דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בצקות ברגליים - טיפול נגד נפיחות ברגליים 

מאת    [ 26/04/2009 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 82273 פעמים ]

בצקות ברגליים - טיפול נגד נפיחות ברגליים


מדוע נוצרות בצקות ברגליים?

בצקות ונפיחות ברגליים נוצרות כתוצאה מהצטברות של נוזלים ברקמות גוף שונות ובעיקר באזור הידיים, הזרועות, הרגליים, הקרסוליים וכפות הרגליים. במקרים מסוימים מופיעה הבצקת אף באזורי חלל הבטן, החזה, הריאות ובמקרים קיצוניים אף במוח. תופעה זו היא נפוצה ביותר, הן בקרב נשים והן בקרב גברים; כ-25% מהנשים וכ-10% מהגברים סובלים מבצקת בשלב כלשהו בחייהם. רק בארצות הברית יותר ממיליון מטופלים עוברים בכל שנה ניתוחים שונים לטיפול בבצקות, בנפיחות ובורידים ברגליים.

כיצד נוצרת הבצקת התת-עורית?

הבצקת באזור הידיים, הרגליים והקרסוליים (או בכל מקום אחר) נוצרת כתוצאה ממעבר לא תקין של המים הנמצאים בכלי הדם אל תוך המרווח הבין תאי באזורים שונים בגוף. הצטברות הנוזלים בין התאים גורמת להיווצרות הבצקת; כתוצאה מהבצקת מתפתחת נפיחות של הרקמה התת-עורית, העור הופך מתוח או מבריק מאוד ונוצרות בו גומות כתוצאה מלחיצה קלה של מספר שניות עליו. הופעתה של הבצקת גורמת להתפתחות תחושה של כבדות, להיווצרות קושי בעמידה ממושכת, ביציבה מאוזנת ובהליכה, ולעיתים היא אף גורמת לקשיים בביצוע פעולות פשוטות כדוגמת נעילת נעליים.

הגורמים להופעתה של בצקת

הגורמים להיווצרות נפיחות ובצקות הם רבים ומגוונים: אי-ספיקה של הורידים, יתר לחץ דם, אי-ספיקת לב, אי-ספיקת כליות, מחלות כליה אחרות, ניקוז לקוי של המערכת הלימפתית, שחמת הכבד, תת-פעילות של בלוטת התריס, אנורקסיה ותת תזונה או אף כתוצאה ישירה משימוש בתרופות מסוימות. הבצקת אף ידועה כנפוצה ביותר בקרב נשים בתקופת ההיריון; ישנן לא מעט נשים הסובלות מבצקות ומנפיחות כתוצאה מהתרחשות שינויים הורמונאליים שונים במערכות הגוף. תופעת הבצקת אף עלולה להחמיר כתוצאה מהשמנה, מישיבה ממושכת, מהריונות מצטברים ומסיבות נוספות. נוסף לבעיה האסתטית, גורמת הבצקת באזור הרגליים לכאבים, לנפיחות קבועה, לדלקות ולשאר סימפטומים בלתי רצויים.

טיפול בבצקות ברגליים

כשלב ראשון, חשוב מאוד לברר מהי הסיבה הרפואית להיווצרות הבצקת והאם היא תוצאה של מחלה אחרת המחייבת טיפול מעמיק. בעת הצורך, יש ליטול תרופות שונות הגורמות לשיפור בתפוקה של המים ושל הנתרן בכליות, כדוגמת נגזרות של פורוסמיד, תיאזיד וספירונולאקטון. נוסף לכך, יש להגביל את צריכת המלח במזון במטרה לעצור את אגירת הנוזלים; חשוב להיות בתנועה ולעשות פעילות גופנית המסייעת לשאיבה של הנוזלים שהצטברו בחזרה לכיוון הלב ומומלץ להחזיק את האזור הנפוח בגוף בגובה הלב כ-30 דקות במשך שלוש עד ארבע פעמים ביום. לעיתים יש גם צורך לגרוב גרביים אלסטיות או ללבוש כפפות אלסטיות על אזור הבצקת. מטרתם של הגרביים או הכפפות היא לגרום ללחץ באזור ולמנוע הצטברות נוזלים ברקמות.

שיטה נוספת ומומלצת מאוד לטיפול בתופעת הבצקת והנפיחות היא שימוש במכשיר הקור "Cryo Dermie". העיסוי של האזור הפגוע בטמפרטורה העומדת על מינוס חמש בלחץ קבוע מאפשר זרימה מחודשת של דם בכלי הדם ובנימים באזור וגורם לשחרור הנוזלים שהצטברו בו. הטיפול באמצעות מכשיר הקור איננו כרוך בכאב, הוא מסייע להנעת הנוזלים העודפים אל מחוץ לאזור בו הצטברו ולשיפור משמעותי בבצקות ובנפיחות.
יהודית מורי, קוסמטיקאית רפואית בשיטת ד"ר דב קליין, מסירה שיער בשיטת האינפרא אדום-תוצאות מטיפול ראשון, מעסה רפואית מוסמכת ורפלקסולוגית. מומחית לטיפול בכאב, מ"מור קליניק" קליניקה לקוסמטיקה רפואית, הסרת שיער באינפרא אדום, רפואה אלטרנטיבית ושיזוף בהתזה בראשל"צ. במרכז מיגוון טיפולי יופי וגוף לנשים באוירה הוליסטית. www.morclinic.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב