כיום בעלי עסקים רבים יותר מודעים לפוטנציאל הרווחים האדיר הגלום בפרסום ברשת האינטרנט. בהנחה וקיים ברשותכם אתר, חשוב מאוד להתחיל ולקדם אותו על מנת למשוך אליו תנועת לקוחות. למעשה, כיום תהליך קידום לאתר הוא הכרחי וננסה להסביר כיצד התהליך מניב רווחים רבים יותר עבור בעל העסק.
מיד בתום בניית האתר מומלץ להתחיל ולחשוב על קידומו. למעשה, המהדרין יבנו את האתר כבר באופן נכון יותר, על מנת לחסוך זמן לעבודת המקדמים שתגיע לאחר מכן. תהליך קידום האתרים מתחיל במחקר שוק מקיף, שמטרתו לנסות ולחשוב אילו ביטויים יקיש לקוח עתידי במנוע החיפוש. למעשה, ננסה לחשוב מנקודת ראותו של הגולש ומה הוא עלול לחפש אם הוא מעוניין בשרות מסוים. לאחר מחשבה על מספר רב של ביטויים (רצוי לחשוב על מאה לפחות), יש לבדוק לאילו מהביטויים שמצאנו בשלב הקודם, אכן יש נפח חיפוש גדול (משמע, מספר האנשים שמחפשים את הביטוי כל חודש הוא גדול יחסית). נבחר מתוך רשימת הביטויים את בעלי הפוטנציאל הרב ביותר למשוך לקוחות איכותיים לאתרנו.
איך בוחנים הצלחה של תהליך קידום? למעשה, תהליך קידום אפקטיבי ונכון אמור להניב רווחים רבים יותר לבעל העסק. משמע, אם הושקעו 1000 ש"ח בקידום האתר (בין אם דרך תשלום לחברה שתבצע זאת או לחלופין השקעת זמן פרטי, אשר שקול לשווי כספי מסוים) וכתוצאה מכך גדלו רווחי העסק ב-3,000 ש"ח, אזי מדובר בהצלחה. ניתן לבחון זאת באופן מדויק יותר על ידי מדד ה-ROI שמייצג את סך ההחזר על ההשקעה. ככל שערך ה-ROI גבוהה יותר, כך ההשקעה שביצענו הייתה כדאית יותר. המדד מהווה יחס באחוזים שהוא תוצאה של חלוקת סך הרווח הנקי מההשקעה בסך הסכום שהושקע. בדוגמא לעיל ה-ROI או יחס ההחזר על ההשקעה הוא 3000/1000 , שאם נכפיל במאה כדי לקבל את היחס באחוזים, נקבל 300% (כל תוצאה מעל 100% מעידה על השקעה כדאית לבעל העסק).
לסיכום, בעולם המודרני המידע נגיש בקצות האצבעות ורובנו ניגשים למנועי החיפוש על מנת להשיג אותו. הופעה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות, תמשוך לקוחות רבים יותר לעסק. בחירה בתהליך קידום היא הכרחית ורצוי להתחיל בכך בשלב מוקדם ככל האפשר.
מיד בתום בניית האתר מומלץ להתחיל ולחשוב על קידומו. למעשה, המהדרין יבנו את האתר כבר באופן נכון יותר, על מנת לחסוך זמן לעבודת המקדמים שתגיע לאחר מכן. תהליך קידום האתרים מתחיל במחקר שוק מקיף, שמטרתו לנסות ולחשוב אילו ביטויים יקיש לקוח עתידי במנוע החיפוש. למעשה, ננסה לחשוב מנקודת ראותו של הגולש ומה הוא עלול לחפש אם הוא מעוניין בשרות מסוים. לאחר מחשבה על מספר רב של ביטויים (רצוי לחשוב על מאה לפחות), יש לבדוק לאילו מהביטויים שמצאנו בשלב הקודם, אכן יש נפח חיפוש גדול (משמע, מספר האנשים שמחפשים את הביטוי כל חודש הוא גדול יחסית). נבחר מתוך רשימת הביטויים את בעלי הפוטנציאל הרב ביותר למשוך לקוחות איכותיים לאתרנו.
איך בוחנים הצלחה של תהליך קידום? למעשה, תהליך קידום אפקטיבי ונכון אמור להניב רווחים רבים יותר לבעל העסק. משמע, אם הושקעו 1000 ש"ח בקידום האתר (בין אם דרך תשלום לחברה שתבצע זאת או לחלופין השקעת זמן פרטי, אשר שקול לשווי כספי מסוים) וכתוצאה מכך גדלו רווחי העסק ב-3,000 ש"ח, אזי מדובר בהצלחה. ניתן לבחון זאת באופן מדויק יותר על ידי מדד ה-ROI שמייצג את סך ההחזר על ההשקעה. ככל שערך ה-ROI גבוהה יותר, כך ההשקעה שביצענו הייתה כדאית יותר. המדד מהווה יחס באחוזים שהוא תוצאה של חלוקת סך הרווח הנקי מההשקעה בסך הסכום שהושקע. בדוגמא לעיל ה-ROI או יחס ההחזר על ההשקעה הוא 3000/1000 , שאם נכפיל במאה כדי לקבל את היחס באחוזים, נקבל 300% (כל תוצאה מעל 100% מעידה על השקעה כדאית לבעל העסק).
לסיכום, בעולם המודרני המידע נגיש בקצות האצבעות ורובנו ניגשים למנועי החיפוש על מנת להשיג אותו. הופעה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות, תמשוך לקוחות רבים יותר לעסק. בחירה בתהליך קידום היא הכרחית ורצוי להתחיל בכך בשלב מוקדם ככל האפשר.
אופטיוייז עוסקת במתן פתרונות מוכווני תוצאות בתחום השיווק באינטרנט, בפרט שיווק במנועי חיפוש, קידום אתרים בתוצאות האורגניות במנועי החיפוש השונים, אופטימיזציה וקידום בתוצאות הממומנות. עם מייסדי Optiwise, נמנים ניר אדר ורותם גרוסמן, מהנדסים בוגרי הטכניון, ממומחי קידום האתרים המובילים בארץ. למידע נוסף-
http://www.optiwise.co.il
http://www.optiwise.co.il