דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גבס: תכונות ואפשרויות שימוש 

מאת    [ 30/04/2009 ]

מילים במאמר: 740   [ נצפה 6531 פעמים ]

גבס: תכונות ואפשרויות שימוש

הגבס, הוא חומר אשר לרנסאנס והערכה בשנים האחרונות. אם בעבר נהגו שלו לייחס לגבס חשיבות וכבוד, הרי שהמצב כיום שונה לגמרי והגבס מככב בסוגים רבים של שימושים , כמו מחיצות  ונישות , דרך רהיטים מגבס ועד לאמצעי בידוד מתקדמים ודקורטיביים כמו מחיצות זכוכית  וכן מחיצות דקורטיביות. כל הטכנולוגיה סביב מבנים מגבס השתנתה וכיום הגבס יכול להיצבע באופן דקורטיבי ומעורר התפעלות. הגבס הוא חומר מצוין אשר מהווה פתרון מעולה במקרים שבהם אתם מעוניינים לבנות בבית מחיצות  לאחר שסיימת לרצף. גבס הוא חומר שניתן לעבוד איתו גם אם הקירות סביב סדוקים או זמניים. מעצבי  פנים אדריכלים ואנשים כמוני וכמוכם פונים לגבס על מנת לקבל פרטי עיצוב מעניינים, רהיטים ונישות כמו למשל:  ספסלים לישיבה מגבס,  מזנונים העשויים גבס, שולחנות מעמד לטלוויזיה, דלפקים גבס, עמודים דקורטיביים בתוך הבית או במשרד, ,מחיצות המפרידות בי ןחללים שונים או את אותו חלל, ועוד. גבס הוא חומר נפלא וייתרונות הגדול טמון באפשרות ליצור ממנו אלמנטים אשר מותאמים באופן במדויק למידות החלל המיועד. גבס גם יכול להיטמע במבנה מסויים באופן מושלם כך שייראה חלק אינטגראלי מהקירות, ולא נספח שונה וזר. לגבס גם חסרונות – למעשה הרהיטים והפריטים אשר נבנים ממנו חייבית להיות קבועים לקירות הקבע, ולא ניתן להזיזם.  אם ברצונכם להסיר קירות או מבנים אחרים מגבס עליכם פשוט לשבור אותם.

הגבס הוא חומר שקל לעבוד איתו באופן מיוחד. הגבס מגיע בצורה של לוחות שמהם ניתן לייצר  מגוון רחב של סוגי רהיטים, פתרונות להסתרת כבלים וחוטי חשמל ,נישות מעוצבות בסלון או בחדרי השינה, לוחות של גבס ניתן לשלב גם בתוך הלוחות משטחים מפרספקס או לבני זכוכית שיעבירו , ניתן לפעור מפתחים בתוך הקירות, ולייצור פתחים עם קשתות או קירות עגולים, לבנות מיטות "מרחפות", קירות אלכסוניים ואף ארונות אחסון .

הגבס הוא חומר מבודד מצויין הן מרעשים והן לחום וקור. חדרים שקירותיהם עשויים גבס ניתן לשמוע מהם מוסיקה רועשת וזאת מבלי להרעיד את קירות הבית ואת החללים האחרים.  אם ברצונכם להגביר את אפקט הבידוד מרעשים , תוכלו להכניס בין שנילוחות גבס צמר סלעים שמצויין ליצירת בידוד רעש.  בכדי להגביר את עוצמת הבידוד יש לעבות את קיר הגבס, ובנוסף יש להשאיר מרווחים גדולים יותר בין הלוחות, בכדי שניתן יהיה להכניס בו כמות רבה יותר של חומר מבודד.
קירות מגבס מבודדים גת מבחינה תרמית: יש הגבס יתרונות רבים בכך שהם יעילים מאד מפני חדירת חום או קור לחלל
אותו הם מכתרים. הפרשי הטמפרטורה נעים  בין 2-3 מעלות בין החללים הפנימיים של  דירת המגורים לבין חלקה החיצוני.

גבס הוא חומר מצוין שעמיד בפני רעידות אדמה. למעשה, בלוחות גבס קיימת שילדת פלדה השומרת על יציבותם של הקירות, ואילו משקלו הקל עוזר במזעור הנזק העלול להיגרם אם הם קורסים. גבס משמש רבות להסתרת צנרות- מכינים ממנו מבנים הנראים כמו חלק מהקיר או התקרה ובתוכו מסתירים את החוטים הרבים. גבס משמש גם ליצירת תעלות מיוחדות עבור מערכות מיזוג אויר מרכזיות ומיני מרכזיות. הגבס אף משתיק את הרעשים הנוצרים בצנרות. וזו עובדה שיש להתחשב בה.

גבס הוא חומר מצוין שאינו עולה באש! הסיבה לכך נעוצה בכך שגבישי הגבס מכילים מים שמשתחררים בקצב איטי בצורת אדים בזמן שריפה.

בניית אלמנטים מגבס היא תהליך יבש,  כיוון שהיא מתבצעת על גבי הריצוף הקיים, ואינה מצריכה חציבה או הריסה קירות קיימים. בנייה גבס קלה לפירוק להתקנה והיא כלל אינה משאירה אחריה לכלוך.  גבס הוא חומר זול שניתן להגיע בעזרתו לרמות גימור גבוהות במיוחד. ולסיום: ניתן לשלב בקירות גבס אלמנטים מחומרים אחרים כמו קרמיקה או זכוכית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב