דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלון- התאמה לפתחי הבית השונים 

מאת    [ 30/04/2009 ]

מילים במאמר: 598   [ נצפה 3275 פעמים ]

חלון- התאמה לפתחי הבית השונים

 

חלונות הם פתרון סגירת מפתחים. חלון יש להתאים למפתחי הבית השונים מבחינת המיקום, הסוג,  המידות והסגנון . חלון הוא  אלמנט שי לתת לו את הדעת באופן מעמיק כבר בשלבים הראשונים של תכנון הבית או החלל . יש לערוך אפיון נכון של הפתחים השונים שיקבע את כמויות האור והאוויר שאמורים להיכנס דרך החלון  את רמת החיסכון באנרגיה, את מידת הנוחות בחדרים וכן ן את מראה הבית מבפנים ומבחוץ.

התאמת החלון על-פי צרכי החדר:
כאשר אנו ניגשים לתכנן חלון מסוים אנו חושבים על האפשרות ליהנות  מאור טבעי ולקבל אוורור מקסימאלי.
חלון בחדרי שינה של ילדים :  חדרי ילדים הם לרוב חללים יחסית קטנים ומאוד פונקציונאליים. בחדרים אלו מומלץ להתקין חלון הזזה. היתרון בחלון הזזה, שאין הוא תופס מקום רב בחלל החדר כך שאינו מפריע לתנועה או לרהיטים. החיסרון היחיד שיש לחלון מסוג זה הוא שחלקו תמיד נשאר סגור. חלון ההזזה  אם כן מספק לכם 50% של פתח אויר. במידה שאתם בוחרים בסוג חלון זה , יש  לתכנן אותו כך שפתח האוויר הסופי יהיה גדול מספיק על מנת לאוורר את החדר.
קיימת אפשרות חלופית והיא בניית חלון  ציר מסוג "דריי קיפ", שיתרונו בא לידי ביטוי ברמת האיטום הגבוהה שלו ובכך שיש לו שני מצבי פתיחה. מצב ראשון הוא פתיחה חלקית בזווית, אשר בה החלון לא תופס מקום בחלל ומאפשר אוורור של החדר,  ואילו המצב השני הוא שהחלון יהיה על ציר צד בזוית של 180 מעלות. כלומר, החלון מאפשר מעבר מלא של אוויר, אך תופס מקום בחלל החדר.
חלון מטבח: לחלון זה חשיבות רבה, כיוון שהוא אמור לספק מענה טוב לבעיית אדי בישול, ריחות חזקים, חום כתוצאה מאש הלהבות ועוד.  מומלץ להתקין במטבח חלון הזזה  שלא יתפוס מקום רב. זכרו כי חלון מטבח נוטה להתלכלך באופן מהיר על-ידי שמן שמותז לעברו, וכתמי מזון שונים. לצורך זה קיימים פתרונות ידידותיים לניקוי יעיל וקל של זגוגיות החלון.  כיום קיים  חלון הזזה מיוחד למטבח אשר נפתח גם כחלון ציר לצורך הניקוי של הצד החיצוני.
חלון חדר האמבט: ייחודו של חלל זה  הוא שאנו רוצים  שהוא יספק אוורור טבעי מבלי לפגוע בפרטיות . בחלון אמבט מומלץ לשלב זיגוג חלבי. קיימים שני סוגי חלונות שמתאימים במיוחד לאמבט: הראשון הוא חלון משתפע שהוא חלון נפתח בשיפוע עד 80 מעלות ויכול לעצור בכל נקודה לאורך פעולת הפתיחה. החלון השני הוא חלון דריי קיפ, שיש בו שני מצבי פתיחה.
חלון כפתרון הצללה: מטרת חלון היא להעניק הצללה מקרינת השמש ולהפחית בכך את עומס החום בבית. בחלון אלומיניום למשל, ניתן לשלב תריסי אלומיניום שהם  חלק אינטגראלי מגוף החלון. כיום , לכל סוג חלון ניתן להתאים מסגרת תריס העשויה מאותו פרופיל שממנו מיוצר החלון וכך לקבל עיצוב אחיד בעל ערך אסתטי רב.  

חלון בסלון: חלון זה בדרך כלל רחב וגדול משמעותית מהחלונות האחרים בבית- חלון גדול חייב להיות נוח לפתיחה, להזזה ולניקיון . חלון בסלון חייב לשמור על מסוגלות איטום גבוהה במיוחד, הן מרעשי הרחוב והן מקור או חום. חלון בסלון מגיע בעיצובים מרהיבים שמתאימים לכל סגנון וקו עיצובי בו תבחרו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב