דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטה ואסטרטגיית עבודה 

מאת    [ 27/04/2009 ]

מילים במאמר: 335   [ נצפה 1613 פעמים ]

הינכם מנתחים טכני/ שוק מצוינים, קולעים כמעט תמיד את כיוון השוק. השאלה הנשאלת היא מדוע תיק השקעותיך עומד ללא תנועה או בהפסד?
ישנם סוחרים רבים בשוק הפורקס שהם ללא ספק מנתחים ברמה גבוהה מאוד ולרוב הם גם מזהים את כיוון השוק אחד לאחד. מהמלצותיהם אחרים יצליחו להוציא כסף אולם תיק השקעותיהם יעמוד על אפס אחוז רווח במקרה הטוב ובמקרה הרע על הפסד. כמו שאומרים "הסנדלר הולך יחף".
תרחיש שחוזר על עצמו, סוחר בונה לעצמו אסטרטגית עבודה ובעסקה הראשונה מרוויח בעסקה שלאחר מכן מפסיד ומחליט שמשהו לא בסדר ויש לשנות את האסטרטגיה. הסוחר משנה אסטרטגיה ושוב התהליך חוזר חלילה.
הסיבה העיקרית שרוב גדול לא מצליח במסחר לרוב תהיה אי היצמדות לשיטת עבודה ולאסטרטגיה אחת. סוחר המחליף לעיתים דחופות את אסטרטגית עבודתו משול לסוחר שאין לו כלל אסטרטגית עבודה.
רוב גדול מחפש שיטת עבודה נטולת הפסדים ועסקאות כושלות, אולם המציאות שונה ועד היום לא נתקלתי בסוחר שמצליח ב- 10 מתוך 10 בשיטתיות לאורך זמן. ברגע שמבינים שכך פני הדבר, לומדים שאסטרטגיה טובה נמדדת לאורך זמן ובכמות העסקאות שנעשות.
מסחר הוא עסק לכל דבר, כדי למדוד כדאיות והצלחת עסק יש למדוד את מצבו לאחר תקופה ארוכה של זמן, בדרך כלל לאחר כל רבעון עומדים את מצבו של העסק ומחפשים דרכים לשיפור. את אותו התהליך יש ליישם גם כן במסחר עצמו. רק לאחר תקופה אפשר להכריז היכן דרוש שיפור באסטרטגית העבודה ואז לשנותה בנקודות הנכונות. אם תשנו כל פעם שהעסקה לא תצליח את אסטרטגית העבודה לא תגיעו לשום מקום.
יש לרשום בצורה מסודרת את אופן זיהוי העסקה ואופן ביצוע העסקה. רישמו לעצמכם זאת בבירור ואל תסטו משיטת עבודה זו. כדאי אפילו למסגר את שיטת העבודה ולתלותה מעל המחשב כך שתמיד תיראו את שיטת העבודה ולא תחרגו ממנה.
כל עסקה שהינכם מבצעים, צלמו אותה ורשמו בצורה מסודרת את סיבת הכניסה את אופן התזמון, סטופלוס ויעדים שנלקחו. רשמו את כל העסקאות שהיכם מבצעים בטבלת אקסל. ובסוף כל חודש שבו ועברו על מצב חשבונכם ועל הנקודות שיש לשפר.
זכרו: 90% מהסוחרים נמחקים משוק המט"ח רק 10% שורדים לאורך זמן- היצמדו לשיטת עבודה ועבדו עם מינופים קטנים בתחילת דרככם ותצטרפו ל10% המצליחים.

מנכ"ל משותף - מכללת פסגות http://www.psagot.org



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב