דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יבוא מסין ,sourcing,איתור ספקים,איתור מוצרים,מודעין עיסקי והתנהלות נכונה של היזם אל מול היצרנים 

מאת    [ 28/04/2009 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 4381 פעמים ]

יזמים רבים מבקשים לפתוח עסק עצמאי אשר יתבסס על ייבוא מוצרים שונים מסין או ממדינות יעד אחרות בעולם ,אך לפני תחילת התהליך והשקעה כספית גבוהה יש מספר עובדות ונתונים שעל היזם לקחת בחשבון בכדי לגדר סיכונים ולצמצם למינימום את עלויות היבוא .

על היזם לבחון ולשכלל את כלל העלויות הגלומות בייבוא המוצר ורווחיות המיזם כולו:ראשית על היזם לבצע סקר שוק בכדי לבחון את שווי מכירת מוצר קיים זהה בשוק היעד בו ברצונו למכור את המוצר ואת היקף המכירות ,זאת אל מול עלות מוצר דומה אצל יצרנים שונים במדינת המקור ממנו ברצונו לייבא,זאת בכדי לבסס מתח רווחים עתידי,

עלות תקינת המוצר-על היזם לפנות למכון התקנים הישראלי בכדי לבדוק האם קיים תקן ישראלי למוצר אותו ברצונו לייבא והאם עליו לספק למכון התקנים דוגמאות מהמוצר המיובא לשם בדיקת התאמתם לתקן הישראלי.

על היזם לבדוק את גובה המכס על המוצר אותו ברצונו ליבא ולשכלל את עלויות המע"מ וההובלה ממדינת המוצא אל מדינת היעד,תוך בדיקת נפח המוצר ואפשרויות ההובלה השונות .

על היזם לבחון מיקום אפשרי לאחסון המוצרים ולשכלל את עלות האחסון עד לשלב ההפצה.

היזם לאחר ששיכלל את עלויות היבוא ,ביצע סקר שוק הבוחן מוצרים דומים ומתחרים קימים במדינת היעד,מצא לקוחות פוטנציאלים וגיבש לעצמו תוכנית עיסקית לשיווק המוצר כל זאת בכדי להבטיח את רווחיות המיזם ,שואף לאתר את המוצר הזול והאיכותי ביותר שמיוצר על ידי ספק מקצועי ובעל נסיון,שיוכל להעניק ליזם את תנאי הרכישה האטרקטיבים ביותר-הכוללים אחריות רחבה,בלעדיות ביבוא המוצר,תנאי תשלום נוחים,זמן הספקה מהיר,חלקי חילוף ואלמנטים חשובים נוספים, הכול בהתאם למהות העיסקה הספציפית ופרטי המוצר המיובא.

בפני היזם פתוחות מספר אלטרנטיבות לאיתור ספקים,יצרנים או מוצרים שונים :
היזם יכול לבצע מחקר עצמאי באינטרנט וחיפוש במנועי חיפוש,אופציה זו טומנת בחובה את הסיכון כי במקום ליצור קשר ישיר עם מפעל או יצרן מקורי של המוצר המבוקש יצור היזם קשר עם חברות סחר בינלאומיות או חברות תיווך אשר גובות עמלות מהמפעל היצרן או מוכרות את המוצרים במחיר הגבוה ממחירו במפעל היצרן המקורי,עובדה המולידה עלויות נוספות ביבוא המוצר ועלולה גם לסרבל את הליך היבוא ותנאי העיסקה,במקרים אחרים עלול היזם ליפול לידי נוכלים המתמחים במעשי עוקץ המציגים מוצרים שכלל לא נמצאים ברשותם.

אפשרות נוספת העומדת בפני היזם היא לפנות לעוסק בעל נסיון ביבוא ממדינת המקור והמתמחה באיתור ספקים ויצרנים,אשר יבצע בעבור היזם מחקר מעמיק לאיתור ספקים ומפעלים,תוך שימוש במאגרי מידע יעודים לסחר בינלאומי בהם קימים נתונים על מפעלים,ספקים ויצרנים שונים אשר עברו סינון מוקדם ואימות נתונים ואשר מפולחים על פי תחומי היצור השונים ,כן נעשה שימוש באנשי קשר מקומים,במדינת היצור,אשר מבקרים פיזית במפעל היצרן,בודקים את איכות המוצרים,אופי פסי היצור ובקרת האיכות במפעל.
על פי דרישת היזם מנהל בעבורו העוסק משא ומתן לגבי מחיר המוצר ותנאי העיסקה,במקרים בהם יאתר מספר יצרנים יבוצע מכרז על תנאי העיסקה בין היצרנים השונים בכדי לקבל את המחיר הטוב ביותר ותנאי העיסקה המשתלמים ביותר.

במקרה ומדובר במוצר חדש אשר לא מיוצר במדינת המקור ינהל העוסק את תהליך פיתוח אבטיפוס של המוצר המבוקש על פי מפרט מדויק של היצרן ויבוא דוגמאות ממנו למדינת היעד לבדיקה מקיפה.

רבים מהעוסקים במלאכת איתור המוצרים מעניקים מכלול שלם של שרשרת היבוא כגון:
בדיקת כדאיות הייבוא תוך השוואת מספר ספקים ויצרנים ברחבי העולם וניתוח כדאיות הייבוא על מכלול מרכיביו -מכס ,מיסים,עלות השילוח, עמילות מכס, ביטוח, העברות בנקאיות, אגרות רציף ועלות הובלה יבשתית.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב