דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צופי ירושלים ביום התרמה למען קייטנות הקיץ של מרכז וראייטי ירושלים 

מאת    [ 30/04/2009 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2073 פעמים ]

"גם הילד הזה הוא שלי" ?זו כותרתו של יום ההתרמה המסורתי שיקיימו צופי הבירה למען ילדי מרכז וראייטי ירושלים. בפעולה ישתתפו כ - 1500 בני נוער, יחד עם מדריכיהם מכל שבטי התנועה בירושלים. האירוע יתקיים ביום שלישי הקרוב (5.5.09) וההכנסות ממנו הן קודש למימון הקייטנות לילדים עם צרכים מיוחדים, שיפעיל מרכז וראייטי ירושלים בחופשת הקיץ הקרובה.


בקייטנות הקיץ של מרכז וראייטי לילדים בעלי צרכים מיוחדים בירושלים ישתתפו השנה כ -200 ילדים, מכל השכונות והמגזרים בעיר. מדובר, בין השאר, בילדים עם ליקויי ראיה,לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות, ילדים בסיכון וילדים עם פיגור ואוטיזם.


מנכ"ל מרכז וראייטי ירושלים, אריה רוגל מסביר כי ילדים אלה צריכים מסגרת מוגנת ומותאמת לצרכיהם. מסגרת הנותנת מענה מובחן ומותאם למגבלות וליכולות של כל ילד. הרכב קייטנה כזה מציב בפני הצוות המקצועי של מדריכי וראייטי אתגר לא פשוט. הם נדרשים ליצירתיות, גמישות בתכנים וחשוב מכל - לרגישות רבה ולקשב עדין לכל ילד.


מרכז וראייטי ירושלים משמש מאז פתיחתו בשנת 1994 בית חם לילדים עם צרכים מיוחדים. זהו מוסד ייחודי המעניק שירותים מגוונים לילדים עם נכויות ולקויות פיזיות ומנטליות המגיעים אליו מכל רחבי העיר, חלקם הגדול ממשפחות מעוטות יכולת. מרכז וראייטי נותן שירותי תמיכה וטיפול על סמך תכניות, שפותחו על ידי מומחים מכל רחבי הארץ.


במרכז וראייטי מציינים כי חופשת הקיץ מעמידה את בני משפחתו, של ילד בעל צרכים מיוחדים בפני התמודדות נוספת ומהווה עוד מקור לדאגה. ככל ההורים הם נדרשים למלא את ימי החופשה הארוכים של ילדם בפעילויות ובעיסוקים. אולם, הורים לילדים רגילים יכולים לבחור מבין מגוון רחב של אפשרויות קיימות, ואפילו אם הילד נשאר ללא מסגרת במהלך הקיץ, הוא יכול לבלות בבית או בשכונה עם חברים ובני משפחה או אפילו להצטרף למקום העבודה של ההורה. אפשרויות אלו אינן פתוחות בפני הורים לילד עם צרכים מיוחדים. ילד זה דורש השגחה צמודה ורגישה, ברוב המקרים אין לו מסגרת חברתית ואי אפשר להשאיר אותו לבד.


הקייטנה של מרכז וראייטי ירושלים מעניקה לילדים בעלי צרכים מיוחדים מסגרת מותאמת לצרכיהם. במהלך שלושה שבועות של חופשת הקיץ הילדים מגיעים מדי יום למרכז ונהנים מקייטנה מושקעת ויצירתית הנותנת להם מקום להיות "פשוט ילדים". תפעול של קייטנות מסוג זה דורש צוות גדול ומיומן, עזרים וחומרי גלם מגוונים ואמצעים נוספים שעלותם הכספית גבוהה. במרכז וראייטי מציינים כי כל שקל שנועד למימון הפעילות נאסף בעבודה מאומצת על ידי פנייה לתורמים שונים הפותחים את ליבם ואת כיסם, מי יותר ומי פחות, ומאפשרים להציע לעוד ילדים בעלי לקויות את הזכות להשתתף בקייטנה.


 מלבד הסיוע לגיוס תרומות למימון הפעלת הקייטנות, יש בהתגייסות תנועת הצופים בירושלים למבצע חשיבות מיוחדת ואף מרגשת. בשונה מפעילותם של "מגייסי תרומות" מקצועיים מטעם ארגונים שונים, שאנו עדים לפעילות מוגברת שלהם במיוחד בשנה האחרונה, הרי השתלבותם של בני הנוער מתנועת הצופים במבצע יש בה גם ערך חינוכי מיוחד: התגייסות של צעירים לסיוע לילדים אחרים בקהילה, שהגורל לא הטיב עימם, כדי שיוכלו להרגיש חריגים פחות בחברה, ואולי גם לשמוח ולחייך.


 הכותב הוא פעיל בהתנדבות במרכז וראייטי ירושלים 


 לפרטים נוספים: רכזת פעילויות וגיוס משאבים - גזי דנה ? var5@variety.org.il


טל 02-5391927


לאתר מרכז וראייטי ירושלים -http://www.variety-jerusalem.org.il


 


 


 


 


 

מרכז וראייטי ירושלים הוקם בשנת 1994 כדי לשמש בית חם לילדים בעלי צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם. מרכז וראייטי ירושלים הוקם כדי לקדם את זכותו של כל ילד למירב ההזדמנויות למיצוי כישרונותיו ויכולותיו ולקידום השתלבותו בחברה.מרכז וראייטי ירושלים משתייך לארגון וראייטי העולמי, ופועל בשיתוף עם וראייטי ישראל. מרכז וראייטי ירושלים מאגד תחת קורת גג אחת מכלול מסגרות טיפוליות ותמיכתיות, בהן משתתפים מאות ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
אתר אינטרנט
http://www.variety-jerusalem.org.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב