דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יום הולדת, ימי הולדת, מסיבת יום הולדת, חגיגת יום הולדת 

מאת    [ 02/05/2009 ]

מילים במאמר: 652   [ נצפה 4118 פעמים ]

יום הולדת - כיצד לחגוג יום הולדת בצורה מושלמת? שלב אחר שלב.. יום ההולדת לילדינו הנו סיבה למסיבה, לגדולים ולקטנים. במאמר זה אסקור את הדגשים השונים לחגיגת יום ההולדת כפי שבאים לידי ביטוי בשטח.


א. בחירת נושא יום ההולדת חשוב לשתף את ילד יום ההולדת בבחירת נושא יום ההולדת. השיתוף מקנה כבר בגיל הרך התמודדות עם "בחירות", "שיתוף פעולה בהחלטות" במידה וקשה לילד להחליט תפקידו של ההורה לעזור לסנן מבין הנושאים והאפשרויות. ככל שגיל ילד יום ההולדת עולה כך מידת ההשפעה שלו גדלה. ניתן לערוך רשימה מסודרת מראש או ניתן לגלוש באתרים שונים המציעים תכנים שונים לימי הולדת ולבחור ממנה. חשוב לא להעמיס על הילד בחירה מתוך נושאים רבים מדי, מומלץ בין 3 ל 5 נושאים. נושאים לדוגמא: דמויות מהאגדות, הפעלות מדעיות, דמויות מתוכניות טלויזיה, הפעלות אתגריות וכד'.

ב. רשימת מוזמנים ליום ההולדת ככל שהילדים גדלים הולכת ופוחתת רשימת המוזמנים, החיצוניים למעגל החברתי של הילדים. בגילאים שנה - 3 רוב ימי ההולדת נערכים בחיק המשפחה ומגיל 4 ואילך מוזמנים חברי הילדים מהמסגרות החינוכיות אליהן הם משתייכים. חשוב לקבוע את היקף יום ההולדת לאופיו של הילד. במידה והילד אוהב המולה ומשתתפים רבים ניתן להזמין מספר רב של משתתפים, אך במידה והילד רגיש ויתכן מצב בו לא יקח חלק בחגיגת יום ההולדת שלו בשל ריבוי משתתפים רצוי לשקול חגיגה אינטימית יותר בחיק המשפחה.

ג. מתי לערוך את מסיבת יום ההולדת אמונה טפלה היא שלא חוגגים יום הולדת לפני התאריך "האמיתי". מספר פרמטרים מומלץ לקחת בחשבון כאשר בוחרים את היום בו אתם חוגגים לילדכם יום הולדת: - שעות אור; - שעות חום; - שבת בבוקר - יש לקחת בחשבון שלעיתים משפחות מעדיפות לטייל בשבת ועל כן תהיה נוכחות דלילה.

ד. מיקום הפעלת יום ההולדת את מיקום יום ההולדת יש לבחון לפי מספר המשתתפים, עונת השנה, ואופי הפעילות. ימי הולדת הנערכים בחוץ מומלץ לא למקם ליד מתקנים על מנת לא לגרום ל"בריחת" הילדים מההפעלה.

ה. תקציב מסיבת יום הולדת מומלץ לערוך תקציב ליום ההולדת בהתאם ליכולתכם. בשנים האחרונות אנו עדים לחגיגה משותפת של מספר ילדים. ניתן לערוך ימי הולדת ביתיים, אך אם אינכם מיומנים ובעלי כישורי הפעלה לילדים המלצתי היא לשכור את שירותיו של מפעיל חיצוני.

ו. מפעילים ליום הולדת ימי הולדת ע"י מפעילים חיצוניים: קיים בשוק מספר גדול של מפעילים לימי הולדת, כיצד תבחרו? - המלצה של חבר/ה - בקשו רשימת ממליצים - לכו לראות הפעלה לדוגמא ובדקו האם סגנון המפעיל תואם את דרישתכם. - מומלץ מאוד לבחור הפעלה ליום הולדת בה הילדים לוקחים חלק פעיל במרביתה.

ז. הזמנות ליום הולדת - מומלץ לתאם עם המורה או הגננת את התאריך. חבל לתכנן ולסגור אירוע עם גורמים רבים ולהיות מופתעים שהתאריך כבר נתפס על ידי חוגג אחר. - היום, בעידן האינטרנט, מומלץ מאוד לשלוח הזמנה כללית כחודש לפני המועד של החגיגה לכל ההורים על מנת שישריינו את התאריך. - ניתן להדפיס הזמנות דרך האינטרנט או באתר של מפעיל יום ההולדת שבחרת. מומלץ מאוד לשתף את הילד בכל גיל גם בכתיבת השמות של חבריו על גבי ההזמנות.

ח. עוגת יום ההולדת מגוון רחב של עוגות יום הולדת ניתן לאפות / לקנות: עוגת שוקולד בסיסית וסוכריות קטנות וצבעוניות עליה, עוגת שוקולד עם ציפוי של דף מודפס (ניתן לרכוש בחנויות), עוגה מפוסלת מבצק סוכר. ילד יום ההולדת יבחר את העוגה הרצויה לו. חשוב לזכור שניתן לשמור את העוגות המפוסלות לאורך זמן, כך שניתן לאפות עוגה פשוטה למאכל ועוגה לתצוגה.

ט. אוכל וממתקים ביום ההולדת חשוב להתאים את סוג הממתקים והחטיפים לגיל הילדים. סוכריות על מקל, מסטיקים עגולים וסוכריות גומי אינם מתאימים לגיל הרך. אוכל - לא בכל יום הולדת מחליטים לכבד את המשתתפים באוכל. במידה ומחליטים שכן יש לקחת בחשבון כשרות (בשר חלב) וסוג המזון (נקניקיות לא מתאימות לגיל הרך).

י. שונות להפעלת יום ההולדת לא לשכוח לקשט את החדר והכניסה לבית בבלונים וברכות. וכמובן לא לשכוח לטעון את המצלמה והוידאו.


הכותבת, דגנית אלישיב  הינה מאמנת אישית ועסקית, בעלת תואר ראשון בחינוך ונסיון בכתיבת תוכניות חשיבה יצירתית לילדים. כמו כן הכותבת הנה בעלת חברת "אבן נייר ומספריים", חברה, המתמחה בהפקת אירועים וימי הולדת לילדים.


http://evenniar.co.il/75576/הפעלהליוםהולדת


 

דגנית אלישיב, מאמנת אישית ועסקית. בעלת חברת אבן נייר ומספריים, חברה להפקת אירועים וימי הולדת.
ניתן להפנות שאלות גם באתר
www.evenniar.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב