערכות מתקדמות של ניהול תוכן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב