דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשביבי פגש את אובמה 

מאת    [ 30/04/2009 ]

מילים במאמר: 902   [ נצפה 2999 פעמים ]

 

 

מתח רב שורר בציבור לקראת מפגש ביבי - אובמה במאי בוושינגטון. יש פרשנים הטוענים כי אובמה ילחץ על ביבי ואפילו יאיים בהפסקת הסיוע אם לא תהיה התקדמות בערוץ הפלסטיני.

ואילו ביבי יאמר: איראן תחילה ואח"כ - הפלסטינים.

מהסרט, כשהרי פגש את סאלי - זוכרים בעיקר את "זיוף האורגזמה" - במסעדה. מהפגישה עם ביבי והילרי יזכרו בעיקר "זיוף האורגזמה" - על הסדר שלום במזרח התיכון.

 

* מאת: עו"ד אברהם פכטר

 

האם באמת המפגש בין ביבי לאובמה הוא קריטי למדינת ישראל? רק בחלקו.

אובמה כנשיא חדש ומפתיע, שהבטיח לעמו שינוי ולעולם רעיונות וכיוונים שונים, רוצה להתחיל לממש את הבטחותיו.

בין הרעיונות האלה - הסדר במזרח התיכון, שלטענת ארה"ב ומזכירת המדינה הילרי קלינטון, יביאו גם לרגיעה במזרח התיכון ולהסרת איום הגרעין האיראני מישראל. בשלב ב' לטענת ארה"ב יוכנסו סוריה ולבנון למעגל ההסדרים ושלום איזורי ישרור באיזור לפחות 40 שנה.

לקונספציה זו אפשר לצרף גם את חלומו וחזונו של הנשיא פרס, על מזרח תיכון חדש.

ובכן רבותי - אובמה, כמו הנשיאים לפניו, לא מכירים את המנטאליות הערבית, לא מכירים את המזרח והם הוזים וחולמים בשפה אחרת ובספירות פוליטיות אחרות.

זה התחיל בנשיא קרטר, שרצה להביא דמוקרטיה, שוויון וחופש לאיראן. מהלך שהביא להדחת השאה הפרסי, שהיה פרו מערבי, ידיד המערב וישראל והביא לעליית החומיניזם, שתוצרתו אחמיניג'אד ותורת הגזע החדשה האיסאלמית שהיא חיקוי לתורת הגזע של היטלר, עם אמצעים של כורים גרעיניים וטילים ארוכי טווח, לביצוע והשגת מטרותיו נגד הציונות וישראל.

הנשיאים קלינטון ובוש - על אף היותם ידידי ישראל אמיתיים, לא הצליחו לקדם את ההדברות עם הפלסטינאים - מעבר לעצם ההידברות.

גם בוש האב ובוש הבן לרבות קלינטון, לא הבינו את הערבים והמזרח, את המנטאליות, את החשיבה, את הדת ולא צפו די את עליית האיסלאם הקיצוני. התוצאה כישלונות או לחילופין הישגים קלושים, בעיראק, אפגניסן, ההתמודדות עם הטאליבן ובעיקר עם עוסמה בן-לאדן והטרור של אל-קאידה.

כלומר: ארה,ב יש לה רצון טוב לעשות סדר במזרח התיכון, אבל אין לה את ההבנה והכלים לבצע זאת. טכנית היא יכולה אך מעשית בשל שיקולים פוליטיים שונים, היא נמנעת ותימנע מלהשתמש בהם.

אובמה כנשיא חדש - עם כל ההכנות והרצון הטוב, עד שילמד ויוציא מסקנות מהמצב במזרח התיכון, יעברו 4 שנים ואז בקדנציה השנייה (אם תהיה כזו) - ינסה להתקדם.

מצד שני ביבי - עם הניסיון שרכש בקדנציה הראשונה, עם הידע והמטען של היסטוריה ובקיאותו בנושא הטרור המקומי והעולמי, יכול וצריך להעמיד את אובמה במקום.

אל לו לביבי - להבהל או להכנע - לאובמה, עליו לעמוד איתן, חזק ולהציג לפניו את האלטרנטיבה הישראלית.

האלטרנטיבה של ביבי - למזרח התיכון - צריכה להיות הדרישה התקיפה איראן - תחילה.

השקט והאפשרות להסדר במזרח התיכון, יכול לבוא לאחר פתרון בעיית הגרעין האיראני. ורק כאשר ימוטטו את ציר הרשע, איראן, סוריה, לבנון וינתקו אותם מהגיבוי של צפון קוריאה ובמידה רבה גם מרוסיה של פוטין, ניתן יהיה להתקדם בציר ישראל הפלסטינאיים.

אפשר לעשות גם מהלכים במקביל - כדי להרגיע ולרצות את אובמה ואת הילרי קלינטון, אבל לא ע"י אנאפוליס אלא ע"י תכנית מפת הדרכים - שגם היא תוצר של ארה"ב.

בנושא זה צודק טכנית שר החוץ ליברמן. אנאפוליס - לא אושרה ע"י ממשלת ישראל והכנסת מאחר ואנאפוליס היתה רצון טוב ומחווה שלא נשא פרי. עובדה, שרת החוץ ציפי לבני - בממשלת קדימה, דנה ודנה עם הפלסטינאיים ולמרות הצהרת אולמרט ולבני, שהנה הנה ההסכם נסגר, עם תנאים משופרים לאבו-מאזן, אולי יותר מאשר אהוד ברק כראש ממשלה הבטיח ליאסר עראפת, לא יצא מכך כלום.

תכנית מפת הדרכים - דורשת מהפלסטינאים, ביצוע תנאים מוקדמים, כמו פירוק תשתיות הטרור, הכרה במדינת ישראל, ויתור על זכות השיבה והסדר בירושלים. לא נראה לי שיש סיכוי סביר והגיוני, להגיע להסדרים בתחומים אלה. לכן, גם אנאפוליס, לא תעזור ולא הצהרה של שתי מדינות לשני עמים.

ונניח שביבי ילך לקראת אובמה וקלינטון, וירצה להראות גמישות, רצון טוב ושיתוף עם הממשל החדש בארה"ב ויסכים להצהרה של שתי מדינות.

נשאלת השאלה - שתי מדינות לאיזה שני עמים. מחד ישראל - ומאידך הפלסטינאים של אבו-מאזן (הפת"ח) או הפלסטינאים של חמאס ושל הנייה.

כלומר: יש לנו כאן תרגיל מתמטי של שתי מדינות לשלושה עמים - נראה את אובמה פותר את המשוואה הזאת.

נקודות למחשבה והרהורים (בהמשך לתורת הקונספירציה):

1. אובמה פותח בדיאלוג עם דרום אמריקה - צ'אב'ס, קובה, זה רעיון טוב. אבל דיאלוג עם איראן, סוריה, צפון קוריאה - היא טעות והוא עוד ילמד מכך.

2. השמועות והסיפורים על איבט ליברמן, תופסות תאוצה עד כדי פרסום בתקשורת, בחדשות - בקול תרועה, שאולי ליברמן סוכן שתול של רוסיה ועובד עבור פוטין.

3. הסכנה בשמועות אלה שבאות ישירות מהתקשורת, שאנשים מתחילים להאמין בהם ולראות בכל מהלך של ליברמן וכל נסיעה לאוקראינה ורוסיה, דיווח ישיר לקרמלין.

4. לדעתי - ליברמן רוצה לאותת לאובמה שאם ילחץ יותר מדי על ישראל בעניין ההסדר עם הפלסטינאים - נעבור לתמיכה בגוש המזרחי ונרוקן מתוכנו את ציר הרשע - איראן, סוריה, לבנון.

5. אובמה יבהל - הילרי קלינטון תפעיל את ביל קלינטון, ממשל ארה"ב יתגמש וירגע ויבוא שלום על ישראל.

6. תזכרו - שאני הראשון שחזיתי את המהלך.

7. לעניין הגזירות הכלכליות: יש להטיל מס על כל המוצרים שהם בבחינת "מותרות" - לפחות לתקופת ביניים עד שהמשבר יחלוף.

8. לעניין "המותרות" - הייתי מוסיף גם מס נסיעות לחו"ל בסכום של 50$ לבן-אדם (כפי שהיה כבר בעבר), כמי שנוסע לחו"ל ואפילו לתורכיה, יכול להוסיף עוד 50$ כמס מותרות למדינה, זה עבד בעבר ויכול לעבוד גם בעתיד.

 

 

 

 

הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב